Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 februari 2016

Av Lisa - 21 februari 2016 23:11

Ja.
Hejdå Neal å Peter.
Vi har haft en bra tid tillsammans! ;)
(Bra serie. Inte toppklass. Men bra!)

Å hejdå helgen..

Vi möter måndagen tillsammans med influensan men lever på hoppet att ingen annan i familjen ska bli dålig å att Leo vaknar bra i morron!

Kram å gonatt! ;)

Av Lisa - 21 februari 2016 18:04

Jajamensan.
Vi ropade hej för fort.
Februari forsätter ge skäl för sitt öknamn.

Febern is back med full kraft så det blir fortsatt vab även i morron...
Stackars Leo som var så glad att han mådde bättre. :(

Just nu verkar dock alvedonen(som man praktiskt taget måste tvinga ner. :/) så han passar på att ta en pingis-match med storebrorsan här. <3

Vi har haft den där lugna söndagen jag önskat länge.
Å jag har verkligen njutit! :D
Bara grejat med legot, sprungit ute å ätit mumsig middag. ;)

Grillad fläskfilé med gratäng å två såser. ;)

Å så fortsätter jag propagera mot tråk-sallader å publicerar lite inspo:

Ruccola, blåbär, jordgubbar, rödlök, salladsost å pinjenötter! ;)


Jag har faktiskt slagit till på en chokladmousse att avnjuta framför tv:n sen också. Är det helg så är det! :)


Nu ska jag spela lite mario, vi hörs senare å har ni en åsikt om crock pot(se tidigare inlägg.) är jag himla tacksam om ni delar med er! ;)

Av Lisa - 21 februari 2016 16:02

Jag tok-älskar långkok sen gammalt men sen jag började jobba rak vecka dagtid har det varit ytterst få tillfällen jag lagat något inom denna kategori.


Har läst lite här å var om crock pots blir mer å mer nyfiken på konceptet.


Särskilt tanken på att maten blir klar under dagen medan jag är på jobbet å är redo när vi kommer hem. :)

Har sett lockande recept med både kött å kyckling å olika typer av grytor. :)


Nån som har en?

Använder ni den?


 

Av Lisa - 21 februari 2016 15:02

Hur underbara är inte sånna här lådor? ;)

Å skärbrädan var för fin för å motstå den också. ;)

Ica levererar denna söndag.
Big time! :)

Av Lisa - 21 februari 2016 12:58

Springa ute.
Kan va något av det skönaste. ;)

3 varv på en lerig å isig slinga på en helt okej tid för att va utomhus! ;)

Nu är jag redo för resten av söndagen.

Laga lite god mat, logistika å handla! ;)

Frågan är bara vad vi ska laga här? ;)
Vad ska ni äta i dag? :)

Av Lisa - 21 februari 2016 10:22

Viggo fastande i sporten här! ;)

Jag tog mej en sovmorron denna söndag å stannade i sängen till nio.
Inte alls dumt faktiskt. ;)

Dagen är bara fylld med trivsamma grejer.

Bygga cykel(inte mitt uppdrag!), slå in paket, laga söndagsmiddag å träna(helst ute!). ;)

Leo är feberfri å överlycklig å båda grabbarna har dragit i gång ett gigantiskt lego-projekt som innebär att leta fram bitar å bygga i hop en totaldemolerad "polar-station"! ;)


Hoppas ni får en fin dag.
Vi hörs såklart! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards