Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2015

Av Lisa - 31 mars 2015 22:05

Är fullkomligt utmattad å har mest velat sova prick hela dagen.

Men jag har krigat på med jobb, påskpynt å hemmafinalen av biggest loser.
Vilka grymma förändringar alltså.
Jag är så imponerad.
(Å så redo att va med i programmet nästa år om träningsuppehållet blir långvarigt här.. :Z)

Nu får det dock va nog å jag som kraschar i säng.

Kram å gonatt å tack för alla krya-på-hälsningar... <3

Plåt-höna.
En favorit, men svårtplacerad.

Av Lisa - 31 mars 2015 18:39

Det blev lite påskat här i kväll. :)

Lite sparsamt,
precis som vid jul, men fullt tillräckligt för att man ska känna känslan. :)

Av Lisa - 31 mars 2015 15:41

En anigens blek vill jag påstå.

Är dock inte så bra på det här med att ha ont.
Vill helst inte ens låtsas om det.

Har jobbat men känt mej ganska borta fast ändå utan större begränsningar.
Tills värktabletten slutade verka.
Då började det göra lika ont igen å hur gärna jag än vill att det ska ha vänt är så inte fallet. :(
Det känns redan som jag haft ont i evighet å jag håller på å bli knäpp.
Rastlös å orolig.
Å rädd å ledsen. :(

Har lovat Viggo att vi ska påskpynta som uppmuntran för att vi inte lyckades få till nån lek med kompis men jag "var tvungen" att städa toaletten först å försöker nu värma bort lite värk med vetekudden...

När ni trodde att det inte kunde bli pyligare, med ständig trötthet å deppsvackor å Gud vet allt, då drämmer jag till med ält om det här med.
*emojiapan som håller för ögonen*

Men det får ni ta helt enkelt.
För så ser det ut här just nu.

Av Lisa - 31 mars 2015 07:05

Det kunde man ju ge sej f*n på. :P

Min kära mor är inte känd för å linda in saker precis.
*skrattar så den gråter emojin*

Helt ärligt?
Jag fick be Martin skölja mitt hår å Viggo hjälpa mej med jeansen men så länge jag står funkar det.
Å eftersom det står överallt att ryggskott inte å själ till sjukskrivning(i äldreomsorgen hade det dock aldrig gått) å att rörelse är bra så ska jag bege mej till jobbet strax.
Funkar det inte alls. Då får jag gå hem.

Jag kan dock erkänna att jag är precis livrädd av tanken på att det här ska bli långvarigt.

Anyway.
Inget ont som inte för nått gott med sej brukar man ju säga å här visar sej det goda i Viggo som inte krånglar om något denna morron. :)

Nu kör vi på tisdag här å försöker fokusera på något annat än smärta. :)

Av Lisa - 30 mars 2015 22:21

Med kroppen full av värktabletter å värmd vetekudde har jag bäddat ner mej.

Håll tummarna för att jag vaknar värkfri i morron. :)

Sov gott!

Av Lisa - 30 mars 2015 19:44

Här ligger jag på en skållhet vetekudden med fötterna högt å gråter.

Jag tror faktiskt inte jag haft så ont någonstans någon gång(bortsett förlossningar å sånt. :P).

Hoppas för allt vad jag är värd att det släpper snarast, dels för det gör så in h*lvetes ont förståss, men mest för att jag hade planer på flertalet extrapass när tiden finns under kommande påskledighet..! :(

Tips å huskurer mot smärtan å bot på det hela mottages tacksamt!

Av Lisa - 30 mars 2015 18:52

Inte den bästa träningen jag gjort precis.

Orkade väl egentligen inte alls, men ville så gärna.

Åtta minuter sa ryggen i från med besked å jag fick ge upp.

Lite snöpligt.
Men vad gör man?
Kanske borde jag lyssnat på tröttheten å inte gjort något alls?
Hoppas det går över fort igen bara...

Av Lisa - 30 mars 2015 17:53

I dag är dagen när jag lackade ur på den eviga stiltjen i vårt kök å signade upp på en matkasse-prenumeration.

Det har legat i luften ett tag, men nu orkar jag inte med flera falukorvar å omeletter utan nån annan får helt enkelt bestämma vad vi äter här i veckorna.

Kockarna på city gross närmare bestämt(nä Ica har ingen kasse tyvärr. :().

Vi har haft deras kasse innan å det enda negativa med den är att det är en hel del bulgur å couscous på menyn.
Men vi får byta ut det med gluten helt enkelt.
Annars var det överraskande god mat som allt som oftast föll barnen i smaken å som vi lagar än i dag. :)

Förra vändan(2013) prenumererade vi i sex veckor innan just det bekväma stod mej upp i halsen å jag kände mej som en tjurig unge som aldrig fick bestämma maten. :)

I vilket fall är jag nöjd med mitt beslut att lyfta en, för tillfället extremt tröttsam, vardagsbörda från mina ständigt slitna axlar.
Vi kanske till å med kan spara in en slant eller två att lägga extra på helgmaten sen. :D

Måndag innebär ju annars mest häng med den här galningen till son.
<3

Vi ska som vanligt spela något spel, träna/duscha å sen se på MittKök. :)
Å så ska han få tugga lite av den där ökända falukorven. *emojiapan som håller för ögonen*

Jobbat har jag också gjort i dag förståss.
Å kämpat på med att försöka lära mej bemästra de där symaskinerna.

Det går väl sådär ska jag väl erkänna.
Eller rättare sagt: det går knappt alls.
Jag är precis urusel fortfarande å det känns nästan som att jag blir sämre snarare än bättre.
Ett hopplöst fall.
No wonder att jag valde bort syslöjden så fort det var möjligt. :P

Anyway.

Så var det här i dag.

Time to go.
Vi hörs senare. ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards