Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa - 30 juni 2010 21:52

Med ett betydligt lättare sinne ska jag slänga mej i duschen å skölja bort de sista olust känslorna.

Imorron laddar vi inför Köpegårda, vid passande vänder, å en lång ledig dag!

Gonatt.

 

Av Lisa - 30 juni 2010 20:48

Nä.

Jag orkar bara inte.

Är helt slut.

Skitledsen å rent ut sagt utmattad.

Återkommer med nya krafter i morron.

Hoppas jag.

Av Lisa - 29 juni 2010 21:47

I går kväll gjorde jag slag i sken å shoppade upp mina födelsedagspengar.

Beställde en massa önskegrejer från lyckasmedmat.se.


(hade jag kunnat photoshopa hade det helt klart varit ett kollage här... :D)


Nu får det bli lite små bilder i stället. :D

     

Spritspåse med metalltyllar, glassopa å baguetteplåt.

 

Å jäskorgar, en rund å en rektangulär. :D



Nu kan jag testa ännu mer roliga recept. :D








Av Lisa - 29 juni 2010 21:24

Som sagt.

I förmiddags var vi vid Långsjön.

Blev inte bryggorna utan gamla hederliga froarpaland. :D

Viggo var så himla söt å simmade omkring i sin badring.

Bama kul. :D

Dock fick jag tvinga på ringen på honom innan han fattade vilken känsla den innebar. :)

 


Klockan två befann jag mej på jobbet med andan i halsen.

Det har gått bra å jobba, men det känns i kroppen. :(

Jobbar i morron med, sen är det en dags ledighet innan helgen som bjuder på en massa jobb! :S

Bara till å njuta av de få timmar man har med familjen. :)


Nu ska jag ta mej en macka å sen sova. :)

Av Lisa - 29 juni 2010 08:27

Vem vill jobba i kväll?

Ingen troligtvis.

Jag börjar klockan två.

Ingen höjdare alss då jag jobbar alla kvällar med den kollega jag kommer allra minst överens med. :(

Bara till å bita ihop å kämpa!


Men innan jobbet ska jag låta bli å tänka på det.

Ska till långasjön-bryggorna med Stina å Viggo i stället. :)

Vi skippar havet, är ju inte badbart nånstans ännu.

Underbart ska det bli i allafall.


Såhär bra hade videt förra året.


 

Då jobbade jag hela sommaren. Det slipper jag i år, å nästa år med.

Ljuvliga tanke! <3

Ha en bra dag!

Av Lisa - 28 juni 2010 21:48

Första arbetsdagen på de sista fyra arbetsveckorna avklarad.

Det kommer bli tungt.

Har så ont i rygg å fogar att jag inte kan lyfta upp Viggo utan att han hjälper till själv.

Å det gör sååååå ont att bära honom.

Vad ska man göra?

Bara å kämpa på, blir några extra kronor denna månaden i allafall.

Är så sjukt trött med.

Fattar egentligen inte hur jag orkar va uppe.


En intressant sak slog mej i dag.

Att hur mycket jag än ältar om jobbet här har jag efter alla yrkesverksamma år lyckats koppla bort jobbet när jag går där i från.

Jag uttnyttjar verkligen varenda lediga minut till max, å tänker inte på jobbet mycke alls egentligen.

Sen om det bidrar till att jag gör ett lite sämre jobb nu kanske, det få det vara värt, family comes first.


Stina har ju passat Viggo i dag, de har varit vid långasjön.

Jag körde med dit efter jobbet å tog mej ett välbehövligt dopp. :D Vi ska bada i morron med.

Lutar åt boön(där det nog inte går å bada, kallt i havet har jag hört...) ska packa en rejäl picknick-korg å köra ut tidigt, eftersom jag börjar jobba vid två.

De andra kanske stannar, Viggo slipper nämligen dagis i morron med. :D


Ikväll har vi grillat å efter den väldigt sena middagen tog Stina å jag oss ett fotbad. :P

  Vardagslyx i grupp. :)


Innan middagen blev trappan till altanen klar.

Perfekt, nu ska vi bara hitta ett bra bord med, plus lite andra detaljer. :)

Så här ser det ut än så länge i allafall. :D

Fick förresten frågor i en kommentar om grillen.  

Martin fick den i 25årspresent. Men jag vet att den är köpt på EKO å kostade runt 1200 kronor.

Sen har vi målat vår i samma färg som husgrunden, allt för å matcha. :)



Nä, nu ska jag klicka i väg en beställning på lyckasmedmat.se å sen sova! :D

Av Lisa - 28 juni 2010 21:02

... att denna låg i vår brevlåda i dag. :)

 

Av Lisa - 28 juni 2010 06:55

J*vla myggbett rent ut sagt.

Har inte Viggo varit vaken å lidit av sin har mina egna(typ femtio stycken) kliat utav bara *piiiiiip*!

Inte mycket sömn denna natten heller alltså, trots kylbalsam å allt vi kunnat komma på. :(

Stackars Viggo å lite stackars mej. :S Å Martin med.

Det går väl över snart hoppas jag...


Snart kommer Stina. Då ska jag bege mej till arbetet.

Hoppas som sagt att det ska flyta på som när jag lämnade det stället i februari å att de andra semestervikarierna är vettiga! :)

De som ska va lediga verkar ju ha en lovade dag framför sej rent vädermässigt i allafall, solen skiner redan. :)


Lite kaffe på det va? Sen jobb. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards