Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Lisa - 18 februari 2016 21:10

Det här är INTE fotboll! ;)

Inte Neal Caffery heller för den delen i å för sej, men väl mästerkocken från i går! ;)

Av Lisa - 18 februari 2016 15:56

Här har ni mej.
Live! :)

Hoppas ni har sett dagens tidigare, tidsinställda inlägg också? ;)

Som sagt.
Torsdag på riktigt i dag å således en ynka dag kvar till en ny helg.
En så gott som oplanerad sådan.
Det har vi knappt haft sen i december någon gång så det ska bli galet skönt! ;)

Som den blockälskade listskrivande matnörd jag är håller jag på å planerar middagarna.
Är precis galet sugen på det här:
http://lisoball.bloggplatsen.se/2015/11/22/11220902-myrstack/
Så det är givet någon av dagarna i allafall! ;)

Just i dag ska vi damma av en gammal goding till middag nämligen "hel biff" å potatismos! :P

Den ska jag sätta i gång med nu. ;)

Vi hörs senare vi! <3

Av Lisa - 18 februari 2016 13:45

Viggo fyller ju som sagt åtta år nästa vecka å helgen därefter ska vi fira honom.

Släktkalas på söndagen(mat-tips till många mottages tacksamt!) å Minion-disco med klasskompisarna på lördagen. :)

 

Förra året hade vi ju hela klassen här hemma.

Tävlade i femkamp, åt pizza sittandes på golvet å lekte lekar.

 

 

Även detta året har vi bjudit alla i klassen, men denna gången inser jag att vårt hus blir för litet å har därför hyrt en gympasal.

 

Viggo önskar Bullens korv å glass-strutar vilket passar utmärkt när man inte får äta i själva hallen. :D

 

Lekar å dylikt är inte spikat ännu, men det var viktigt att det var ett disco så lite dans måste vi ju ha.

Å straffläggning på födelsedagsbarnet där mål genererar i godispåsen. :D

 

På tema-kalas måste man ju ha dekorationer å någon form av godispåse-detalj som stämmer överens med detta. :D

Jag brukar alltid beställa sånt från barnkalaset.se men just minionpyntet vi ville ha var slut där så jag fick testa kalaskungen i stället. :D

 

 

Muggar å servetter köper jag på Fyndkällarn i stan å godiset till påsarna i storpack på EKO.

 

Börjar få rutin på det där med barnkalas nu, har ju haft några stycken nu. :)

Av Lisa - 18 februari 2016 12:00

Min parad-sås nummer 1 går under namnet grillsås å är lite av min stolthet eftersom receptet är mitt eget! ;)

Den påminner lite om en marinad å passar till både grillat kött å kyckling! :)

Lisa grillsås:
Måtten är lite höftade sådär, å anpassas efter mängd ätande. ;)

1 dl olja å 1/2dl chilisås(typ Heinz) å några skvättar soja
blandas i hop å kryddas med:
Tabasco med chipotlesmak.
Worshestershiresås.
(HP-sås om man tål gluten)
Dijonsenap.
Farinsocker.
Salt å peppar.

Det skär sej oftast lite grann, men bara man rör innan man tar sås funkar det ändå fint! ;)

Av Lisa - 18 februari 2016 10:30

På tisdag, den 23/2 fyller vår första son 8 år.

Han har längtat å räknat ner sen förra året känns det som å nu är det ju då äntligen dags.


Han önskar sej löparskor(ska m å p köpa. :)) å träningshandskar(finns det ens till barn? Vad ska ha ha dem till? :P).


Å en tigersalamander.

 


Jag säger blankt å tvärt nej till fler djur så nån ödla blir det då rakt inte(från någon!).

 

I vår paket kommer det finnas det här:

 

En cykel, dykleksaker (tack snälla Sanne för tipset om denna butiken!) å så ett nytt pingisracket. :)

Hoppas det ska bli bra åt den unge herrn. :)

Av Lisa - 18 februari 2016 07:27

Torsdags-selfie! ;)

I dag är det torsdag på riktigt.
(Jag trodde ju det var det i går..!)

Vi har möte på jobbet så det blir en senare dag å sen ska jag på cirkel-träning.
Å sen ska jag sätta ner foten å vägra fotboll å se gårdagens mästerkock-avsnitt! ;)


Nu ska vi bege oss i väg här.
;)

Vi hörs igen(har tidsinställt inlägg under dagen! ;)).
Ha en bra dag! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards