Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 februari 2016

Av Lisa - 17 februari 2016 20:38

Blööö.
Inget white collar i kväll heller.
Bara en massa fotboll på tv.
CL är så drygt..!

Hade väl egentligen kunnat leta rätt på nya Sherlock-säsongen som jag är bra sugen på, men jag tror ändå jag väljer nog ändå att skriva några fler inlägg för de kommande dagarna. ;)

Appråpå att Leo är större än jag vill fatta så hade jag markerat Viggos födelsedag i almanackan(för att slippa svara på när när när) å skrivit 7 år i hans kolumn(tydligen ska han på APT i morron med. :P)...!
Han fyller för tusan åtta..?!
Fattar ni? Åtta...!

Usch ja.
Vilken tur att jag vågade medicin alltså, så ännu mer tid inte rinner i väg utan att jag njuter av den...! ;)


Kan för kännedom upplysa om att Spinning-sprint var intervallträning.
Högintensiv intervallträning för att vara exakt.
Vidrigt å förmodligen precis den typen av pass jag behöver.
Har liksom inte den mentala förmågan att pressa mej själv till max när jag tränar ensam(även fast jag blivit så mycket tuffare!) så jag ska lätt gå nästa vecka med! ;)


Nu ska jag skriva det där andra innan hjärna stänger ner helt å håller för dagen.

Kram å gonatt! ;)

Av Lisa - 17 februari 2016 19:35

Han var ju bebis nyss?
Minsta kärleken.
När blev han så stor?

Leo tappade just sin första tand! :D

Av Lisa - 17 februari 2016 17:28

Klockan är halv sex å där är ljust ännu! ;)

Shit vad jag längtar efter våren! ;)

Av Lisa - 17 februari 2016 15:37

Har spenderat den här dagen med en känsla av torsdag.
Lite jobbigt att va en dag före sådär...

Vi är i vilket fall hemma från dagis å jobb jag å Leo medan Viggo är i väg å leker.
En rejäl chansning med träning sådär sen efter men vi testar. :)
Risken för extrem trötthet efteråt sen känns dock ganska överhängande...

Medan Viggo tränar sitt ska jag träna på mitt håll.
Spinning för å va mera exakt. Sprint, vilket jag misstänker är ett intervall-pass...! Hyser stor hat-kärlek till just spinning, men det behövs variation i träningen så prova kan man ju göra. :D

En till synes helt random bild så här mitt i allt.
Dagens tips: fryst avokado, briljant! ;)


Nu ska jag ordna lite mat.

Hörs senare! ;)

Av Lisa - 17 februari 2016 11:30

 

Av någon märklig anledning är jag inte sådär särskilt såld på "vanlig" kladdkaka.

Jag föredrar när den innehåller någon form av topping å/eller fyllning. :)



Den här är enligt mej den absolut godaste kladdkakan(tätt följt av den med center i. :)).

Receptet har jag provat mej fram till för att kakan ska bli optimalt bra.

Bäst blir den om man bakar långt i förväg så kakan serveras riktigt kall. :)

 

 

Glutenfri daim-kladdkaka

100 gram smält smör

2 ägg

3 dl socker

1 1/2 dl glutenfri mjölmix

2 tsk vaniljsocker

4 msk kakao

2 paket krossade dubbel-daim.

 

Rör i hop ägg å socker.

Rör i de torra ingredienserna å smöret å blanda sist ner den krossade daimen.

Bröa en springform med kokos å grädda kakan i 175 grader i ca 15 minuter(hellre för lös än för torr!).

 

Låta kakan bli kall. :D

 

Servera med daim-grädde.

 

Av Lisa - 17 februari 2016 07:29

Ljuuuust ute.
Kan man bli gladare? ;)

"Blogg-boken" är framme redan här, jag är uppenbarligen inne i ett inspirations-flow! ;)


Onsdag i dag å det innebär bad på jobbet, pingisträning för Viggo å sprint-spinning för mej! :D

Ha en fin dag. ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards