Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2007

Av Lisa - 29 november 2007 15:45

I förmiddags frågade vår lärare oss om vi hade fördommar.

Alla utom en endaste svarade självklart ja. Den personen som svarade nej har nog missuppfattat begreppet och tror att man bara kan ha fördommar mot invandrare. Dessutom glömmer vi att det finns positvia fördommar.

Men handen på hjärtat, visst har vi dem allihopa, bara mot olika saker!?

Tänkte dela några av mina med er.


Jag har fördommar mot

Mammor som har en massa barn med olika pappor. (Lite osäkra, behöver bekräftelse)

Hundägare.(Tror att alla älskar hundar, eller vill tvinga oss att göra det)

Överviktiga.(Lata)

Poliser.(Diviga maktmissbrukare.)


Vågar ni erkänna vad ni har för förutfattade meningar om...? :)


Av Lisa - 29 november 2007 15:16

Längtar hem, hem till asarum!

Visst, det har funkat bra att bo i stan ett tag, men nu är jag färdig med det!

Hoppas huset kan bli vårt!


I morron ska jag troligtvis sätta upp våra stjärnor, men om vädret är som idag känns det inte precis som nån höjdare att putsa fönster. :/  

Av Lisa - 27 november 2007 18:14

Har kommit fram till att jag, förutom kaffe har två stora laster.

För det första är jag barnsligt förtjust i vispad grädde, det är bara så gott! :) Till kladdkaka, på varm choklad, på paj osv.

Min andra stora last är bregott, har sen jag var liten alltid haft ett rejält lager på mackorna. :) Det är även väldigt gott på divrese olika kex. :)


Gjorde ett fynd i dag när jag handlade, veckans kortvara var noblesse, hittade med mint, har det funnits innan! Vansinnigt god i allafall, en ny last kanske?

Av Lisa - 27 november 2007 17:47

Är helt matt som vanligt...

Har sjukt mycket å göra i skolan, men även fast jag läser hemma så har jag glömt det lika fort. Inte ens psykologin som är så spännande vill fastna.

Får försöka läsa in allt och skriva i alla uppgifter i morron när jag slutar klockan tolv. Hade egentligen behövt en hel dag i veckan till alla hemuppgifter jag inte orkar göra på kvällarna...


I kväll tvättar jag, hade nämligen tänkt att jag för en gång skull skulle slippa vara hemma å tvätta en endaste onsdags eftermiddag(måste va hemma å plugga, men ändå). Tyvärr kan jag inte lämna lägenheten mellan 14 och 17 för då ska det komma nån snubbe å hämta vår x-box som ska till Tyskland på service. :( Man blir lite trött. Fattar inte varför det inte finns några verkstäder i Sverige. Renoveringen skall tydligen ta en måndad me. Så vi lär väl inte se röken av x-boxen mer i år. Tur att man inte har tid att kolla på film ändå.


Å ont har jag fortfarande, ganska tragiskt att det ska behöva va så. :(


På tal om trötthet, jag blir slut på en del människor alltså! 

Häromdagen fick jag höra världens dummaste kommentar från en tjej som inte går i vår klass utan bara läser nån kurs med oss. Hon sa till mej, av alla människor att man knappt vågar ha lektion i hop med oss eftersom vi är tre gravida i klassen, det kanske smittar?!

Ärligt talat, vad fan tror hon? Att vi har planerat att det skulle bli så? Att vi alla tre träffades tidigt i våras och sa: okej tjejer, nu blir vi gravida å börjar läsa omvårdnad på komvux efter sommaren?!!!

 Man kan inte annat än å sucka...


Jag är förälskad, i ett hus! Hoppas! 

Av Lisa - 26 november 2007 19:11

Har varit å kollat på ett hus i dag... Vill ha!!!!

*hoppas*


Är makalöst trött, hade velat gå å lägga mej. Men det känns lite tidigt, då kanske jag vaknar mitt i natten i stället...? Eller jag vet inte...


Fullt upp i skolan även denna veckan, å nästa är det dax för inte mindre än två prov. Puh... :/



Av Lisa - 25 november 2007 17:08

Av Lisa - 24 november 2007 10:35

 I går köpte min underbara sambo ett nytt spel, Trivial Pursuit, familje- upplagan.



Jag: Snälla Martin, kan vi inte spela TP?

Martin: Nej, helst inte.

Jag: Snälla..Snälla?

Martin: Okej, en gång då...


Vi börjar spela..

Jag får frågan om Var i Sverige det finns kända hällristningar, och svarar rätt.


Martin: Det är inte normalt å kunna den frågan.

Jag: Förlåt då... Och börjar förklara varför jag kan just det svaret.


Spelet fortsätter och jag fortsätter svara rätt, på både mina och Martins frågor... 


Martin(som fortfarande har noll tårtbitar): Du får så jävla lätta frågor.

Jag(som börjar svara fel med flit): Du kan få prova att ha barnfrågorna om du vill...?

Martin: Nej för helvete....... Eller okej då...!



Av Lisa - 24 november 2007 10:24

Om ni diggar tjejen som säger rakt ut vad vi andra

inte ens vågar tänka kolla in Fotbollsfrun.













Eller varför inte en titt in i Ugglas vardag?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards