Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 mars 2016

Av Lisa - 5 mars 2016 22:30

Luften tog slut nånstans där runt sjutiden å jag känner mej helt under isen...

Bäddar ner mej å hoppas på å vakna pigg å utvilad i morron! ;)

Kram å gonatt!

Av Lisa - 5 mars 2016 20:42

Medan Viggo å Alva spanar Melodifestival i källaren hänger jag å Stina uppe medan Daniel hämtar Martin! :)

Lite ica-ostar funkar fint som kvällsgott det med. :)
(Även fast ostaffärsost är å föredra.)

Leo · Lisa · Martin · Matprat · Vardag · Viggo · Vänner
Av Lisa - 5 mars 2016 17:32

Lagom till maten joinade Stina å så har det bestämts att Daniel å Alva kommer hit å kollar mello.
Alla parter jublar.
:D
Både Viggon som får entusiastiskt sällskap i Alva å vi andra som slipper sympati-se det!
:)
Win-win så att säga. ;P


Club sandwich stod på menyn som sagt! :)

Mycket gott.
:D

Mamman har kört hem nu å vi andra varvar ner på bästa vis! :)

Jag har ont i huvudet(ingen medicin hjälper heller) men bortsett från det mår vi fint. ;)

Hemskt skönt med en lördag utan att stimma i väg på en massa även fast Viggo varit mer än lovligt rastlös i mellanåt.
*emojiapan som håller för ögonen*




Det var rapporten för nu det.
Vi hörs sen! :)

Av Lisa - 5 mars 2016 14:12

Här hemma har vi en prima dag.

Leo har lekt med kompis.

Viggo å mormorn har varit på loppis.

(Har inga vidare kommentarer på det. :P)

Å jag har varit på gymmet en runda! :)

Lite mage blev det, men mest löpning som vanligt! :)


Nu ska jag spela lite spel med gänget här innan maten ska lagas! :)

Hoppas ni mår bra!
Vi hörs igen. <3

Av Lisa - 5 mars 2016 11:59

Chili-vodka.
Såhär gör man:

Å här fanns fler spännande drinkar med just den vodkan i! :)

http://www.ellematovin.se/tre-heta-drinkar-med-chilivodka/

Av Lisa - 5 mars 2016 11:26

Min tanke var ju att vi skulle äta soppa i dag, men den ändrades planen till Club sandwich(gluten *klapp klapp*).

 

Det hindrar mej dock inte från att delge er receptet på min absoluta favorit-soppa.

Orginal-receptet är från den numera nerlgda matbloggen, Remsan bistro å det kan hända att jag till å med delat med mej av det förrut.

Det kvittar dock för det här är så gott att det tål att upprepas. :D

 

Thaisoppa med frikadeller.

 

Buljong:

1 1/2 liter vatten

1 grönsaksbuljongtärning

1 hackad gul lök

2 cm riven ingefära

1 msk soja

1 msk semsamolja

limesaft

salt

Koka upp å låt koka i 10 minuter.

 

Gör frikadell-smeten under tiden.

500 gram köttfärs

1 ägg

2 hackade vitlöksklyftor

1 finhackad chili

1 kruka koriander, hackad.

salt

 

Sila buljongen å koka upp den igen.

Lägg i frikadellerna å låt dem koka i ca 1-2 minuter.

Tillsätt glasnudlar å låt dem koka med i ytterligare nån minut.

Vänd ner strimlad salladskål, salladslök, 1 skivad chili å hackad koriander.

 

Servera å njut.

 

Soppan är magiskt god å värma som lunch dagen efter dessutom.

Av Lisa - 5 mars 2016 11:00

Spanade runt efter min favorit-puder men det finns inte nånstans å verkar ha utgått helt?

Det är ett transparant från MuS..


(make up stores egna sajt byggs tydligen om å är inte aktiv än..?!)

 

Nån som vet om det finns i deras butiker?

Det är ju så bra. :(


Lyko snubblade jag dock över en massa ögonskuggor till bra pris.

:D


 

Jag älskar ögonskuggor(som ni vet) å 39 kronor för MuS, det är billigt det. :D



Av Lisa - 5 mars 2016 09:31

Fick ett reklam-mail från Indiska med rabatter på en massa, svinsnygga byxor.


 

Typ dessa?

Jag älskar mönster, det är ingen hemlighet precis, så jag föll direkt. :D


När jag surfade in på sajten upptäckte jag en ännu lite trevligare grej, nämligen påsksakerna.


Jag älskar Indiskas påskpynt.


 

Jag har ju denna underbara hönan sen innan å här fanns en liknande. :D


Hjärta påsken alltså.

Min absoluta favvis-högtid.

I år S-K-A jag poschera ägg å förhoopningsvis få stå för en ypperlig dessert när vi ska fira. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards