Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 28 februari 2014 22:27

Skog.
Jobb.
Å ett avsnitt av house of cards.

Nu är jag mer än redo för sängen.
I morron väntar jobb, sju till två, å sen vad jag hoppas bli en lugn eftermiddag med familjen. :)

Gonatt å trevlig helg på er! ;)

Av Lisa - 28 februari 2014 15:10

 

Vi fick ett gäng härliga timmar i skogsluften tillsammans med Zelma, Ofelia å Angelica.

Grillade korv å hade det gott. :)

Avkopplande å trivsamt.

( å såklart mysigt Nina. :P)


Nu har vi försökt duscha av oss grillröken å lagt alla ytterkläder i tvätten.

Vet knappt om det hjälpte, för jag tycker vi osar än. :)


Hann klämma in några tabator innan duschen också, så lite träning blev det ändå i dag. :)   

Bara man vet vad man ska träna tycker jag det är ett trevligt komplement till sworkit eller annan träning å passar dessutom utmärkt när man har lite knappt om tid. :D

Jag tar tiden med en app som heter Tabata timer å delar upp kroppen i olika 4 minuters pass med 4 övningar per pass gånger 2 . :) ( fattar ni hur jag menar? överkropp, mage, ben å kondition förslagsvis.)

 

Nu ska vi göra oss redo för å bege oss till jobbet.

Håll tummarna för att de funkar med barnen i dag utan slagsmål å kaos som det var senast jag tog dem med mej. :P

 

Ha en bra kväll. Kram å hej!

 

 

Av Lisa - 28 februari 2014 11:43

Av Lisa - 28 februari 2014 09:15

   

Bilder på våra senaste ineredningsprojekt.

Först sovrumsgardinen som mamma sytt, utan stång å fäst med kadborrar.

Den behöver kortas lite grann, men i det stora hela är jag mycket nöjd. :)

På bild nummer två ser ni en rullbänk från ikea som stått i vårt kök sedan vi impulsköpte den till nersatt pris eftersom just den modellen skulle utgå.

Den är en trotjänare, å räddare i nöden i vårt ganska så ytfattiga kök.

I vilket fall har den fram tills nu varit i nån form av blek björk tills Martin fick snilleblixten att måla om den i vitt. :)

Å poff så var den inte bara praktiskt utan syngg också. :)

 

Fredag i dag ja.

Vi är låtsas lediga fram till kockan fyra å ska packa picknick-korgen full med korvar å kex å köra upp till Nytorpet å grilla tillsammans med Angelica å hennes flickor. :)

Solen strålar väl inte precis, men så länge det inte ösregnar funkar det för vår del. :)

 

Vid fyra ska vi som sagt till jobbet hela gänget å jag hoppas att barnen håller vad de lovat å förblir lugna den lilla stunden de behöver va där. :)

 

Helgen som sådan innebär mest jobb för min del, med tidiga mornar bägge dagarna.

I morron slutar jag dock redan två å då har barnen önskat fondue till middag(hurra. nått annat än falukorv!) så det tänker vi satsa på. :)

 

Nu ska jag trån-surfa lite efter nya träningskläder medan jag dricker upp kaffet, sen ska jag baka lchf-korvbröd att ta med till skogen. :)


Ha en bra fredag!

Kram å hej!


Av Lisa - 27 februari 2014 21:05

Den här dagen bara kom å gick den.
Vi har lekt ute, spelat spel å så har M å P varit här.

 

De passade grabbarna med äran jag var på Viggos samtal.
Det funkar utmärkt för Viggo på förskolan å det glädjer mej enormt.
Jag tror dock att förskoleklass å såsmåningom skolan är mera hans element. :)

Jag masade mej på cirkelträningen å är ganska så nöjd med min insats faktiskt.
Skönt, då det var allt vad jag hinner träna denna veckan.

Nu ska jag försöka övertala Martin att påbörja en ny serie(han har inte varit med från början på sherlock tyvärr. :() innan bädden väntar.

I morron börjar jag fyra så barnen från va lediga å följa med till jobbet en runda innan Martin är hemma, men innan dess hoppas vi på sol å grillning i nytorpet! :)

Kram å gonatt på er! ;)

Av Lisa - 27 februari 2014 14:33

Våra krokusar börjar slå ut! :)

Av Lisa - 27 februari 2014 12:27

Detta eviga tjurande å surande.

Så fruktansvärt uttråkande.
Inget man gör är rätt just nu.

Av Lisa - 27 februari 2014 11:42

 

Eftersom nästan alla mina byxor blivit för stora passade jag på att beställa ett par nya jeans från KappAhl när de har 100 kronor rabatt just jeans. :D

Dom ligger på Reptil å väntar, å är förhoppningsvis både lagom å snygga i verkligheten. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards