Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2015

Av Lisa - 31 augusti 2015 20:49

Nu ska vi se på Falk-film! :)

Bara tre kvar nu! :)

Av Lisa - 31 augusti 2015 18:40

Stod emot latmasken å sprang mina fyra kilometrar i lätt duggregn på hyfsad tid med mina ålderdomliga benhinnor... ;)

Hade en massa tid över tills Viggo är klar på pingisen å tänkte att en lätt promenad runt hallen kanske kunde motverka stelhet å svid i benen i morron.
Så jag gav mej ut igen.
Å hamnade i värsta skyfallet!

Lagom oskönt att bli dyngsur å jag som ska till Ica på hemvägen...

Av Lisa - 31 augusti 2015 16:05

Hann inte mer än låda upp på jobbet innan jag fick samtal om att Leo kräkts på förskolan.

Det var troligtvis "bara" ett av hans blodsockerfall men tydligen var det fler barn som kräkts så vi tar de säkra före det osäkra å vabbar med en till synes helt återställd pojke under de kommande två dagarna.
Martin har varit hemma i dag, men som sagt, tisdag å onsdag blir jag hemma.
Jag hann i allafall få en hel lön innan det var dags. ;P

I kväll blir det pingisträning för Viggo, som han numera är galet taggad inför. :D
Min plan är att, precis som förra veckan, löpa en liten tur under tiden.
Får hoppas regnet håller sej undan just precis under den stunden. :)

Nu ska jag peta i mej något å äta, så hörs vi senare! ;)

Man kan säga att det regnade lite när jag gick från jobbet i dag...!

Av Lisa - 31 augusti 2015 06:12

Ser ni peppen i mina ögonen?

Jippi för måndag eller?
Njae. Helgen är för kort.

Jobbar med vikarie i dag å det är alltid lite tufft innan man vet hur det ska funka.
Är ju vikarie själv å ibland känns det så himla långt mellan måndagarna att jag känner mej som ny varje vecka.
Jag kan verkligen inte sy bra ännu å ja, ni hör ju.
Orosinställningen, vem vill ha den egentligen..?

I vilket fall.
Måndag å ny vecka som innebär att vi måste börja göra oss redo för den stundande femårsdagen på allvar, men för övrigt inga större planer.

Vi inleder veckan med långdag följt av av pingis/löprunda för viggo å mej.
Men först.
Morronbetyr. *håller tummarna för lugn*

Ha en bra dag!

Av Lisa - 30 augusti 2015 21:58

Några har bundat medan matte var borta! :)

Slut som artist.
En helg i skogen.
Söndagsumgänge med de bästa å en Johan Falk-film som avslutning på det hela.

Ny vecka nya tag brukar man ju säga å så får det bli! ;)

Gonatt!

Av Lisa - 30 augusti 2015 17:06

Det började regna redan vid tio så då styrde vi bilen hem till asarum å pappan igen. ;)

Packad upp fixade lite sen körde jag å hämtade vår söndags-crew i stan! ;)

Vi har lagat tacos å vilar upp oss inför veckan mest! ;)

Hoppas ni har det bra! ;)

Av Lisa - 30 augusti 2015 07:39

En helg går fort!

I dag ska vi köra hemåt igen.
Till dusch å en egen säng.
;)

Men först ska vi mysa lite till här i skogen.
Äta frukost å bada(sista doppet för i år?).

Gomorron på er!
Vi hörs senare!

Av Lisa - 29 augusti 2015 17:46

Försöker njuta av lugnet mellan bråken men glädjen vill inte riktigt infinna sej.
Det känns som jag misslyckas vad jag än gör just nu.

Efter befriande nakenbad å skogs runda känns sinnet lättare men jag ändå inte sluta grubbla över hur jag blev så trasig egentligen?

Ansvaret för förändring ligger i vilket fall hos mej.
Å med ett glas sangria i handen lovar jag mej själv att ordna upp det här nu.

Prioritera rätt å sortera.
Jag vill leva mitt liv inte bara ta mej igenom det.

Varför är det så himla svårt för mej att låta lyckan å glädjen ta överhanden?
Den finns ju där.
Alltid egentligen.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards