Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Lisa - 1 mars 2016 21:23

Ett trivsamt kläd-patty å nu det sista avsnittet av Suits för denna säsongen.

Sen ska jag däcka.

Vad jag köpte å en hel massa annat babbel blir det i morron. ;)

Puss å kram på er! :)

Av Lisa - 1 mars 2016 15:31

Hej å hoj.
Här har ni mej i realtid. :)

Eller ja. Bilden tog jag på väg till bilen.
Men bloggar gör jag nu-nu! :)
(Roligt å se att ni varit så många under dagen! <3)

Blir man inte glad av solen?
Vet att det ska bli vinter-väder igen, men tills dess kan vi väl låtsas att det är vår? :)

Hade tänkt å svänga i hop en kladdkaka att fika på i kväll, men köket är ockuperat här av en mycket bestämd åttaåring som gett sej tusan på att baka cupcakes. Helt själv! :)

Jag låter honom hållas helt klart. Älskar ju när han vill greja i köket.
Nu sätts dessutom både läsningen å matteskillsen på prov. Å framför allt tålamodet! :)

(Han har redan skrikit hysteriskt flera gånger här... :P)

Jag håller mej undan under tiden å tänker att jag hinner med min kladdkaka sen också. ;)




Löpa ute känns med ruggigt lockade i det här fina vädret, men det absolut hinns inte med i dag tyvärr.

Fick ett galet sug efter att yoga innan i dag. Det var verkligen länge sen...
Så det kanske kan bli dagens träning..?


Ville väl egentligen mest bara heja lite på er efter en dag på jobbet! :)

Vi hörs lite senare sen! ;)

Av Lisa - 1 mars 2016 11:30

Denna klänningen...
( http://www.meandi.com/sv-se/klader/dam/klanningar-tunikor/long-t-shirt-dress )

Det är det plagg jag är mest nyfiken på att spana in under kvällens klädvisning! :)

Av Lisa - 1 mars 2016 11:00

Spanade in en kort-nog-att-funka-på-jobbet poncho på KappAhl.
( http://www.kappahl.com/sv-SE/kappahl/woman/trojor--cardigans-/347443/ )

Var inte den snygg så säg? :)

Av Lisa - 1 mars 2016 10:30

Som ni vet har vi ägnat helgen åt att fira vår Viggos åttonde födelsedag med kalas i dagarna två.


Barnkalaset var först ut å där körde vi på det säkraste av alla kort, korv! :)

 

Av allt vi serverat på just barnkalas är vanlig hederlig Bullens det som gått hem hos flest barn.

Just i lördags åt alla till å med.

(andra kalas har vi serverat köpe-pizza(också mycket poppis), hotdogs, plättar å spagetti å köttfärsås... )

Som fika/efterätt fick barnen glass-strutar som även dem gick hem hos den stora massan. :)




 

På "vuxen-kalaset" severade vi taco-gratäng.

 

La nachos i botten av en bras-panna, bredde köttfärsen(förstekt, tacokryddad) över å toppade med jalapenos å riven ost å gratinerade tills det var genomvarmt å osten smält.


Till detta fick gästerna sallad, mangosalsa, gräddfil, picklad rödlök å världens godaste, egenkokta "taco-salsa". :)

 

Salsan funkar även prima till grillat å håller i kylen ett bra tag om man inte äter upp allt.

Just till kalaset har jag dubblat receptet, men en vanlig sats gör ni såhär:


Taco-salsa.

Koka i hop:

1 burk krossade tomater

1 liten burk krossad ananas

1 liten burk majs

1 finhackad gul lök

1 vitlöksklyfta

1/2 chili

1 msk rödvinsvinäger

1 klick tomatpuré

tabasco efter smak

citronjuice

Krydda med socker(1 msk typ), salt, peppar å torkad koriander.


Låt allt puttra så länge du har tid(20 minuter-3 timmar! :P).

 

 

 

Till fika var födelsedagsbarnet bestämd att han a-b-s-o-l-u-t INTE ville ha någon tårta(av den enkla anledningen att det var hans kalas å han har aldrig gillat det) å lika bestämd på att det han ville bjuda på var "kex-bricka"

 

Sagt å gjort.

Kex blev det.  

Jag tyckte dock det kändes lite fattigt att bara bjuda på köpta kex så det fick bli kolamousse med! :)

 

Den gör man genom att blanda 5 dl vispad grädde med en burk karamelliserad mjölk, 2 msk kesella(eller CF) å 2 tsk flingsalt.

Det räcker som ni ser till tolv stycken mindre portioner å kan va den godaste dessert jag vet just nu. :D

 

 

Hoppas ni finner lite inspiration.

 

Detta inlägget faller inom min senaste kategori Recept - festliga tillfällen, som kommer uppdaterad mer framöver. :D

 


Av Lisa - 1 mars 2016 07:35

Viggo tjafsar om ytterkläder å Sookie kelar som en besatt. :)

Nu kör vi på tisdag.
Först jobb sen me&i(ingen som är sugen på å komma!? :P).

Vi hörs senare! :)

Kram å hej! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards