Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2011

Av Lisa - 31 december 2011 23:11

Snart tar vi nya tag! Siktar på å bli en lite bättre människa nästa år! 2011 var ljuvligt å vi hoppas att 2012 bjuder på lika mycket fint! Gott nytt år mina vänner!

Av Lisa - 31 december 2011 11:17

Långbordet börjar ta form här i vardagsrummet.

Vi fick offra julgranen för å få plats å vi ska hämta ett par stolar hos mamma å pappa men annars tror jag vi har grejer så det räcker åt alla gäster. :)

Det kommer bli nån udda tallrik å några ful-vin-glas, men det får gå ändå. :)


Första degen är på jäsning å tomater till soppan ska skållas här å jag känner nog att vi är väl i fas rent tidsmässigt med. :D

Klockan fyra droppar alla fina gäser in. :)


Det enda som kastar lite skugga över allihop är att Leo är feber-dassig. :(

Vi hoppas att han inte blir sämre å håller oss till planen so far i allafall. :)


Ni får ha ett gott nytt år allihopa!   


Av Lisa - 30 december 2011 20:38

Jag är astjatig jag vet.

Men fiiiiifan så trött jag är.

Åt quassadillas liggande i soffan å skrattade precis så tårarna sprutade å en scen i Sällskapsresan Snowroller, precis som man inte sett den innan? :)


Jag borde verkligen sluta upp å pipa å bara gå å lägga mej i stället, men jag vill inte gå upp själv. :)

Hoppas jag är piggare i morron, då måste jag ju hålla mej upp till tolvslaget i allafall. :D


Hur ska vi göra med nyårslöftet i år?

På sin plats att lova att ine va trött igen kanske? :D

Lovar ni nått?

Av Lisa - 30 december 2011 19:06

Dom säger att jag fyller tjugosju år 2012.

I dag känns det tillräckligt gammalt med tjugosex. För fy f*n vad sliten å trött jag har varit.

Det var ingen hård fest vi var på i natt, bara några glas vin å kanske en drink eller två, men jag känner mej som ett gammalt vrak. :(

Uppenbarligen är i allafall den här tjugosexåriga morsan to old to party å bara sova fem timmar på natten. :)


Nu har jag ändå lyckats va effektiv.

Handlade hela familjen på eftermiddagen å sen var det tyvärr mest bara bråk å skrik fram till Leo somnade.

Huset är så gott som färdigstädat å stryktvättsberget utplånat.

När jag gick här å pulade i godan ro slog det mej plötsligt: Gazpachon!

Jag har ju helt glömt min efterlängtade grönsaksoppa när jag skrev inköpslistan å handlade!

Min man är i detta nu på Coop å rättar till mitt misstag!

Skönt ändå att jag kom på det hela nu å inte som i morron. :)


När Viggo har somnat å Martin är tillbaka ska vi äta.

Inget svindlande lyx-datenight i dag, men väl qusadillas i soffan utan barn som klättrar, skriker eller gnäller.

Om jag lyckas hålla mej vaken till tio ser jag det som en bedrift, jag skulle dock tippa på att jag däckar strax efter maten. :)


Puss å Kram på er!


Vad äter ni i morron?

Av Lisa - 30 december 2011 14:32

Jo, vad ska man säga?

Det kostar på å ha spontan-vin-kvällar med grannarna till klockan två på natten!

Ruggigt trevligt hade vi så tröttheten var lart värd det å vi har hållt i gång rätt bra i dag ändå.


Har haft Hanna, Cesar å Zion här på lek å trevligt umgänge. :)

Å när de åt blev det ingen middagslur som jag hoppats på utan familjen började med gemensamma krafter med städandet inför morrdagens stora galej.

Tre dammtorkade å den fjärde kom efter med dammsugaren. :D


Nu är vi nästintill färdiga men tar en paus för å köra till Ica å inhandla det vi behöver till i kväll å i morron. :D


Full fart framåt var det ja. :D

Av Lisa - 29 december 2011 22:47

Varför bloggar inte männskan? :)

Jo det kan man ju undra.

Jag kan tala om att människan i fråga har varit hos Håkan å krängt för mycket hemlagad thaimat å fått en fantastisk julklapp.

För att sen hänga med underbara grannar å dricka vin å reflektera över livet! :D


Livet ja, det är bra just nu! :D


Kram på er kamrater!

Av Lisa - 29 december 2011 06:06

Som genom ett mirakel vaknade jag av klockan i dag.

Skönt, å ännu skönare för de andra tre som faktiskt sover än!

Japp, Leo också. :)

Har han äntligen insett att livet blir en anigens roligare om man sover färdigt innan man ska upp? :)


Ska köra i tid i dag, kom faktiskt ett par minuter för sent till jobbet i går för jag hade missat att det var kallt ute å att bilrutorna behövde skrapas.

Har faktiskt inte kollat temperaturen i dag, men jag misstänker att det inte är lika kallt i dag.

Däremot blåser det hej vilt hos oss i dag å har så gjort i natt också.

Vädret på kvällspromenaden i går kändes dock som vår. Hade det inte varit för stjärnorna i fönstren hade jag inte trott på att det var julafton för mindre än en vecka sedan...?!


Nu hör jag Leo gruffla där inne, får se om han hinner komma upp å kela lite innan jag ska sticka här.

I dag blir det som sagt jobb, sen stan å framåt kvällningen ska vi till Håkan å gratta honom i efterskott å önska lite god jul. :)


Å vet ni? Efter jobbet i dag har jag tre lediga dagar tillsammans med familjen å se fram emot.

Ljuvligt!

Av Lisa - 28 december 2011 22:06


Jag är med å tävlar om en fantastisk fin tunika hos Karro.

Klicka på bilden för å komma till tävlingen. :)


Jag vill vinna den svarta. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards