Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

Bristningar och foglossning...

Av Lisa - 12 januari 2008 13:21

Ja, jag vet att jag är gnällig, inte så lite heller för den delen. Lovar att bättra mej, men just nu känner jag mej bara så fruktansvärt ful och värdelös!

Känns som att hela min mage har blivit blå(det är så satans fult!!!) och som att resten av kroppen har åldras ett par tre decennium.

Har precis gått loss med dammsugaren och är helt färdig.. :( Känner mej handikappad till tusen med andra ord....! 



-------------------------------------------------------------------------

Det var riktigt mysigt att gå på bio, filmen var väldigt lik den första, men den är ju bra så vi gillade den. Jag fick sjukt ont i ryggen såklart, det förstörde en hel del(gnäll, gnäll...).


Är det några småbarnsmammor som läser min blogg?  har en fråga till er som jag gärna vill ha svar på. Vad tyckte/tycker ni om att vara mammaledig? Blir det drygt å ensamt i längden eller är det fullt upp hela tiden? 

 
 
Ingen bild

Sofijj familjeliv

12 januari 2008 18:19

mina tankar om mammaledighet vill du nog inte höra....

 
Ingen bild

Ida (solen82 från FL)

13 januari 2008 18:30

Hej läser din blogg dagligen och gillar den, känner samt igen mig i mycket :-D
Jag är ju småbarns mamma som du vet och ska ju ha liten till i april.
Med Wictor började jag hoppa in och jobba när han var 3,5 månad och fick fast när han var 6 månader och jobbade 50%.
Saknade vuxenkontakten jättte mycket och hade inte några direkt kompisar som oxå var mammalediga.
Denna gången ska jag försöka njuta och stå ut till de goa månaderna (enligt mig) kommer vid sådär 7 månader :-D
Fråga om det är ngt :-D
kram!

 
kisse

kisse

15 januari 2008 15:13

ha ha jag har fastnat i din blogg... ännu en till kommentar... jag är en ganska rastlös människa som var trött på att gå hemma redan under graviditeten pga att jag blev sjukskriven ganska tidigt pga foglossning. jag tycker det är lite tråkigt att vara hemma nu åxå även om jag njuter av att vara med min son hela dagarna men jag saknar även mitt jobb. Ibörjan hann jag ingenting hemma, första två månaderna var bara att ta hand om bebisen att ha en sak inbokat tex. väga och mäta på bvc tog hela dagen och all energi, var helt slut efter det. Visserligen hade min son kolik och vi fick inte sova på nätterna men dagarna bara svichade förbi. vid tre månader kunde vi börja göra något utan att hela dagen måste struktureras upp och nu vid fyra månader kan vi improvicera ganska så mycket. det blir roligare och roligare för varje dag men för att det ska vara riktigt roligt vill jag ha något inbokat varje vecka, träffa lite folk, göra något, annars kommer jag bli tokig på att gå hemma tills han är ett år...sedan ska min karl vara hemma. Njur av din sista tid som gravid i alla fall även om dte är jobbigt nu på slutet för sedan saknar man den där magen lite, även fast man har bebisen och kan nnjuta av den så saknar man dte där sprattlet i magen :) nu fyra månader efter så saknar jag min gravid mage och blir smått avundsjuk på andra gravida :)

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Knasan

23 februari 2008 11:36

Hej!
Jag älskar att vara mammaledig!! Men visst man behöver vara utanför hemmets väggar i alla fall en gång i veckan, men tiden går så snabbt... Min är snart 6 månader och tiden bara går, det är så lätt att missa alla framsteg och man glömmer så snabbt allt som händer. Bara njut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards