Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2014

Av Lisa - 30 juni 2014 22:15

Somnade strax efter ett i natt å vaknade klarvaken tjugo över fem?!
Det börjar kännas nu.
Undrar när jag ska börja sova igen..? :/

I vilket fall.
Dem här dagen har innehållit en hel del.
Mys å vila å småprojekt.

Å nu i kväll har jag å Angelica impulsbestämt att vi åker till Mien över natten i morron eftermiddag. :)
Hoppas på någorlunda uppehållsväder å på att hitta lite svampar. ;)

Nu ska jag krypa ner, å sova.
Nått annat är det inte tal om då sovrumstv:n har visat sina sista avsnitt å gett upp. :/

Vi hörs i morron igen!
Kram å gonatt!

Av Lisa - 30 juni 2014 20:51

Köpt för å användas i en paprikapaj.
Paprikan byttes mot spenat, å ricottan blev över.

Vad ska ja ha den till? ;)

Av Lisa - 30 juni 2014 19:04

Hämtade ut två nya böcker i dag.

En till de mindre pojkarna.
Å en till den större pojken(å mej själv).

Boken till oss äldre kräver förvisso också bra uteväder för å användas, men barnen kanske kan räddas lite från instängdhets-tristess genom att härja fritt i köket! :)

Av Lisa - 30 juni 2014 14:08

Små romantisk flask å burk jag fått i present.
Å en vas med supergulligt gräs som gömt sej i nån av fröpåsarna med blommor jag spridit ut. :)

Av Lisa - 30 juni 2014 12:07

Det usla sommarvädret till trots så har vi åtminstone fått skörda lite från drivbänken å bärbuskarna här. :P

Av Lisa - 30 juni 2014 10:25

En vrå, ett utrymme i Viggos rum som tidigare inhyst en dubbeldörrad garderob å som gett upphov till århundradets största missförstånd.

Vi har pratat om det här lilla projektet i åratal.
Att ersätta garderoben i hörnan med väggar å på så vis få en plats för ett skrivbord i Viggos rum.
I min värld har diskussionen hela tiden handlat om att använda den lilla ytan där garderoben stått till skrivbordshörna men döm om min förvåning när jag kom in i rummet i går å finner vår snickare å min make i färd med att sätta igen den där vrån med gipsskivor?!
Jag fattade nada å noll men det visade sej att Martin hela tiden bara menat att en rak vägg i stället för garderobsdörrar var vad som behövdes å inte själva ytan..?!

Vad kan jag säga?
Martin fick tänka om.
Reglarna fick plockas bort igen å gipsen fick sättas inne i hörnet.
Det känns ju som värsta slöseriet att bara gipsa in yta å utrymme som faktiskt finns.
Det blir lite meckigt med golvet(vi har inget kvar) men det kommer bli prima när det är klart.
Å det tror jag Martin också tycker om han tänker efter. :P

Vi kommer skratta åt det här i evigheter, men jag förstår inte riktigt hur det kunde hända?
Hur vi inte kunnat inse hur olika vi tänkt innan det var på gränsen till för sent?!

Av Lisa - 30 juni 2014 10:11

Mina grabbar å jag på en öde strand.
För en stund, helt utan bekymmer, stress eller måsten! <3

Magiskt skönt. :)

Av Lisa - 30 juni 2014 08:52

Solen är vaken i dag. ;)

Här har vi varit uppe tidigt.

Tidig middag å utebliven nattmacka resulterar i extremt frukosthungriga barn.

Klockan var inte ens halv åtta när frukosten stod på bordet här.
Leo slog dock till på blodsocker fall med illamående å lyckades bara peta i sej en halv macka medan Viggo åt som en varg å fyllde på sina depåer omgående. :)

När de var klara med maten kröp bägge två tillbaka i sängen med en surfplatta i högsta hugg å där ligger de än. <3

Själv sitter jag på altanen, dricker mitt kaffe å väntar på att de nymoppade golven ska torka. :)

Funderar starkt på å tjata med mej barnen till sjön för ett morrondopp nu innan molnen hopar sej å regnet kommer.
Det är säkert kallt i vattnet men det hade varit så skönt å bada! :)

Annars uttryckte Viggo önskemål om att "bara va hemma i dag" så så får det bli.
Har lite städning med som behöver bli gjord, ett långkok som ska sättas i gång å en hel del grejer som jag borde försöka sälja.

Vi ska nog lyckas få tiden att gå i alla fall. :)

Hörs senare. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards