Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Lisa - 24 mars 2016 21:13

Körde in till stan direkt när Martin kom hem å ordnade med påskpresenter å sen tränade cirkel.
Å kan säga som så, att den där grundfysisken Stina jämt hänvisar till, den besitter inte jag.
Ett par dagars träningsmygel å jag är tillbaka på ruta 1 känns det som.


På hemvägen stannade jag till på CG å köpte med mej kött till morrondagens middag å så bunkrade jag kryddkorv. ;P

Väl hemma intog vi en grymt sen middag i form av caesarsallad.

Nu ska vi förståss kolla serier å njuta av all ledig tid vi har framför oss! :)
Tid som vi ska spendera med att umgås, röja vidare på alla projekt, träna, vara ute å laga god mat! :)

Vi hörs i morron!
Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 24 mars 2016 15:34

Vad äter ni på påsken?

 

Här gjorde vi ett tappert försök att införa påskinspirerad trerätters i år, men det var somliga alldeles för traditions-kära för. :P

 

Så.

Påskmaten blir "påskbord" även i år.

Nästan som julbordet alltså, minus revben typ. :)

 

Ett av mina bidrag kommer bli en pepparrotssill.

Jag äter det inte själv, men gjorde en liknande i julas som var populär då. :D

 

Kryddorna står omåttade så ni får testa er fram vad ni tycker blir bra. :D

 

 

 

 

 

Av Lisa - 24 mars 2016 15:25

Jag är ganska nollad modemässigt å brukar hålla mej till svart/vitmönstrat som min "stil" i kläder.

Har aldrig varit särskilt intresserad av kläder egentligen, men titt som tätt förälskar jag mej rejält i grejer.

Typ ponchos eller prickiga skor.


Eller som just nu, när jag inte kan släppa tanken på denna jackan.


 


Nu är den blå å på tok för mycket i kombon med just prickar men visst är det fin?


En svart/vit blommig bomberjacka hade annars varit optimalt dock.

Var hittar jag en sån? :D


adlinks





Av Lisa - 24 mars 2016 13:29

Tanken på fyra lediga dagar?
Inte särskilt dumt alls. :P
Efter alla år med oregelbundna arbetstider känns det himla lyx att få just röda dagar i hop med familjen numera! :)

Har en hel del som måste ordnas klart innan dagen är slut, men i nån timme framöver ska vi bara chilla! :)

Av Lisa - 24 mars 2016 10:37

Jag gjorde en lite rockad å flyttade runt på grejerna i köket.

Kitschen aiden flyttades till rullbänken å brödlådan till köksön.

Mer praktiskt med det som används flitigare å det kändes som det blev luftigare på något vis.
Men som ni ser hänger knivarna kvar på sin vanliga plats.

Hade en vision om att ersätta magnetlisten med en mindre vit tavellist å ställa något fint på i stället?


Frågan blir då.
Var ska vi förvara knivarna?
I en låda?
(Hur gör man det bäst utan onödigt slitage?)
I ett ställ?
(Vilken variant i så fall?)


Någon annan med en idé för vad som kan bli snyggt eller hur knivarna bäst förvaras?
Hur gör ni?

Av Lisa - 24 mars 2016 07:42

Sista dagen innan fyra(sex för vissa!) dagars ledighet! :)

Gul ögonskugga å gul tröja får fira in påsken! :)

Ha en bra dag!
Så hörs vi senare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards