Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2016

Av Lisa - 18 mars 2016 14:31

Då tar vi helg! :)

Ett varv på ica, lite löpning å grillmiddag.

Sounds like a plan! :)

Av Lisa - 18 mars 2016 11:00

Denna veckan har jag ju testat blomkålspizza för första gången.

Riktigt gott faktiskt.

Å snabbt å smidigt å göra. :D


 

Blomkålsbotten:

4 dl riven ost

4 dl riven blomkål(typ ett halvt huvud.)

1 ägg

salt å peppar

Blanda.

Bred ut på en plåt å grädda i ca 15 minuter i 225 grader.


Lägg på fyllningen å grädda i 10 minuter till.


Jag hade fryst kebabkött å "rårörd" tomatsås på just denna.


Tomatsåsen har vi alltid till våra pizzor å den gör jag såhär:

Blanda ner en pressed vitlökslkyfta i en burk krossade tomater(av god sort!), häll i en skvätt rött vin å lite honung.

Krydda med salt, svartpeppar, oregano å lite tabasco. :)

Av Lisa - 18 mars 2016 09:21

Vi brukar lägga annat än godis i våra barns påskägg.
(Det får dom av andra! :P)
Det har varit skor, kepsar, filmer å tröjor.

Hur gör ni?
Gömmer ni ägg?
Vad lägger ni i?

:)

Av Lisa - 18 mars 2016 07:30

Den här synen måste väl va bästa starten på dagen ändå? <3

Alltid extra tacksamt med barn som är samarbetsvilliga å kärleksfulla mot varandra på morronen. :)

Själv lyckades jag stänga av klockan å sova över en kvart i dag också..?!
Det känns som jag behöver sova.
Har lagt mej i vettig tid hela veckan.
Men känner mej ändå helt slut.


Glada nyheter från mina odlingar.
Sju små gurkor har tittat upp! :)


Nu ska vi packa i hop oss å möta veckans sista arbetsdag.

Sen blir det full fart mot helgen med en löprunda å ett glas rosé! :)
Vad vi ska äta har jag dock ingen aning om nu igen..?!

Ha en fin dag så hörs vi sen! :)

Av Lisa - 17 mars 2016 21:21

Söndagar å torsdagar.
Det känns som att veckorna inte består av annat.
Söndag. Torsdag. Söndag. Torsdag.
Var tar de anda dagarna vägen?

Ibland är han bara så ful Ernstan! :P

Som sagt blev det lite kvalitetstid med wingmensen.
Dom kom å ville låna trädgården en stund å blev kvar tills nyss. :D

Jag å Stina brukar ju träna cirkel på torsdagar, men hade helt enkelt inte lust just i dag. :)

Fredag i morron igen.
Aldrig fel det! :)

Nu ska jag blunda lite på soffan här å hoppas lite på att Liverpool gör mål så Martin tröttnar på fotbollen å vi kan se blacklist istället! :)


Kram å gonatt! Vi hörs i morron! <3

Av Lisa - 17 mars 2016 18:56

Alltså.
Vi skulle träna.

Sen struntade vi i det.

Det blev hämtmat å häng med Stina å Daniel i stället. ;)

Av Lisa - 17 mars 2016 17:05


Jag fick ett mail från tretti.se i dag.


 



Jag såg det som ett tecken å beställde epilatorn jag trånat efter länge.


:D


 

Nersatt i pris sen innan å sen 20% på det.

Kunde jag inte strunta i eller hur? :D


Det får bära eller brista det där med smärtan när man använder den,

men jag hoppas väl å tror att jag ska palla. :D

 

 

 

 

 

adlinks

Av Lisa - 17 mars 2016 12:15

Någon som ska inom systemet i dag såhär innan helgen å som precis som jag tycker det är hög tid för rosépremiär..? :)

Då har ni ett fin-fint tips här! :)

Det är mitt vin-proffs till far som hittat det(också, han är sannerligen bra på det där! :)) å det rekommenderar jag varmt! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards