Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 februari 2016

Av Lisa - 19 februari 2016 18:54

Vet inte om det är vab-slaveriet som slitit ut mej
(omg! Leo är..hmm..bekväm av sej när han är frisk. Feber på det. Shit alltså...!)
eller om jag med håller på att bli dålig...
Är precis slutkörd.

Stjäl några minuter i tysthet på övervåningen innan fredags-tv:n börjar. ;)

Sen tänker jag checka ut från bloggen för i dag.
(Galet aktiv i dag. :P)

Kram å gonatt! <3

Av Lisa - 19 februari 2016 18:12

Nom nom! :)

Kunde inte hålla mej till enbart kebab nej.
Fick bli lite chevre, salami, oliver å pesto med! ;)

Av Lisa - 19 februari 2016 15:00

I morron ska barnen hänga med sina morföräldrar en stund medan jag å Martin ska till Kristianstad å köpa Viggos present på Biltema.


Kanske maken kan övertalas till en liten runda på stan(mmmm Olssons ost!   ) å ett varv in på Twilfit å testa en sånhär? :)


 

Den är inte gratis precis, men jag har trånat sen jag testade modellen(Calvin klein perfectly fit) för flera år sen å just nu har Twilfit 25% på alla märkesplagg å det är ju en bra rea ändå... :)

Av Lisa - 19 februari 2016 12:39

I kväll ska vi äta hemmagjord pizza(på köptebottnar förvisso, sempers glutenfria var helt ok...).

Martins fyllning är stående å består av stekt skivad kyckling å rödlök med köpe-bea på efter gräddning.

 

Jag är mer flexibel jag å varierar mej en hel del, men just i dag var jag sugen på kebab så ett paket  med färdigt fryst kött fick följa med hem från affären. :)

(tyvärr innehåller det godaste gluten... :()

 

Till en kebabpizza måste man såklart ha en sås, å den(å tomatsåsen!) är åtminstone hemmagjorda.

 

Recptet har jag använt mej av i åratal å jag tror orgnalet kommer från kryddburken.se

 

 

 

Hemmagjord kebabsås.

ca:

 

2 dl creme fraiche.

1 dl turkisk yoghurt(eller den yoghurt som finns hemma, om man har nån. :P)

tomatpuré

1 vitlöksklyfta

cayennepeppar

salt, vitpeppar å salladskrydda

 

å viktigast av allt Fanta.

 

1/2 dl apelsin fanta gör att såsen smakar så nära den från pizzerian man kan komma. :D

 

 

Vad ska ni äta i kväll?

Av Lisa - 19 februari 2016 12:30

Ni minns kanske att jag köpte nya jeans för nån vecka sen?


Jag tok-älskar dem å är så tacksam för just det tipset som jag vill skicka vidare.

Jegging Jane.

Supersköna byxor med lagom hög midja för 299 spänn. :D


 


Från min favoritaffär Cubus (nu igen!) å jag ska lätt investera i fler färger än de gråsvarta jag har.


:D


(Beställer man dem via webben får man återbärning på    med. :D)

Av Lisa - 19 februari 2016 10:30

Såg en bank-snubba prata om barn å pengar på Nyhetsmorgon.

Han poängterade vikten av att lära barn tidigt om ekonomi.


(det ända jag lyckats lära Viggo är om shopping-kli i fingrarna...)

 

 

Han propagerade för veckopeng å en översikt å ett samtal kring den.

 

Våra barn har inte veckopeng ännu.

Vi har gett det några halvhjärtade försök med Viggo men det har aldrig blivit en rutin eller något vettigt av det.

De pengar han fått har varit små summor som han stoppat i plånboken handlat upp så fort han fått tillfälle.(min pojk där som sagt!)

 

Leo har ärvt sin fars(å mosters) pengasinne å är väl nästan rikare än mej för det mesta, men jag tänker att veckopeng kunde va något för honom också?

 

Nu är de väl inte precis så stora att de har några veckovisa utgifter eller har vägarna förbi någon affär själva men de kanske kan lära sej att spara eller vilja köpa en tidning eller något?

 

Hur gör ni hemma hos er?

Har era barn veckopeng?

Hur mycket får dom?

Krävs det en motprestation(typ städa?)?

Vad ska den täcka?

Hur gamla var de när ni började?

 

 

Av Lisa - 19 februari 2016 10:14

Gah.
Sitter här å krigar med vad jag borde göra å vad jag känner för å göra.

Klassisk vab-feeling det där.
En splittrad stress liksom.
Att man borde använda tiden vettigt.
Jag vänjer mej aldrig vid att vara hemma utan å va sjuk själv.

Den här lille mannen är matt å fryser till å från men är ändå ganska okej än så länge.
<3

Vi fokuserar på fredags-feelingen å fortsätter hålla tummarna så länge vi bara kan! :)
Å motar bort stressen med tanken på en lugn helg! ;)

Av Lisa - 19 februari 2016 07:20

Jag hade verkligen sett fram emot att bara komma hem efter jobbet i dag å sen inte sätta min fot utanför dörren mer förrän i morron.

Nu får jag i stället stanna här hela dagen då en liten pojke har vaknat med feber.
Verkar som influensan hittat hit med nu...
Hoppas vi slipper den där extremt höga febern som många andra pratar om.

Vab-fredag är att vänta alltså.
Så jag inte fått flippen å tänker gå till jobbet i pyjamasbyxor.

Lilla sjuklingen har redan bänkat sej i källaren så jag gissar att vi kommer uppehålla oss runt tv-spelet mest han å jag!

Vi kommer höras mer, det är ett som är säkert, både förinställda inlägg å extra tid till inlägg är att vänta! :)

Hej fredag säger vi.
Du är välkommen trots vab..! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards