Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Lisa - 3 mars 2016 20:41

Igen.
Från botten av mitt hjärta.
Tack för ni läser! <3

Det har gått bra med skärpningen på matfronten.
Inget socker eller gluten alls.
Skönt.
Det är min sista pusselbit kan jag känna.
Trivsel med min kropp.
Men det pratar vi mer om en annan dag det. :)

Nu ska jag ta kväll å spana in utbudet på flixan efter någon ny serie! :)

Vi hörs i morron.
Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 3 mars 2016 16:17

Jösses hörni.
Besöksrekord med råge i dag. :D
Jag borde kanske lägga upp baddräktsbilder oftare?

*emojin som skrattar så den gråter.*

Skämt å sido.
Ni är så välkomna i vilket fall.
Å kommentera gärna! <3

Här ligger vår middag å är just färdig. :)
Snacka om bekvämt! :)

Bara såsen som ska kokas på buljongen i grytan sen ska vi äta! ;)

Eftermiddagen har spenderats med HLR-utbildning som sagt.
Bra att repetera å bra när man får praktiskt öva på egen docka! ;)

Kvällen ska spenderas på cirkelträning å soffhäng(vi behöver ny serie som sagt?! Vad ska vi välja?).

Hoppas ni mår bra.
Vi hörs sen! :)

Av Lisa - 3 mars 2016 12:45

 

Nä, jag erkänner att den här bilden inte är den snyggaste jag tagit, men innehållet bör ej underskattas.


Det är rester av Pulled ribbsen som blivit till lucnh i hop med korvbröd, gräddfil å en supergod bbq-sås.


Jag älskar den här typen av sås för övrigt, å har testat en massa versioner(kan återkomma med fler för en annan dag!)

 

Bbq-sås a la Jonas Cramby.

1 hackad gul lök

6 finhackade vitlöksklyftor

1 tsk spiskummin

Steks mjuka i olja.

Häll på 1/2 dl balsamvinäger åt låt koka in.

Blanda ner:

1 dl farinsocker

1/2 dl japansk soja

1 msk worcestershiresås

1 dl ketschup

1 msk chilipulver

å koka i hop allt till en kletig sås.

 

Serveras med fördel till smakrikt kött. :D

Av Lisa - 3 mars 2016 10:45

När jag var på KappAhl häromdagen förälskade jag mej inte bara i den här ponchon utan jag stod även å klappade på en svart/vit prickig bikini.

Den hittar jag tyärr ingen bild på, men jag kan inte riktigt släppa tanken på den.


Något jag däremot har bild på är ett annat prickigt badplagg.

Nämligen världens sötaste baddräkt. :)


 


Kanske inte den mest praktiska om man tänker bada i den, men visst är den fin?


(att kroppen som bär upp den inte är lika vacker, det får ni ha överseende med!)

Av Lisa - 3 mars 2016 10:00

Lite tunnare swettis tröjor med långa ärmar å utan luva har blivit lite av ett favorit-plagg för mej trots att jag äger ytterst få.

Passar perfekt å ha på jobbet å är ganska snyggt med.


Spanade runt lite på Zalando å hittade bland dessa snyggingar.


  

Jättesöta tycker jag, å inte särskilt dyra heller(199 kronor styck).

Föredrar när trycken funkar även för oss "lite äldre" å inte bara förmedlar Party. :)


Av Lisa - 3 mars 2016 07:19

Att ligga uppe till midnatt för å kolla på The fosters på en onsdagkväll när man ska jobba på torsdagen är väl inte det mognaste beslut jag fattat, men shit vad det är bra.
Lip-dram av hög klass. ;)
Tur jag oftast ser på mina serier i hop med Martin som har lite mera förnuft, annars hade jag nog aldrig sovit. :)

(Suits är slut igen för övrigt. Vad ska vi se nu? Bloodline? Blacklist? Vad är bra?)

Här står dagens middag å lagas.
Kyckling blir det i dag. :)

Jag jobbar till fyra(ska på hjärt å lung-räddning i eftermiddag)så det passar mycket bra att bara koka sås å ris när jag kommer hem! :)
(Har jag sagt att jag älskar min gryta? :))

Nu ska jag samla i hop kidsen å packa ner min mat sen bär det av! :)

Under dagen bjuder jag på ett recept å ett kik på något prickigt! :)

Vi hörs! Kram å ha en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards