Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2012

Av Lisa - 29 februari 2012 22:21

Ett par redigeringar av headern å lite rosa sen är jag nöjd för nu. :D

Cupcakesen borde kanske bytas ut mot en gryta med nått i stället, men jag hade ingen ork å leta i kväll. :D

Bilderna överlag är inte så genomtänkta, men jag är ändå stolt över att jag redde upp det. :D

Jag kan dock inte ta åt mej hela äran själv, då jag använde mej av en guide som Louise gjort. :)


Nu ska jag lägga mej.

I morron ska vi ha möte på jobb, ett möte som bara måste bli ett steg framåt.

Innan dess ska vi köpa frallor, hämta klädpaket å källsortera. :D

Vi lär ju komma upp i tid så det hinns nog med lite annat också. :)

Gonatt på er!

Av Lisa - 29 februari 2012 21:23

Min allra första egengjorda header. :D

Jag gillar den, men knåpar på en ännu bättre. :)

Vad tycker ni?



Av Lisa - 29 februari 2012 20:12

Ååååå där landade jag i soffan.

Ingen promenad eller annat nyttigt i kväll heller.

Vad ska jag säga?

Nästa vecka? Då ska jag leta upp karaktären igen.

Är det inte slut med huvudvärken då, då svär jag på att ska ringa sjukgymnasterna å leta upp tid i livet till akupunktur!


I dag har huvudet faktiskt håll sej ganska lugnt, men smärtfri, det har jag inte varit.

Vi tog en sväng till ÖF i förmiddags för att sen köra direkt till Bromölla.

Det var trevligt som vanligt, å kaos som vanligt. :D

Viggo var pipig å gnällig, å det är kanske dags för mej att inse att när vi är lediga mitt i veckorna gör vi bäst i å va hemma å vila. Hur gärna vi än vill träffa våra vänner.

Jag orkar, men jag måste tänka på barnen med...!


Nu ska jag försöka mej på å göra en ny header, själv. :D

Får se om den blir bra. :D


Hej så länge!

Av Lisa - 29 februari 2012 19:07

Om jag inte chansar helt fel ligger vårt paket från POMPdeLUX på Ica å väntar på å hämtas upp.

(anledningen till att jag inte vet säkert är att jag är för lat för å hämta posten...)

Paketet innehåller, förrutom en farfarströja var till barnen, de här snyggingarna.

 

Grön jacka å khaki-randig skjorta till Viggo

å

brun skjorta till Leo.

Av Lisa - 29 februari 2012 07:49

Somnade strax efter åtta i går kväll å sov till sex.

Inte non-stop såklart, men ganska många timmar lyckades jag skrapa i hop.

Tror ni inte att jag vaknade med huvudvärk ändå?

Sorgligt men sant! :(

Jag tänker dock inte låta varken huvudvärk eller jobboron dra ner mej i dag.


Ska packa väskan full med värktabletter å sen bege oss ut på äventyr.

En sväng till Öppna förskolan en stund nu på förmiddagen å sen vidare till Bromölla. :D


Har lyckats planera in middagen för kvällen med, kyckling å ungsrostad potatis med ajvarsås.

Det sköter ju sej självt så jag kommer inte undan med några trötthets argument i allafall. :D


Nu tar vi veckan ena lediga dag å gör den till den bästa!

Hej hå, let's go! :D



 

Av Lisa - 28 februari 2012 19:46

Huvudvärken har lättat lite, men jag har bäddat ner mej.

Ligger å funderar över jobbet som vanligt.

Över hur dålig start det blev på det nya, hur mycket jag längtar tillbaka till det gamla å över vart min jäklar anamma blivit av..?

Efter dagens diskussionsforum(där vi träffades en massa från olika ställen i kommunen) är jag helt upprymdöver hur mycket duktigt folk det finns där ute, å hur bra vård man kan ge.

Det finns liksom hopp.

Frågan är just om vi kommer nå dit?

Jag hoppas såklart det, men jag är långt i från övertygad...

Önskar verkligen att motivationen kommer, men det känns som att gruppen fokuserar så olika.


Nog ältat.

På nått vis ska det gå...!


Jag verkar för övrigt tappat motivationen till det mesta egentligen.

Träningen uteblir å den här veckan har jag inte ens fått i hop en matlista.

Hur ska jag peppa upp mej från den här downperioden?


Släcka ner å sova nu.

Det blir första steget!

Gonatt!

Av Lisa - 28 februari 2012 18:41

Till å börja med vill jag såhär efter en avklarad sju-till-fyra-dag hylla mina oregelbundna arbetstider!

Å vad det är skönt å kunna hämta barnen tidigt å ha lediga dagar mitt i veckan.


Jag mår ärligt talat inget vidare.

Huvudet igen.

Vidrigt är vad det är.

Skulle gått på spinning men avbokade å bokade i en promenad med Anna som jag nu har ställt in den med.

Planerar att ta en dusch, äta en macka å sen krypa ner i sängen.

Så, tyvärr, nått vidare kul blir det inte här i dag heller...


Kram på er ändå!

Av Lisa - 27 februari 2012 21:31

Det snöade på mej när jag gick hem från jobbet.

Så mycket för den våren.

Det är åtminstone Mars om två dagar, så det är ändå hopp om det. :D


Är rejält trött, men huvudvärksfri så det kan kvitta.

Helt okej jobbkväll faktiskt, men det är fortfarande ganska flummigt.

Jobb i morron igen. Ända till fyra.

Ska på nån slags diskussionsforum på eftermiddagen.

Har inte helt förstått vad det går ut på, men det blir säkert bra ändå. :D


Nä.

Nått vettigare blir det inte av det hela nu känner jag.

Så.

Gonatt!


Kolla in de här fina bloggarna i brist på intressanta inlägg här. :D

m.ade b.y m.ary

{my lovely days}


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards