Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Lisa - 2 mars 2016 21:10

Hörde jag spinning-tabata..?

Om jag dog lite?
Kan jag påstå ja.
Vidrigt.
Men samtidigt så bra! :D

På hemvägen stannade vi till på Ica.

Har bestämt mej för å skärpa till mej med maten framöver.
Jag vill inte veta hur mycket jag gått upp det senaste året å jag vill tillbaka till trivseln igen.
Inget hysteriskt dietande.
Men mindre kolhydrater(det är vad som funkar för mej!) till vardags! :)


I kväll är det tydligen fotboll på tv:n men vi hann se mästerkocken innan dess. ;)

Jag ska skriva ner ett recept åt er att läsa i morron, sen blir det något avsnitt av The fosters innan det är dags å sova! :)

Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 2 mars 2016 17:07

Ska strax köra till stan å träna.
Både jag som ska spinna å Viggo som ska på pingis.

Hann få i hop middagen nu innan men känner mej en aningens trött av stressen.

Tröttsamt väder i dag med, inget som ger energi det precis.

Hoppas på mer lovande ork efter träningen sen, så vi hörs då! :)

Lisa · Vardag · Viggo
Av Lisa - 2 mars 2016 12:15

Blev bara så himla trött på bokstäverna där det står EAT som vi har över matbordet.
I
I
I
V

Slet ner dem när vi städade i söndags men satte upp dem lika fort igen.
Dels för det blev så tomt å dels för att väggen runt var så himla fläckig å ful.

Men som sagt.
Trött på dom är jag.

Så jag beställde ett print att ha på väggen i stället.

Texten kändes solklar:

Det är den känslan jag vill ha vid vårt matbord helt enkelt.
Å gärna i livet över lag.
;)

Printet gjorde Frida
( http://www.noltedesign.se )
efter mitt önskemål.
Tycker det blev klockrent bra! :D

Ska bli spännande att se det uppe sen när det kommit! :)

Av Lisa - 2 mars 2016 11:15

Jag har ju då som sagt fått en crock-pot, å redan i lördags fick den bekänna färg i tillalagandet av revben.


Jag valde just revben för jag aldrig nånsin lagat det innan å liksom kände att nu var det dags.

Egentligen hade jag velat ha små korta knubbiga ribbs(sånna man äter på jul ni vet?) men det hittade jag inga så det fick bli större.

 

Receptet jag använde funkar säkerligen ypperligt till vilket fläsk-kött som helst(typ karré i bit eller kotletter, då blir det ju mer mat dessutom om man önskar det..!) å är en produkt av inspiration från en massa andra olika recept.

 

Jag hade inte tid för någon form av för-stekning så jag bara kryddade revben å la dem direkt i grytan.  

Kryddningen bestod av paprikapulver, chiliflakes, salt å peppar.

 

Sen öste jag bara över 1 burk öl, hackade en gul lök plus en hel vitlök samt en röd chili å la det ovanpå köttet. (eller ja, det gjorde väl Martin om jag ska va ärlig... :))

Sen på med locket å ställde in grytan på Low i 8 timmar. :D

   

Hur gott som helst.

Lagom starkt men ändå smakrikt som tusan.

Å minimalt med jobb. :D

 

Nästa gång jag gör revben tänker jag dock testa med den mindre sorten, å lite mindre vätska plus tid, för jag hade gärna sett att köttet faktiskt satt kvar på benen, men ändå blir sådär mört som mormors på julafton. :)

 

För grytans del blir nog nästa uppdrag kyckling.

Både en hel å klubbor tänker jag mej(den är ju rymmlig menar jag. :P). :D

Å då återkommer jag förståss med recept även där.

 

:D

Av Lisa - 2 mars 2016 10:15

Nä, det blev inte alls den långa T-shirt-klänningen jag föll för från me&i när jag fick se kollektionen i verkligheten utan den här:

http://www.meandi.com/sv-se/klader/dam/klanningar-tunikor/pinstriped-tunic-161708

En klänning/tunika som inte bara satt bra(man måste älska när sido-valkarna göms!) utan också var super skön! :)

Det blev förståss lite annat shoppat också, men det visar jag när paketet kommit sen! :)

Av Lisa - 2 mars 2016 07:29

Jajamensan.
Halvvägs genom veckan.
Igen.
Hinner någon med undrar jag?

Onsdag väntar.
Med bad på jobbet(värsta lyxen jag vet. :P) å spinning i kväll. :)

Som synes ser jag ut som sju svåra år å känner mej lite sån också faktiskt.
Har sovit dåligt i ett par nätter.
Inga problem att somna, men så mycket drömmar å en massa uppvak sätter också spår.

Nu ska vi köra.
Ha en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards