Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2016

Av Lisa - 23 mars 2016 10:00

 

Gillar ni nagellack?

Det gör jag.

När jag kommer i håg å använda det. :D


Just nu ett vitt från favorit-märket Essie.

Outstanding det bästa jag testat. :D

(tätt följt av MaryKay)


Älskar att de har så härliga namn med. :P


(detta var så snyggt. :D)


Vilka märken använder ni?

Något extra bra/snyggt att tipsa om? :D


Av Lisa - 23 mars 2016 09:45

Leos rum hörni.

Kaosernas kaos.
Dåligt med yta å hur mycket vi än ordnar å fixar får jag inte det rummet mysigt...

Han har tre kategorier av leksaker.
Lego(som står på två små bord/ligger i plastkorgar från Jysk) playmo(som rymms i förvaringssystemet i hörnan å i en stor plastback med hjul) å så dinosaurier i mängder.

Till de sistnämnda köpte jag en sån här tvättkorg(från hm) i hopp om att den skulle rymma hela kolonin.

Det gjorde den tyvärr inte.
Långt i från.

Så.
Han har ju fått en loftsäng så golvytan har utökats, men hemtrevligt, nä det är det sannerligen inte, så nu vädjar jag till er där ute. :)

Hur hade ni inrett, förvarat å tänkt med ett sånt här litet rum?

Av Lisa - 23 mars 2016 07:29

Terror å sorg alltså.
Hur förklarar man för sina barn vad som händer i världen?


Här i vår lilla värld är det svintradigt väder denna onsdag.
Regnet öser ner å jag känner mej mest sugen på att krypa tillbaka i sängen.

Jag är inte på topp alls denna veckan känner jag.
Det har varit turbulent å kaosigt ett tag nu å jag gissar att det sätter sina spår.

Jag håller tummarna att några bitar kan falla på plats innan påskledigheten så min hjärna kan vila lite.

Nu får ni ha en bra dag.
Så hörs vi senare sen! :)

Av Lisa - 22 mars 2016 21:23

Jodå.
Jag är helt ur fas här.
Har spenderat kvällen med att promenera Asarum runt med den här sötnosen å hennes mor! <3


Nu som först ska jag få min dagliga serie-dos å sen ska jag förhoppningvis sova gott.
Vi hörs mer i morron. :)

Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 22 mars 2016 17:48

Vi har en rätt bra matvecka so far! :)

I dag blir det beercan burgers, dvs grillade nötfärsburgare(färs, s+p, oxfond) som lindas med bacon å fylls med en röra på Philadelphiaost/mozzarella/jalapeno relish! :)

Till blir det en god sallad, pommes å vitlökssås! :)

Av Lisa - 22 mars 2016 16:15

Anna taggade mej under denna bilden i går.

Den är så slående att jag la upp den på min instagram med.
(Heter förståss lisoball även där. :P)


Vet inte ens vad det är jag är så satans upptagen med hela tiden, men jag har aldrig tid med någonting utanför "ramarna".

Är ju helt sanslöst egentligen.
Men jag tror det är förändringar jag är så hyperkänslig för.

Anna frågade om hon fick komma hit som i kväll, å jag är typ döstressad över "allt" jag inte kommer hinna i stället för att va glad över att de kommer(det är jag förvisso. också. :P)

Det är mycket bättre än pre-medicinen med just den här biten å spontan kommer jag aldrig bli men det här är inte särskilt bekvämt.
Så jag försöker åtminstone men har en lååååång väg till å bli någorlunda avslappnad vid just förändringar.

För hur det än är kan man inte styra över allting, å ingenting varar för evigt heller...

Å det måste man kunna hantera hjälpligt åtminstone.. :)

Av Lisa - 22 mars 2016 15:17

När man har huset fullt av lekande barn..? :)

Då måste man bjuda på våfflor! :)

Av Lisa - 22 mars 2016 11:00

Jag hittade en liten karré i frysen å passade på att laga, den numera klassiska rätten, pulled pork i crockpoten. :D


 

(den ser verkligen yttepytte ut den där köttbiten, men sen är ju grytan rätt stor med. :))


Jag använde mej av det bästa recpetet jag vet på denna rätt, nämligen ett från arla.


Pulled pork.

1 kg karré

1 dl ketshup

1 msk spiskummin

1/2 msk malen koriander

salt å peppar

1 gul lök

2-3 vitlöksklyftor

2 dl vatten


Blanda kryddorna i ketshupen å bred ut blandningen över köttet.

Hacka lök å å vitlök å strö ovanpå.

Häll på vattnet å ställ in grytan på low i 10 timmar.

(ugn 150 grader, 4-5 timmar)


 

När det är klart blir det ett sånt här trådigt resultat som kan avnjutas på en massa sätt. :)



(ni får hålla till godo med apfula mobilbilder, storkameran åkte fram för sent. :P)



adlinks


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards