Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 mars 2016

Av Lisa - 6 mars 2016 19:53

Blomsterlandet var ett av dagens utflykts-stopp.
Trånade efter citrusväxter(till mitt älskade växthus!) köpte såjord å några små vårblommor! :)

Söndagsmiddagen bestod som sagt av fläskstek å jag har hunnit med ett välbehövligt rens bland massa gamla recept. ;)

Önskar lite att helgen kunde bestått av tre dagar, så man hann med lite mer av sånt.
Städ å plock å sortering.
Har en massa planer å projekt, men för lite tid för det mesta..

(Glömde köpa ram till mitt fina print i dag med. :( Men det ligger här så fint å väntar så under vecken kommer det upp..! :))

I vilket fall så var helgen ljuvlig.
Lite för lite tillsammans-tid för hela familjen för att jag ska va helt nöjd, men så blir det ju ibland.

Nu loggar jag ut å tar tv-kväll med underbara Mästare följt av polis-film.

:D

Hoppas ni mår bra.
Vi hörs i morron.
<3

Av Lisa - 6 mars 2016 16:48

Fick för mej att ta ett rens bland tidningar å broschyrer med recept.

Känns som att det som inte öppnats sen 2005 kan kastas nu. :P

Av Lisa - 6 mars 2016 15:15

Yes.
Vi körde österut.
Handlade lite.
Fikade lite.

Så mysigt så! :)
Å många fynd gjordes.
:)


Nu är vi tillbaka hemma igen.
Martin å Viggo är också på intågande.

Daniel står i köket å lagar rödkål å jag ska strax joina honom för mina middagsuppdrag.
;)

Vi ska äta klassisk fläskstek med tillbehör å fortsätta umgås med de bästa så mycket vi kan! :)

Sen ska jag å Martin(som jag knappt sett på hela helgen) mysa ner oss i sofforna, se mästarnas mästare-premiären å Beck-filmen som avslutning på denna helgen!

Söndagar.
Min bästa dag.
Det är det verkligen. :)

Av Lisa - 6 mars 2016 13:13

Vi är rätt glada att Stinas nya bil är större än denna.
För framtida utfärder alltså. :P

Nu får vi stå ut med lite trängsel. :)

Vi är färdigshoppade i karlskrona(å jo, det blev en del ja! :P) å styr vidare mot Ronneby å fin-fika! :)

Av Lisa - 6 mars 2016 10:41

Vi ska ju på en liten bil-utflykt i dag.

Mest sitta i bilen å va inne i nån affär.

Det hade varit så himla trevligt om jag haft en snyggare jacka att ta på mej.

Har ju varit inne på någon halvvarm kappa(HÄR kan ni de jag funderat på) men sen är det ju mordernt med bomberjackor.

 

 

(denna finns på Nelly)

 

Frågan är om jag kommer undan med något så pass modernt eller jag är för gammal för en sån jacka?

Av Lisa - 6 mars 2016 09:41

Jo.
Det här som det brukar se ut.
Klassiska morronbilden såhär års.
;)

Längtar rejält efter kaffe-på-trappan-säsongen.
Måtte den bli lååååång.


Om någon trodde att jag just vaknat kan jag upplysa om att så inte är fallet.
Jag har både ätit, förberett middagen å dammsugit innan jag satte mej här med morgonkaffet.

Martin å Viggo ska spendera dagen i Bromölla på fotbollscup så de åkte redan för en timme sen ungefär.

Jag å Leo är schyssta å ställer upp som sällskap åt Stina som ska ut på en liten köra-slut-på-den-sista-bensinen-utflykt! :)


Vad hittar ni på i dag? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards