Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 mars 2016

Av Lisa - 18 mars 2016 18:00

Jag hade noll å ingen energi när vi kom hem i eftermiddags.
Var så pass trött att jag la mej på sängen till å med.
(Tänker att det kanske är pollenkänningar som tröttar.?!)

Hade till å med tänkt strunta i träningen helt å hållet.
Sen fick jag en sms-förfrågan om att följa med till gymmet å åkte dit.
:)

I brist på skrytbilder på mej bjuder jag på en på någon annan! :P

Men utan bildbevis kan jag upplysa om att jag var där å tabatade å sprang lite! :)


Nu ska vi äta grillat kött, gratänger å såser! :)

Å dricka rosé! :)

Ha en bra kväll! :)

Av Lisa - 18 mars 2016 14:31

Då tar vi helg! :)

Ett varv på ica, lite löpning å grillmiddag.

Sounds like a plan! :)

Av Lisa - 18 mars 2016 11:00

Denna veckan har jag ju testat blomkålspizza för första gången.

Riktigt gott faktiskt.

Å snabbt å smidigt å göra. :D


 

Blomkålsbotten:

4 dl riven ost

4 dl riven blomkål(typ ett halvt huvud.)

1 ägg

salt å peppar

Blanda.

Bred ut på en plåt å grädda i ca 15 minuter i 225 grader.


Lägg på fyllningen å grädda i 10 minuter till.


Jag hade fryst kebabkött å "rårörd" tomatsås på just denna.


Tomatsåsen har vi alltid till våra pizzor å den gör jag såhär:

Blanda ner en pressed vitlökslkyfta i en burk krossade tomater(av god sort!), häll i en skvätt rött vin å lite honung.

Krydda med salt, svartpeppar, oregano å lite tabasco. :)

Av Lisa - 18 mars 2016 09:21

Vi brukar lägga annat än godis i våra barns påskägg.
(Det får dom av andra! :P)
Det har varit skor, kepsar, filmer å tröjor.

Hur gör ni?
Gömmer ni ägg?
Vad lägger ni i?

:)

Av Lisa - 18 mars 2016 07:30

Den här synen måste väl va bästa starten på dagen ändå? <3

Alltid extra tacksamt med barn som är samarbetsvilliga å kärleksfulla mot varandra på morronen. :)

Själv lyckades jag stänga av klockan å sova över en kvart i dag också..?!
Det känns som jag behöver sova.
Har lagt mej i vettig tid hela veckan.
Men känner mej ändå helt slut.


Glada nyheter från mina odlingar.
Sju små gurkor har tittat upp! :)


Nu ska vi packa i hop oss å möta veckans sista arbetsdag.

Sen blir det full fart mot helgen med en löprunda å ett glas rosé! :)
Vad vi ska äta har jag dock ingen aning om nu igen..?!

Ha en fin dag så hörs vi sen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards