Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Lisa - 9 mars 2016 20:46

Njae.
Jag hittar liksom inte orden här i dag.

Har spånat lite inför framtida inlägg, men nä, mer än så får jag inte i hop.

Jag ska bädda ner mej i sängen å kolla på fosters i stället.

Så hörs vi i morron i stället. ;)

Av Lisa - 9 mars 2016 16:16

Jag känner mej lite som Ernst ser ut på den här bilden.

All over the place.

Jag återkommer, förhoppningsvis mera samlad, efter spinningen sen! :)

Nu är det på tok för mycket som snurrar i huvudet..

Av Lisa - 9 mars 2016 12:30

Vanlig hederlig söndagsstek.

En klassiker som alltid går hem här när det vankas söndagsmiddag.

(utom möjligen hos Stina, men so what? 1 mot resten räknas knappt. :P)


Jag brukar ju oftast göra slottstek, men just denna veckan bestod söndagsmiddagen av fläskstek.

Tillagad i min redan högt älskade crock-pot. :)


 

Rödkålen som vi åt jämte var för övrigt to die for med.

Å såsen också. :P


Men nu var det köttet vi skulle fokusera på.

Som ni ser blev det för mört för å skäras, men smaken den satt där den skulle ändå. :D


Jag la kort å gott en fläskstek som jag saltat å pepprat i grytan.

Skivade två morötter å delade en gull lök å ett äpple å la runt omkring.

Sen hällde jag på 2 dl vatten, la i en buljongtärning, några lagerblad å ett gäng  vitpepparkorn.

Sen på med locket å High i 8 timmar.

Tror det hade räckt med 6 timmar om man nu tvunget vill ha sitt kött i skivor. :D


Det här receptet funkar förståss utan crock-pot också.

I gjutjärnsgryta förslagsvis eller i lergryta eller i ugn.

Tiden anpassa efter tillagningsättet dock. :D





Av Lisa - 9 mars 2016 10:45

Jag har ju tipsat om dessa innan:


 

Jag har dem i tränings-näccesären å fortfarande väldigt nöjd med dem.


Så nöjd att jag länge spanat på andra produkter från just Löwengrip Care & color


Framför allt är jag nyfiken på Peelingen å Bodylotionen. :D


 


Å så har jag en förkärlek till facemist så den hade jag gärna köpt den också. :)



Just nu har    20% på alla LCC-produkter

å det är ju aldrig fel med lite rabatt eller hur? :D



Av Lisa - 9 mars 2016 07:36

Jag vet inte hur det går till men på nån jäkla vänster sitter Leo, utan kläder å äter frukost typ jämt när vi behöver åka...

I dag är inget undantag som ni ser.

Har en skit-morron överlag faktiskt med tjuriga ungar som skäller ut mej för allt å inget stup i ett.
Typ för att jag inte servar med handkräm å att det alltid är blött ute..

Gah.
Hoppas resten av dagen blir bättre...

Ha en bra dag!
Vi hörs i eftermiddag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards