Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2015

Av Lisa - 30 november 2015 18:33

Som jag hatar att känna mej borttrubbad.
Måtte det inte va medicinen.
För det vill jag i-n-t-e uppnå, hellre ångest än att inte orka något alls...
Jag veeet att man behöver ge dem tid å verka.
Men jag är lite rädd(minst sagt!) för både det ena å det andra som jag tyvärr inte orkar resonera om nu.

I stället kränger jag kladdkaka(mmmm på en måndag..?!
:(), kollar ett varv på jul med Ernst å stryker ett stort streck över denna dagen...!

Av Lisa - 30 november 2015 16:40

Jag impulsköpte en en i dag.

Tänkte haft den ute.
Tills jag kom på att det nig är ganska fult å inte alls passar naturligt runt vår entrédörr.
Så.
Nu står den inne så länge i stället.
Inte särskilt snyggt det heller kanske, men jag vet inte vart den ska få bo...
Några förslag kanske? ;P
(Hade det funnits emojis som funkade i bloggappen had helt varit *bedjande händer* Märkligt nog kan jag se om ni använder emojis i publicerade kommentarer, men kan inte svara med dem...?!? :()


Annars då?
Är jag trött å allmän luddig i huvudet i dag.

Om det är dusterna efter nattens bravader eller medcinpåverkan(jag skullen allt på det nu. till å med gäspningar fanns med på listan i bipacksedlen. :P) låter jag va osagt, men jag ser det positivt å hoppas det äntligen kan ge mej en god natts sömn. :)

Natten som gick ja.
Jag vill nästan skratta hysteriskt åt eländet. :)

Min kära make har en tendens att oroa sej(helst när det riskerar att kosta pengar... Å jaaa Martin, "nån måste ju bry sej") för saker så när stormen drog i gång som värst å jag råkade nämna "bara inte studsmattan kraschar växthuset nu" blev han genast lite hrrrm... Uppjagad(<3)...
Han flög upp å ner å lös i fönstret ut mot studsmatta. Å när han sen, runt midnatt riktade ficklampa mot en tom plats där studsmattan just stått så pep han snabbare en blixten ut i mörkret.

Efter tjugo minuter gav jag mej ut på jakt efter den förlorade maken å hittade honom iklädd vinterjacka med luva å kalsonger med en ficklampa i högsta hugg! :)

Fatta vilken syn va? :)

Studsmattan ligger numera på släpet som ska till tippen å resterande lösa grejs(typ grillen. :/) är uppstädade! :)
Brevlådan stod dock inte å rädda så det måste vi införskaffa en ny asap! ;)

Vi hade en stor dos med tur där, å hädanefter ska vi i-n-t-e tänka "det blir nog inte så farligt" när SMHI stormavarnar!
*emojiapan som håller för ögonen*

Den här röda vad-nu-hette-jag-kallar-den-kärringblomma fick också följa med mej hem i dag.

Installationen på bilden i sin helhet var väl inte heller det grannaste, men jag har aldrig påstått mej va nån fena på inredning heller. ;)


Nu ska jag äta lite, sen blir det inte många mer knop för min del i dag.

Vi hörs lite senare! :D

Av Lisa - 30 november 2015 06:49

Eller ja.
God å god!?!

I dag kommer det bli en såndär dag när jag går runt å gäspar å längtar tillbaka till sängen.

Hatar verkligen när det stormar.
Särskilt när man varit naiv nog att låta oförankrade saker(typ studsmattor!) stå i trädgården. :(
Suck.
Noll sömn fram till midnatt å sen extremt oroligt i nån timme å sen klarvaket igen. :/


Håll tummarna för att dagen går smidigt å fort.
Å att den trots allt blir en fin en! ;P

Vi hörs sen! ;)

Av Lisa - 29 november 2015 21:09

I dag har Martin gjort(å provsmakat! :P) årets första julgodis..! ;)

Supergoda pistage-kolor blev det! ;)


Kvällen spenderas(som regel) i tv-soffan. Har precis sett nästsista avsnittet nånsin av Downtown Abbey(liiiiiip. älskar verkligen den serien!) å ska kolla lite på Homeland(som inte alls imponerar denna säsongen so far.. :() innan jag MÅSTE sova.

Nu är det ju lite av en svårighet det där med å komma till ro under normala förhållanden, men med storm vinande utanför?
Det inger inga större förhoppningar för natten det...
Hur trött jag än må vara.

Jag säger gonatt nu i vilket fall.
Kram på er å tack för i dag! ;)

Av Lisa - 29 november 2015 18:49

Macdolands, kebab o-c-h Thai.
*emojiapan som håller för ögonen*

Efter ovanstående gourmetmiddag upprätthåller vi vår när-vi-bara-är-familjen-söndagstradition, fika framför tv:n med ormprogram! ;)

En mysig avslutning på helgen. :)

Av Lisa - 29 november 2015 16:22

Der var superkul å bada.
Barnen trivdes å det fanns en "brygga" att springa på i stora bassängen som de kämpade med å hade kul! ;)

Tur vi hamnade i Olofström ändå. ;)

Här står min lucia/ängel å lyser så fint.
Tror det är första gången sen jag bodde hemma som hon får va en del av julpyntet.
Ganska söt ändå. ;)



Sitter här å dricker kaffe å försöker känna mej tillfreds med att ännu en helg snart är slut.
De går alltid för fort, men jag tror att de överhängande måstena är mindre denna kommande vecka så jag får trösta mej med det! ;)

Är precis hemkommen från ett Mary Kay-öppet hus.
(Sablar att jag i te tog bild på min fina Anna där.. :( Hon är så proffsig å fin! <3)

Köpte på mej lite av det jag saknat dvs. läppglans å ansiktsvatten(som fick följa med hem direkt! :P).
Å så provade lite nya saker som jag inte visste att jag inte kommer kunna leva utan, typ fotcreme å bodylotion.
Vill ha en créme foundation med så den vågade jag inte ens testa med risk för att ruinera mej. :P

I vilket fall.
Jag älskar produkterna å mina egen säljare! :)


Här verkar det bli hämtmat till söndagsmiddag.

Vi har inte riktigt enats om vad exakt ännu å det kan bli så att det blir tre stopp under hämtningen.
*emojiapan som håller för ögonen*

Nu ska jag faktiskt baka en Daim-kladdkaka(recept finns här på bloggen, i kategorin recept bak) som vi kan fika med framför tv:n! ;)

Kram på er så länge! ;)

Av Lisa - 29 november 2015 11:32

Vägga vad stängt för tävling så vi gillar läget å drar till Olofström å Holjebadet i stället! ;)

Övertaggade barn i baksätet så det kan sluta hur som helst, men vi håller tummarna för några mysiga timmar nu! ;)

Av Lisa - 29 november 2015 11:31

Vägga vad stängt för tävling så vi gillar läget å drar till Olofström å Holjebadet i stället! ;)

[Bild]

Övertaggade barn i baksätet så det kan sluta hur som helst, men vi håller tummarna för några mysiga timmar nu! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards