Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Lisa - 8 mars 2016 21:02

Jupp.

Slog till på ett putsat PB i dag.
Å så som jag älskar när jag får chansen att springa ute! :)

Båda boysen har lekt med kompisar å Martin stod för middagen. :P

Han skulle gjort köttfärssås men färsen var dålig så det fick bli hämtmat i stället.
Men tanken var god å det får bli köttfärssås i morron i stället! :)


I kväll(i morron!) är det tråk-leauge på tv så jag har ägnat mej åt att skriva inlägg så tangenterna har glött inför de kommande dagarna. :)

Nu ska jag dock förflytta mej upp till köket å ordna med morgondagens lunch.
Sen får vi se om jag orkar med ett avsnitt av Fosters(livsfarligt att börja för sent, då jag aldrig är mogen nog att sluta efter just ett avsnitt. :P) eller om jag ska sova i stället. ;)

Tack för ni läser å svarar på mina frågor! :)

Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 8 mars 2016 17:49

Vi har pratat en hel massa om att åka på vår livs första charter nästa säsong.

(Martin åkte som liten. Jag, aldrig)

Martin å framför allt Viggo har drömt om att flyga på utomlandssemester länge.

Jag har tyckte det verkat onödigt.
Mycket pengar.
Å så är jag inte så glad för när det är för varmt.
Eller för att åka nånstans å "bara" turista.

Men nu, känner jag mej ganska redo faktiskt.
Bara vila, umgås å vila lite till. :)

Men vart åker man?

Vi vill ha:

all inklusive(å gärna bra mat!)
många bad-möjligheter(både hav å pool!)
lagom värme
Å få mycket för pengarna. :D

Vad har ni för resetips?
Vad ska vi leta efter?
Vad är extra viktigt när man åker med kids?



Av Lisa - 8 mars 2016 15:18

Kolla kolla! :)

Årets första kaffe på trappan. ;)

Det blir säkert snöstormar å bakslag flera gånger om framöver, men just nu njuter jag av att vi är på väg åt rätt håll! :)

Av Lisa - 8 mars 2016 12:45

Omelett-wrap:

6 ägg

1 dl grädde

salt å peppar

Vispa i hop.

Häll på en plåt å grädda i 200 grader i 10 minuter.


 

Kycklingröra:

Grillad kyckling(hackad)

creme fraiche

purjolök

sweetchilisås

salt å peppar


Perfekt på utflykt, till lunch å kvällsmat. :D



Av Lisa - 8 mars 2016 11:30

Som jag längtar efter våren å sommaren.
Efter stugan å bad.

Å efter en hel säsong med mitt älskade lilla växthus. :)

Tanken är att där ska bli mer inrett i år å jag tänker mej en "trapp-hylla mot kortsidan utan dörr.

Typ denna:

Har dock ännu inte stött på den optimala.
Nån annan som sett liknade hyllor eller andra bra växthus-lösningar?

(Ikeas uteförvaringsmöbler är en annan dröm.
Åh, att inreda altanen alltså.
Längtar!)

Av Lisa - 8 mars 2016 10:30

Man måste älska Stadium outlet.

Vissa gånger hittar man mindre(men så gott som alltid något) å andra gånger hittar man mer när man är där.

(finns ju i både Karlskron å Kristianstad å online)


Söndagens besök i Karlskrona var ett av de senare tillfällena. :D


 

En tjockare löptröja(199), en underställströja(75) å ett par byxor(150) köpte jag till mej själv. :D


Å så hade de Viggos favvo-byxor för 240 kronor. :D


 


Å så hade de en hel massa västar i samma modell som den jag har:

 

Fast i svart till bra pris. :D

Jag håller tillgodo med min blå, men det är ett tips till er. :D



Av Lisa - 8 mars 2016 07:42

Leo.
Med nya byxor(från h&m, jättefina!) å stök-rummet.

Jag.
Som tänker försöka mej på en arbetsdag i utsläppt hår.
(Mirakel sker ju. Jag har ju bh jämt nuförtiden tex. :P)

Ha en bra dag.
Vi hörs! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards