Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 februari 2016

Av Lisa - 23 februari 2016 23:08

En som spinner å en som snarkar.

Å jag är klarvaken så fort lampan släckts för tredje kvällen i rad.

Planerar kalas i huvudet å känner mej i obehaglig obalans.

I morron har jag tid å träna.
Hoppas å tror att det varit det som fattats.
Fram tills dess slår jag dock på ett avsnitt till å håller tummarna att jag är trött nog att somna sen...

Av Lisa - 23 februari 2016 22:06

Plötsligt känns det helt okej med CL
(å europaleauge å allt vad f*n det är! :P) :D

Av Lisa - 23 februari 2016 20:47

Jo.
Det blev ett fint för-firande av Viggo här i kväll(kalaset är på söndag annars. :P).
Vi åt pizza(som vad riktigt äcklig faktiskt.) å kladdkaka(som var den godaste jag har gjort faktiskt).

Viggo fick super-snygga kläder å biobesök av sin moster. :)

Mormorn å morfarn kom med resterande av önskelistan dom! <3
Dvs träningshandskar, en Love you-kudde å ljuvliga löparskor! :)

Det var en nöjd å glad åttaåring som la sej här i kväll.

Mamman är med rätt nöjd faktiskt.
;)
Aldrig fel med en lite familjeträff sådär spontant. <3
(Sen att alla; läs jag å mina barn, mest skriker i munnen på varandra å vill ha uppmärksamhet, det är bara sånna vi är. :))

Å i morron ska pappa kompa ut tidigt å hämta barnen å ge dem mellanmål å när jag slutat sen ska vi åka å bada tillsammans! ;)

Kan va så att mitt dåliga samvete har ett finger med i spelet där å jag hoppas det kompenserar lite för att jag inte tagit något lov-ledigt.

Att det kan bli lite stress innan kvällens träningar sen, det får vi försöka ha överseende med.

Nu ska jag ta med mej Apple-tv:n till sovrummet å bädda ner mej.

Kram å gonatt! ;)

Av Lisa - 23 februari 2016 18:11

Familj högt å lågt.
Viggon ska firas.
Med hämtmat å kladdkaka.

:D

Av Lisa - 23 februari 2016 16:39

Kan ni ens fatta att jag har ett barn som är åtta år?

Det var jag ju själv nyss! :P

Tydligen vill han inte smutsa ner cykeln å tycker den ska va inne till sommaren..?!

:D

Av Lisa - 23 februari 2016 15:06

Är hemma bra mycket tidigare än jag trott i dag.
Hade en rehab-tid direkt efter jobbet å skulle bli sen, men det blev inställt så jag hämtade grabbarna å körde till Ica å köpte kex.
Det är vad Viggo önskat till födelsedagsfika.
Kex. Hur kul kan det va?
Tror jag slänger i hop någon kaka med att bjuda på! ;)

Till middag har födelsedagsbarnet önskat McDonalds å det ska han få. ;)

Det är dock varken jag eller Martin särskilt förtjusta i så jag tänkte att vi ska testa den här:

Tänkte laga en favorit från gourmettjej.blogg.se :D
Hoppas pastan håller måttet.
För är det något jag saknat så är det färsk pasta.
(Nä. Jag vet. Det är inte jag som är intolerant. Men jag lagar aldrig pasta ändå.)

Nu ska jag spela tv-spel med åttaåringen å försöka mota bort dåligt samvete över att våra barn ska va på fritids/förskola hela lovet.
(Att jag aldrig lär mej..?)

Vi hörs snart! :)

Kram å hej!

Av Lisa - 23 februari 2016 11:00

Det är här recpetet är en gammal klassiker i det här hemmet.


Orginalet kommer från Allas tror jag, å jag har det utklippt å inklistrat i mitt "recept-block".


Det är ett ypperligt vardags-recept då det går fort å laga! :)


Hel biff.

Blanda köttfärs(ca 500 gram) med 1 dl mjölk å 2 msk potatismjöl.

Salta å peppra smeten å forma den sen till en biff, stor nog att täcka hela stekpannan.

 

Låt biffen ta färg(enklast att dela den innan man vänder. :P) å krydda sen med torkad timjan.

Häll på grädde, kalvfond å soja över biffeni pannan å rör så gott det går.

Krydda med lite salt å peppar å åt såsen puttra tills biffen är genomstekt.


Servera med potatismos. :)


Av Lisa - 23 februari 2016 06:10

8 år sedan vår första unge såg dagens ljus! <3

Å nog är han vår pojke alltid.
En kopia av Martin utseendemässigt å mentalt är han en mini-me.

Grattis världens bästa Viggo.
Tack för du finns! <3


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards