Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2007

Av Lisa - 27 september 2007 15:45

Välkommen hit, till min blogg, som är helt frivillig att läsa.

Detta är mitt liv, mina åsikter, helt enkelt jag!

Om någon tar illa upp av vad jag skriver, finns det två alternativ, sluta läsa, eller acceptera vad jag tycker.


Ledsamt nog finns personer som missuppfattar, tar åt sej och blir arga eller upprörda av vad jag tycker. Oftast fel personer,tyvärr. Jag ber ursäkt om någon har blivit sårad.

Men som jag har sagt detta är MIN blogg, JAG!

Och jag vägrar censurera vad jag tycker! 

Av Lisa - 25 september 2007 20:19

I dag har det varit en ovanligt lång och dryg skoldag. Blir så trött i huvudet av vissa klassen i mellan åt. Förstår inte varför man går en frivillig utbildning om man inte planerar att ta den på allvar?! Då tederar man bara att förstöra för andra..


Har varit å stavat en runda i kväll, det var riktigt skönt. :)


I lördags var vi alltså på firmafest. Vi genomförde en "mini repövning" som en tävling. Och tro det eller ej, av 20 lag hamnade jag på nån vänster i det vinnande. Jag fick en väckarklocka, som Martin blev överlycklig för... :)


Lyckades höra bebisen hjärtslag med ett stetoskop i dag. :D Och nu i kväll kände jag hur det fladdrade till i magen, flera gånger! :)

Märkligt att man kan längta efter någon man aldrig har träffat. För det är precis vad jag gör nu. Jag längtar inte efter barn, utan just efter den lilla som bor i magen.. Vårt barn... Älskar det redan!

Av Lisa - 21 september 2007 11:51

Jag blir galen på mina grannar! Det är ett evigt skrikande, musikdunk och slammrande: Dessutom har det alltid tv eller dammsugaren. Allt detta från samma lägenhet, tjugofyra-sju, det vill säga alltid! Jag står snart inte ut, har ringt å klagar åtskilliga gånger. men det verkar dessvärre som att ett kommunalt bostadbolag inte har några som helst diciplinåtgärder att ta till. Snacka om hopplöst läge!


Sitter å funderar på om det finns något som jag hade tänkt att jag skulle hinna med i mitt liv innan jag får barn... Är kanske god tid att passa på nu i såndan fall... Kan faktiskt inte på några större grejer... Annat än att sova, ha "egentid" och kela med Martin. :) Ganska konstigt faktiskt.. Kan det va så att min "livsplanering" alltid har sett ut så här? Mamma vid 23års ålder? Vet faktiskt inte, men om så är fallet är jag extremt tacksam och lyckligt lottad som är i det läget jag är, att jag överhuvudtaget kan bli gravid.. hoppas min bebis får växa å bli stor...

Av Lisa - 20 september 2007 19:21

Titta in en sväng ill min kära svägerska, Marina :D

Av Lisa - 20 september 2007 18:54

Orkar inte me det här mer. :( Kan fortfarande inte andas alls genom näsan... Blir snart tokig!

Som om inte det vore nog med dövhet och syrebrist så ser jag ut som Rudolf med röda mulen, efter allt snytande. :(

Tvi!


Har läst Lindrande vård i dag på förmiddagen, mycket intressant kurs. :D Som tur är har vi bara haft halv dagar i skolan hela veckan. Hade nog inte orkat gå dit annars. Är helt slut när jag kommer hem vid tolv. Bara en dag kvar denna veckan...


På lördag ska vi till Hässleholm på firmafest med Martins jobb. Så lagom roligt när man snörvlar och har en knall röd näsa.. :/ Snacka om dålig timing...



Av Lisa - 19 september 2007 14:09

Jösses, vad jag är förkyld. Näsan är helt igen täppt och likaså öronen. Det är så tröttsamt. Blir så anfådd och torr i munnen me. Hopplöst! Hoppas det går över snart.

Jag är så sugen på att träna. Stina ville att jag skulle följa med på aerobics i kväll, men det blir det inget med. :(


I går vad det säsongspremär på Desperate housewives. :D Det blir bara bättre å bättre. Älskar verkligen det programmet.

Har blivit helt insnöad på Heroes me. Helt fantastiskt ovanligt program. :)

Har med andra ord gått från att knappt se på tv alls till att sitta bänkad klockan 21, tre kvällar i veckan. Som det kan gå. Orkar knappt sitta upp så sent, men det får det va värt!


Ganska trivsam skoldag i dag trots förkylningen. Har bara pratat och gjort ett prov. Fick dessutom en underbar komplimang från min lärare, så jag känner mej riktigt gald och stolt!


I dag känns bebisen ännu mer verklig, ni förstår inte vilken lättnad det var när den poppade upp på skärmen i går. Att den verkligen finns och lever. På riktigt. Tror jag vågar va glad nu.


Det mest negativa med att vara offentligt gravid är att alla tycks tro att de har rätt att kommentera allt i från storlek på magen till hur man lever eller ska må. Många gånger är det fina kommentarer men mycket är ren bullshit!

Undrar hur det ska bli när den lilla är född?! Blir det värre tros?

Något som redan är och säkert kommer bli extremt i frågasatt är vårt(OBS! VÅRT) beslut att inte ha något dop. Vi vill inte döpa vår dotter/son i någon anda vi inte tror på! Punkt slut!

Av Lisa - 18 september 2007 13:36

I dag har vi fått se det lilla livet i magen.

Kan äntligen andas ut lite.. Hjärtat slog och allt var som det skulle :) Den var så söt så... :D

Fick ett nytt födelsedatum, 3 mars 2008. :)

Beställde vagnar i söndags, en grön liggvagn och en turkos sittvagn. Jätte fina bägge två.


Är jätteförkyld och krasslig och har samtidigt en massa att göra i skolan. Har eftermiddagen fri i dag, men jag tänker inte plugga utan försöka vila å ta igen mej lite...

Av Lisa - 11 september 2007 15:16

Har en herrans massa att göra i skolan just nu. Det mesta är riktigt kul men matten går verkligen inte bra. Har prov på torsdag, ska därför ägna en större del av morgondagen åt att försöka förstå lite bättre. :( 


I går hade jag en riktigt dålig dag, var helt slut på morgonen. Eftersom vi fick ledigt förra veckan hade vi en uppgift som skulle vara klar på eftermiddagen. En enkel uppgift, läsa en kort bok och reflektera över innehållet( boken var en förlamad mans dagbok, hans syn på vården osv. hur svårt kan det va att tycka nått om det??!) I vilket fall som helst hade jag gjort uppgiften trots att jag har jobbat i helgen och en massa andra omständigheter. När jag kommer till lektionen å vi ska börja disskutera uppgiften har flera i min klass låtit bli att göra den med argumentet att de glömt(?!?) bort det! Varpå vår lärare bestämmer att vi ska skjuta på det till nästa vecka! Kan man bli förbannad eller? Vilket slöseri med tid! Min och de andra som gjort uppgiftens tid! Vi var beredda att går vidare och vad händer?! Det blir uppskjutet för att dom har glömt! Ibland undrar man om man går på lågstadiet eller vad det är frågan om! *suck*


I dag träffade jag en gammal kompis i matsalen. Har inte pratat eller sett henne på flera år, trots att vi hela tiden har bott i samma stad. Det kändes i vilket fall riktigt kul att träffa henne och få veta hur hon har haft det. :) Vi var riktiga bundisar en gång i tiden, på högstadiet var vi oskiljaktiga. :) hehe..

Som allt förändras... 




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards