Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 februari 2016

Av Lisa - 9 februari 2016 20:03

Det här med rubriker efter att ha bloggat i nio år.
Ibland tar dom lite slut. :P


Nä. Jag äter inte korvstroganoff jag.

Men jag fick i hop lite middag efter träningen ändå.
Qusadillas med pesto, en något för lös parmesanpaj, salami å marinerade kronärtskockor.
Inte helt fel! :)


Tisdagseftermiddagen å kvällen har varit lugn.
Barnen har som sagt lekt med kompisar å jag har varit en runda på gymmet.
Ingen löpning i dag men väl CT å styrka i en timme! ;)

Å så försökte jag efterlysa min telefon men kom aldrig fram till verkstaden.
Börjar bli riktigt lack.
Mina trådlösa lurar vägrar synka med Viggos telefon så jag är back-to att träna med de gamla lurarna...

Hoppas ni har det bra.

Nu ska jag lägga dagens sista energi på White collar. :)

Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 9 februari 2016 15:34

Har inte ätit en enda semla i år.
Bakade egna glutenfria förra året men egentligen är det väl mest jag som gillar det i denna familjen.
Ändå.
Visste borde det legitimt å baka en sånhär i dag?

Det är ju ändå fettisdagen å allt. :)

Blir ni med sugna?
Receptet kommer nedan:

150 gram smält smör
2 ägg
2 dl socker
2 tsk kardemummakärnor
2 tsk vaniljsocker
150 gram riven mandelmassa
1 1/2 dl mandelmjöl
1/2 dl rismjöl
Lite salt.

Rör i hop ägg å socker.
Blanda ner de torra ingredienserna å mortlad kardemumma.
Rör ner mandelmassan å smöret.

Grädda i 175 grader i 20 minuter.

Servera med grädde! ;)

Av Lisa - 9 februari 2016 15:10

Japp.

Tisdageftermiddag å barn som leker med kompisar.
En jobbdag som flög förbi å egentligen inte så himla mycket å komma med precis nu. :)

Får helt enkelt ta å äta något å hoppas kunna återvänds med mer energi(å något vettigt!) om en stund.

Ville mest bara säga hej. ;)

Av Lisa - 9 februari 2016 07:19

Kaffe med lego va det här. ;)

Har inte hjärta att säga att de ska städas undan när det är sånt engagemang bakom bygget så det får stå ett par dagar till. ;)


Jag sitter här med mitt kaffe å är lättad att jag löst ett problem.
Ett problem som uppkommit av enkelspårighet å med min förmåga att krångla till det för mej själv.
Hör själva...
Jag har ju de senaste åren alltid ätit frukost hemma innan jobbet.
Jag tror det är lite biverkan av medicinen som bidragit till att det börjat ta emot att äta så pass direkt efter jag vaknat å har därför bara ätit mini-lite å sen varit hungrig från typ tio fram till lunch.
I dag bestämde jag mej för att, precis som mina kollegor, äta på jobbet.
Alla andra gör det, men jag har tyckt det varit drygt att asa dit mat(?! Jag sa att jag krånglar till det för mej själv...) men det är ju inte krångligare än å va hungrig eller hur?

Det satt lite långt inne, men plötsligt blixtrar det till i min lite-jobbigt-med-förändringar-hjärna. :P



Båda barnen verkar ha vaknat på tvärfel sida här i dag å skriker å vrålar över allt å inget.
På mej å på varann.
Gah.
Leo vägrar ens stiga upp så det kan bli en aningens stressat här på slutet i dag....

Annars då?
En helt vanlig tisdag.
Ska bli kul å komma till jobbet, har ju inte varit där på en evighet.

I eftermiddag ha Leo bestämt med en kompis å även önskat korvstroganoff till middag.
Det är för övrigt Martins paradrätt så den får han stå för. :)

Japp.
Så är det här.

Nu är det dags å fixa klart! ;)

Vi hörs senare! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards