Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2007

Av Lisa - 29 april 2007 14:17

Ska jobba i morron och tisdag natt sen har jag två härliga veckor av semester framför mej =)
Ska bara njuta å ta det lungt... Tänkte ta en shoppingtur till växjö och läsa i min nya bok, Camilla Läckbergs senaste Tyskungen.
Det ska bli så gott, är mäkta trött på jobbet, alla dryga och inskränkta människor som jobbar där. Kommer inte sakna dem alls!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

I sommras höll jag på att leta i hjäl mej efter ett par vita jeans, hittade tillslut ett par jättesnygga.. Skulle på en grillfest i går kväll och tänkte ha dem på mej, men nu är dom för stora :( jag blir galen!

Av Lisa - 24 april 2007 18:07

Från i början av året har jag med hjälp av gi-metodens fantastiska magi lyckats förlora 7 kg och ungefär 15 cm runt midjan, dvs att jag numera har 2 storlekar mindre i byxor och 1 storlek mindre i tröjor, minst. Känner mej betydligt fräschare och snyggare än på många år. Mitt enda problem är att inga av mina gamla kläder sitter bra. Eftersom jag inte var alls nöjd med min vikt innan har jag bara köpt stora och diskreta kläder. Vilket har resulterat i att hela min gaderob är fylld av säckiga byxor och för stora tröjor, och de allra flesta plaggen går i svart. Det är så trist. :( Vad är det för mening med en snyggare kropp om kläderna ändå döljer allt? Var hittar man finanser till en helt ny gaderob? Har fortfarande ca 3 kg kvar innan jag är riktigt nöjd, men om jag kunde bygga upp lite muskler är det min nuvarande vikt helt okej. =)

Dagens i-landsproblem...eller? :)

Av Lisa - 23 april 2007 10:56

För ett par veckor sedan frågade min lokaltidning folk på stan om det tyckte rösträttsåldern skulle sänkas till sexton år. De flesta svaren var positiva men en tjugoårig tjej svarade något i stil med: nej, man är så ego och bara fladdrar runt när man är sexton. Då undrar jag, vem i dagens Sverige som inte är ego när de röstar? Ingen jag känner stod  med valsedlarna sin hand och tänkte... hhhmmm vilka blir det bäst för andra om jag röstar på?! Många vet dock knappt vad de röstar på eller varför. Men okunskapen om politik har i de allra flesta fall inget med låg ålder att göra. Personer som fortfarande går på gymnasiet vet nog många gånger mer än oss andra när det är dax för val. De får mycket information och deltar ständigt i debatter med sina klasskompisar.

Ju äldre man blir desto mindre vekar man våga disskutera politiska frågor, på jobbet, och bland vänner. Ingen vill trampa någon på tårna.

Mitt budskap i dag blir därför sänk gärna rösträtts åldern och snälla släpp den krystande tabun kring hur eller vad man röstar på! Hur ska man kunna ändra uppfattning eller lära sej mera om alla är så hemliga!?? 

(jag röstade personligen för miljön i det senaste valet, mest för att jag hoppas och önskar att mina framtida barnbarn skall ha hav att bada i och skogar att leka i) 

Av Lisa - 22 april 2007 20:33

 Efter otaliga fester, krogkvällar och "dagar efter" fyllda av ångest och illamående fattade jag i slutet av förra året ett beslut. Att helt sluta dricka alkohol, på obestämd tid, kanske för alltid. Det betyder dock inte att jag på något sätt är tråkigare, tystare eller mindre social än innan. Snarare tvärt om, jag blir både gapig och tjatig när jag dricker, hur socialt eller roligt är det? Varför måste jag då jämt försvara mitt beslut?  Möts städigt av rynkande pannor och höjda ögonbryn. Min sjuttonåriga lillebror menar att jag är för ung för att sluta leva och en gammal skolkompis  reagerde genom att säga att han snart måste säga upp bekantskapen med mej, p.g.a att jag har blivit konstig! Även sambon tycker jag är mer än lovligt tråkig som inte vill dela en flaska vin på fredags kvällen. Många tror och misstänker säkert att min nykterhet beror på graviditet, vilket jag här och nu dementerar! Mitt beslut är helt frivilligt och mitt eget!

Har inte en sekund ångrat mitt beslut, jag saknar inte att dricka, har både roligare och är mer mej själv än någonsin. Det ända negativa är att jag numera är den ständiga chauffören.Min nykterism gör mej inte till någon moralkärring! Ni som vill och klarar av att festa till det, feel free, jag kommer gärna på festen!

Av Lisa - 20 april 2007 12:32

För en tid sedan blev jag trugad och övertalad att sätta mej på huk och och prata bebisspråk med en för mej gigantisk irländs setter.(verkligen jättestor hund :)) Anledningen...? Jo hunden var rädd för mej!!!?? Men jag då? Är kanske inte precis rädd för hundar men jag vill kunna välja att ta kontakt på mina villkor... Men ingen ens frågade mej om situationen kändes okej för mej.
Den här incidenten fick mej att börja fundera, skulle en kattmänniska tvinga sin lilla älskling på någon med kattskräck? Troligtvis inte, jag vet att jag skulle inte göra det. Är inte speciellt förtjust i att generalisera men de flesta hundägare har noll och ingen förståelse för om jag som människa vill gå långsamt framåt, utan lyssnar bara på sin hund... Har jag helt fel?


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards