Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Lisa - 11 februari 2016 21:51

Tror ni jag beställt nån ny mobil?
Vet att jag måste.
Men jag o-r-k-a-r inte.
Tycker sånt är så drygt...

Fram tills telefon med bloggapp får ni hålla till godo med betydligt glesare mellan inläggen å uttjatade selfies från paddan. :P

Inte särskilt smickrande bild på mej precis, men taket i gillestugan...?!
Är inte det värre än min dubbelhaka..? :P


I kväll har jag varit på gymmet i stan för första gången på nån vecka.
Antingen myglade jag värre än nånsin eller har jag faktiskt blivit starkare å fått bättre kondition sen sist för det kändes enklare än vanligt..?! :)
Skulle dock göra mej till å göra mountainclimbers på scenen som sista övning å fick blixter-ont i höftskrället igen.
Orken fanns där dock som sagt, å det får man va nöjd med! ;)

Efter träningen hämtade jag med mej mat hem(pizza..?! Kan vi romantisera det som "balans i livet" å ta tag i den biten en annan vecka..?) å sen vi åt har vi avverkat ett par avsnitt White collar å är på väg mot ett sista för kvällen! ;)

Gonatt på er.
Vi hörs i morron. <3

Av Lisa - 11 februari 2016 17:04

Vet ni hur mycket jag gillar mitt liv nuförtiden? ;)
Eller ja, det har jag väl alltid gjort, men det har liksom överskuggats av krav å ångest för det mesta å energin har liksom inte funnits över till å uppskatta alltid jag har.

Bästa barnen, prima vänner å så det här två förståss! <3

Å jobba deltid alltså.
Det är ju bara världs(utom möjligen den 25:e..!) att hinna med en massa kompishäng en vanlig vardagseftermiddag! ;)

I kväll ska här tränas cirkel, sen hörs vi igen mellan dramat i säsong 5 av White collar! ;)

Puss å kram på er! ;)

Av Lisa - 11 februari 2016 14:05

Lek å fika-dejt såhär på tisdagen! ;)

Vi ska bjuda på våfflor å ha vardagslyx! ;)

Av Lisa - 11 februari 2016 10:30

Här hittar ni del 1 å del 2.


Om vi sett många bra serier?

 

Första säsongerna av Homeland streck-såg vi å dom är riktigt bra.


Orange is the new black är mycket sevärt. Roligt med många klockrena karaktärer.

Kvinnor i cetrum dessutom, å det är högst ovanligt att just kvinnorna har flest roller.


True Blood är underbart för det är galet utspårat å aldrig slutar att förvåna.


Vampires Daries får va med igen å Sons of anarcy måste ni bara se.


White Collar blir bättre å bättre å är verkligen lagom feel-good.


 


Dessa tre serierna ovan finns det bara en säsong av(på netflix åtminstone).

 

Narcos är bra för de pratar orginalspråk å extra spännande för det är verklighetsbaserat.

 

Marco Polo är storslaget å påkostat å bra.

 

How to get awy with murder går inte att jämnföra med något annat alls.

Det är beroendeframkallande å måste bara ses, helst när tid för plöjjande finns...

 

Har ni sett någon av dessa?

Vad tyckte ni?

 

 

Av Lisa - 11 februari 2016 07:33

Jag berättade just för Viggo att alla telefoner hade sladdar när jag var liten å att den på mitt rum hade blivit bytt till extra lång så jag kunde gå på toa medan jag pratade. ;)

Jag älskar när barnen hjälper mej att minnas hur mycket jag fått uppleva i utveckling inom min livstid.
Tro fanken att det blir galet mellan föräldrar å barn i mellanåt när det skiljer tidsåldrar mellan två generationer. ;)




Leo återanvänder en gammal me&i-favorit idag. ;)
Snart är det dags för årets upplaga av visning.
:)


Torsdag innebär kortdag denna veckan. Viggo har valt att ta med en kompis hem i stället för en familjen-aktivitet så den idéen får vi spara lite till på. ;)

Nu måste vi dra. Ha en bra dag

( i dag kommer nästa del om mina serier så återkom gärna. ;))


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards