Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2016

Av Lisa - 29 mars 2016 10:15

 

Om man får pulled pork över(eller köper färdig) går det ypperligt att använda som fyllning till enchiladas.


I mina samsas köttet med riven ost(innuti å ovanpå) å en bönröra som passar fint till texmex-rätter av just fläskkött. :D 


Bönröra.

Rosta 1 nypa spiskummin i olja.

Häll på en liten förpackning svarta bönor(förkokta, med spad), pressa i en vitlöksklyfta å tillsätt 2 strimlade salladslökar å låt puttra i hop.

Mosa bönorna lätt med en slev.

Salta å peppra.


Själva enchiladsen är ju då tortillabröd fyllda med bönröra/kött/ost som gratinerats i ugnen i ca 20 minuter.


Vi serverade med gräddfil som blandats slarvigt med heinez chipotlesås å salladen på bilden som består av romansallad, strimlad chili, advokado å tomater å som dressats med olivolja å soja. :D


Smaklig spis. :D


Av Lisa - 29 mars 2016 07:32

Vardag igen å jag ska strax sätta mej på cykeln å trampa bort till jobbet.

Grabbarna är som sagt lediga i två dagar till å ska till Olofström å bada med kusinerna i dag! :)


Ha en bra dag.
Å glöm inte att kolla inom under dagen. :D

Av Lisa - 28 mars 2016 20:44

Barnens påskägg anno 2016.

De innehöll en varsin chokladkaka, kallingar å tröjor! :)


Nu är jag färdig med alla åtaganden för dagen å praktiskt taget redo för graven känns det som.
Två usla nätter ur sömnsynpunkt å en fullspäckad dag tar ut sin rätt.
Det blir dock ingen säng ännu, utan veckans avsnitt av Mästarnas mästare följt av lite Blacklist innan jag säger farväl till långledigheten.

Jag beger mej till jobbet i morron igen, medan Martin å barnen kör på påsklov i ytterligare två dagar! :)

Vi hörs då förståss!

Kram å gonatt. <3

Av Lisa - 28 mars 2016 18:33

 



Vi hade som sagt ett världsligt firande av Påskafton.

Hemma hos M å P, med syskonen å buffé helt enligt tradition.


Å så letade förståss varenda kotte efter ägg som påskharen gömt i trädgården. :D

 

Enligt min stora son låg mitt ägg just i det hörna av trädgården där det brukar tydligen. :D


Vi spelade spel å drack sangria å gottade oss kungligt hela kvällen. :)


 

Att måla på äggen är också en stående aktivitet som är lika given som det faktum att Gustav alltid målar en stor världshändelse med kycklingar på sina. :P


 

Leo slog på stort å lät sej övertalas att ha jeans, å var såhär snygg. :D



Tusen tack alla inblandade. <3

Ni är bäst!





Av Lisa - 28 mars 2016 17:15

Fest-stassen är utbytt mot "jobbar-kläder" å ett styck släp som ska till tippen i morron ska fyllas! :)

Om jag kommer somna ovaggat i kväll?
Förmodligen! :)

Av Lisa - 28 mars 2016 13:23

Ser ni de små blå? :)

Är hemkomna å avduchade å redo för dagens festligheter. :)

Två nätter med skräpsömn har satt sina spår å jag längtar ganska så rejält efter vår soff-söndag(såhär på måndagen! :P).
Har närapå backlist-abstinens såhär efter två dagar utan. :)

Men först ska vi fira lite mer påsk som sagt, med lax-middag i Mörrum! :)

Av Lisa - 28 mars 2016 09:47

Det finns inte mycket som slår dessa vyer. :)

Nu styr vi hemåt igen.

Med ett löfte om att vi ses snart! :)

Av Lisa - 28 mars 2016 08:01

Tidig start i skogen i dag.
Som sej bör.
Men sen la vi ju också oss så pass tidigt att man kunde tro att vi ställt om klockan åt fel håll. :D

Det är precis vindstilla å sjön ligger spegelblank.

Magiskt så det förslår.
;)

Vi packar i hop direkt efter frukost å kör hem för å påskfira lite till med Martins systrar å mamma. ;)

Gomorron på er.
Hörs senare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards