Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2008

Av Lisa - 30 november 2008 13:35

Det skulle varit snö tycker jag, å nån minusgrad.

Nu duggregnar det å är fem plus ute.

Julskyltnings-söndag som det är...


Hade som sagt önskat helt andra förutsättningar när jag ska visa upp min familj på stan. :D 

Jag hade velat ha min Tiger-kappa för första gången på mycket lääänge, men nej, inte i fem plus, då svettas jag i hjäl.

Ville att Viggo skulle känna av julstämingen, på riktigt för första gången i sitt liv, inte sitta å kisa i regn...

Men men. En liten runda blir det nog ändå, å kanske, kanske att jag kostar på mej en liten marsipan-tomte. :P


Önskar som vanligt att pengarna räckte till mer. Så många jag hade velat ge mer i julkapp till å så många jag hade velat köpa nått litet åt. Men det blir alltis så sjuk dyrt i längden.

Hoppas jag hittar de klappar jag är ute efter i Ullared, jag har i allafall lite planer. Min back-up blir Kristianstad å EKO. :D


Jag önskar mej just nu snygga grytlappar som man slipper gömma hela tiden å en ny bh-som passar...

Vad önskar ni er i julkapp?

Av Lisa - 30 november 2008 11:26

Den här bejbin ska dyka upp under veckan... Kategoriseras självklart som inredning å för tidig julklapp till oss själva. :D


 


Av Lisa - 30 november 2008 09:36

Blev inte riktigt som jag tänkt mej med sömnen.

Somnade förvisso vid nio, men vaknade igen vid tio å somnade inte om förrän halv ett... Viggo röjjade med somnade vid elva, sen var det bara skolångerst å övertrötthet för hela slanten. :(

Fuck säger jag, å vilket slöseri med dyrbara minuter... Men ja, det är väl bara att inse att jag ska va glad om jag orkar kämpa mej till ett G i kursen, det är väl va dmin hjärna kan tänkas klara av som det ser ut nu...Gillar det inte, men det finns inget å göra om det inte sker ett sömn-mirakel snarast...


Veckan som kommer känns nästan överbokad. Ingen rast å ingen ro...


Måndag är vigd åt julklapps-shopping(å kanske nått till mej själv?) i Ullared. Stina kommer hit i kväll å sover här så vi hoppar på vid kyrkan. Tror vi tar bilen upp så får Marti å Viggo gå å hämta den, är inte så sugen på att promenera vid halv fem, tio minuter mer i sängen känns viktigare.

Stina kommer sova som en stock på bussen, men jag har aldrig i mitt liv lyckats med det, så jag tänker packa ner lite skolböcker å försöka utnyttja tiden till max...


Tisdag ska vi baka pepparkakor på eftermiddagen. Onsdag föreläsning i skolan, skola även torsdag och fredag...

Känner mej inte redo för att va i från Viggo så mycket, men blir man nånsin det? 

Det är ju såhär livet kommer se ut nu, finns liksom ingen bromsknapp.

Måste bara vänja mej å försöka se det positiva å inte slösa tid å energi på nått annat...


Annars då?

Första advent i dag, har inte tänt ljuset.

Martin har åkt med Håkan till Mien å jag vill ha det lite mer högtidligt än att tända det när jag är själv så vi väntar till middagen...Viggo sover, men det sattlångt inne, jag undrar ändå pm det inte är nått med öronen, dssk kollade dock dem när Viggo å Martin var där å såg inget...

Om inte vädret blir sämre blir det nog en runda till stan i eftermiddag, ta några lotter å äta en munk, eller i allafall sniffa på en. har blivit för mycket syndande denna helgen....




Nu ska jag kolla runt lite på bibblan, måste låna en bok till skolan...


Glad första advent! :D


Av Lisa - 29 november 2008 19:33

Är ganska nöjd. För trots att förmiddagen gick åt till fotboll så har vi hunnit en hel massa annat.

På tal om fotbollen så kan jag avslöja att Mörrum vann över Ringamåla, Mogge gjorde mål... :)


Anyway. Har bara stjärnorna i källaren kvar. Å sen har vi satt upp en liten ljus-slinga i busken vid trappan(kommer bild) har lag in en massa tvätt, fått undan i vardagsrummet å bytt lakan. :DÅ dessutom hunnit leka med puttepojk hur mycket som helst. :D


Jag vet att jag alltid gnäller om att jag är trött, men i dag är det extremt. Har längtat efter sängen i flera timmar. Så jag tänker inte vänta länge till nu. Ska sätta upp stjärnorna å ta en dusch sen är det nog för i dag. Jag skiter i om klockan inte hinner bli mer än åtta, jag orkar inte mer i dag...


Gonatt!


Pappa <3

Av Lisa - 29 november 2008 14:18

I dag har Malena, Stina, Viggo å jag varit i Sölvesborg å kollat på lilla-DM. Ringamåla gick inte vidare, å inte Mörrum heller. Men det var lite små-mysigt ändå. :D

Viggo hade skit kul, skrattade på tittade på allt. Men han blev trött å somnade, rätt upp å ner i min famn... :D

Värre var det när han skulle sova middag här hemma. En timme å en kvart tog det, inklusive lekpauser...

Rent omöjligt det där med sovandet...


Annars är det inget nytt, same old, same old.

Sömnbristande å  utmattningar... :)


Gurri kommer i kväll, å nu på dagen ska jag plocka i vardagsrummet, ta fram våra fyra ljus å sånt... :D


Synes!

 

Av Lisa - 28 november 2008 09:24

Mötet i skolan gick fin fint. :)

Blir en hel del att ta igen hemma men det måste lösa sej.

Ska förhoppningsvis inte va så svårt om man kommer på lektionerna. :D

Gick även upp till den läraren som ska ha kurserna jag vill komma med på i januari. Där satt syon också å disskuterade mej. :P

Det gick å ordna. :D

Vilken lättnad! :D Underbart!

Å praktiken blir inom rehab, alltså slipper jag hemtjänsten med. :D

Så i dag älskar jag lärarna på omvårdnad-vux. :D


Life feels good!




Av Lisa - 27 november 2008 20:50

Så var dagen gjord.

Ska se Vad blir det för mat, sen sova...

Ska till skolan vid åtta å gå igenom studievägledning å lite så...

Sen är det sim, Martin får nog bada i morron. Min kropp har flippat så jag kan inte bada nu igen. :S

På kvällen blir det syndande med burgare hos M å P. :D


Orkade träna i kväll faktiskt. :) Men jag är ganska utmattad, har varit en längre dag än vanligt. :)

Trots att det känns ganska mycket skit att va i från grabbarna(Viggo framför allt) å att klassen inte passar mej så bra så känns det ändå roligt å skönt att va back in buisness :)

Hoppas bara nån slutar så jag kan få en plats i januari...


Gonatt!


Av Lisa - 27 november 2008 15:38

Efter lunch blev det jobbigt!

Fick sluta tidigare tack å lov.

Blev gasen i botten hem...

Kommer bli tuff i början det här...



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards