Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 februari 2016

Av Lisa - 12 februari 2016 18:21

Då tar vi helg! :)

Tyckte jag sprang fortare än nånsin men kan besviket konstatera att så var inte fallet.
Men, 4 km(tror det är min smärtgräns på band..) blev det i allafall! ;)

Nu är jag helt klart värd en öl till grillat surdegsbröd med emdameröra å kyckling! ;)

Trevlig helg på er i stugorna! :)

Av Lisa - 12 februari 2016 15:55

Vi tog oss ett litet fredags-shopp på Ica.
Barnen köpte godis å jag en ny tidning(tror jag. ibland har jag inte koll på vilka jag har hemma. :P).

När vi kom hem tog jag tag i mitt liv å ringde Adam på lojalitetsavdelningen på tre
beställde mej en ny telefon.

Rosa-fantasten i mej segrade så färgen var given.
Märkte likaså.
Apple är min melodi. ;)
Nappade på ett svindyrt skärmskydd också men ska strax spana runt efter ett fodral också.
Med den oturen jag haft med mina telefoner kan man inte va nog så försiktig. :D


När Martin dyker upp här ska jag till gymmet å fredagsfysa en snabbvända innan lugnet lägger sej över Ekebergslundsvägen. ;)
Men nu blir det lite kaffe å mat-läsning! ;)

Helg. Det sitter fint det! :D

Hörs sen! :)

Av Lisa - 12 februari 2016 13:25

När man kan kompa ut å hålla helg tidigare! ;)

Den känslan! :)

Av Lisa - 12 februari 2016 10:30

Del 1, del 2 å del 3 hittar ni här.


Så.

Då har vi nått fram till favoriterna.

Det må så vara att jag älskar så gott som allt jag ser men det finns ett par(eller fyra) serier som sticker ut lite extra.


Dexter hyllade jag i det första serie-inlägget.

 

Å jag vidhåller, det är absolut världsbäst å kommer alltid va speciellt(jag vägrade se sista avsnittet i typ ett halv år för jag inte vill att det skulle va slut) men han är inte helt ensam där på toppen favorit-psykopaten.

:D

 

 

 

Mästerverkens mästerverk.

Game of thrones.

Det har allt.

Krig, hjältar, ärkeskurkar.

Å drakar!

 

 

Vem vill inte ha egan drakar liksom? :)

 


Men framför allt har det min absolut största serie-förälskelse i from av John Snow. :)

 

Den tredje serien på toppen blir, föga förvånade kanske, Downton Abbey.

 

Serien om ett gigantiskt gods i början på 1900-talets England som vi streck-såg 6 säsonger av.

Dramat av all times.

Lipfest å eurofori.

Humor å sorg tränge rin i själen å inte en enda karaktär lämnas åt slumpen.

Man kan tro att det mest är för den kvinnliga publiken kanske, men min man(även fast han inte gärna erkänner det) gillade också Downton skarpt. :)

 

Sist ut bland favoriterna är Suits.

 

 

Ganska mycket kontrast till övriga serier å ypperligt att ta till när man tröttnat på en massa våld å att alla dör. :)

 

Samma smarta humor som Sex and the city å med samma allvar som gör det mer "äkta" en en regelrätt komedi.

Helt galet lätt att leva sej in i å jag var fast efter ungefär en kvart.

Serien har en älskvärd karakrär för varje personlighet att favorisera å John Snow har sin tuffaste konkurrent om min kärlek i Mike. :D

 

Så, är ni inte sålda på serier än?

Se någon av dessa fyra(eller helst alla) å jag lovar att ni inte blir besvikna. :D

Av Lisa - 12 februari 2016 07:30

"Leo, hur ser man ut när det är fredag?"
"Är det fredag i dag? Jag visste det! Det är lördag i morron!"

Fredags-peppen ja! ;)


Viggo har bestämt att det är vår å ska cykla till skolan(sista veckorna med liten cykel för övrigt. Det blir en ny till födelsedagen...! ;)) å jag jublar över att det ljusnar tidigare å tidigare varje dag! ;)

Helgen är uppbokad som tusan, men i kväll ska vi bara äta gott å ta det lugnt! ;)

Hoppas ni får en fin dag å titta gärna inom under dagen å läs fjärde delen om mina serier. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards