Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2008

Av Lisa - 30 juni 2008 20:40

Nu sitter jag här.

Vet egentligen inte ens varför jag bloggar längre. Har tappat stinget lite känner jag. Det är inte alls så kul länge heller... But still, jag kan inte låta bli heller, kan inte släppa taget, inte ännu i allafall... 


I dag har vi fått i gång diskmaskinen å avloppet till vasken är på plats. Skönt! Pappa blev hjälte igen å räddade allt, är så tacksam!

Jag har även rivit lite i rabatterna, rensat bort en massa stenar, som den förra ägaren har haft som dekoration, vanliga grå stenar upplagad i ringar i rabatterna å så. Skit fult! :)

När Martin har semster ska vi ta tag i trädgården på allvar, det ser jag verkligen fram emot! :)


Viggo sover redan, kan ni fatta?! Utan skrik å oro, bara sådär i mina armar halv nio..! :)

Funderar på att lägga mej jag med, men det är som vanligt  hundra grejer som ska fixas. Borde kanske umgås lite med Martin också, men jag är inget roligt sällskap alls, är så trött...


Måste sätta laken i sängen i allafall, å duscha... :/ 

Av Lisa - 30 juni 2008 09:43

Sofie-----------> Ha, ha, ha!

Jag blev faktiskt lite nervös själv. :) Men sen kom jag på att jag behöver inte handla nått i dag, eller ja, i allafall inte före tolv. :)

Av Lisa - 30 juni 2008 09:17

I natt matade jag Viggo vid tre. Vid halv fem började han vrida sej i sängen å små-gnälla. Tyckte det borde va omjöligt att han skulle äta igen efter en å en halv timme, så jag avvaktade för att se om han somnade om(inte länge alls, kanske nån minut bara, å som sagt han smågnällde bara lite). Då får jag en armbåge i sidan! Vaddå pik, eller försök att väcka mej! Jag matde Viggo, som visst var hungrig!? Å när Martins klocka sen ringde frågade jag varför han armbågade mej å inte gick upp själv då i stället?!

Han påstod att han måste ha gjort det i sömnen, nog så irrierande i vilket fall som helst!

Vi sex böjade Viggo åla igen, men jag fick honom till att sova i Martins säng till halv åtta. :) Jag är dock skit trött, inte mycket sömn sen klockan tre ju...


Tycker verkligen det händer nya grejer varje dag. Viggo har börja suga på sin tumme. :) Så söt så, han kanske släktas lite på mej med ändå, för det gjorde jag också, tills jag började skolan..?!

Sen har han blivit kittlig med, å skrattar sådär högt å äkta som bara småbarn kan. :) Ljuvligt!


Vi kanske ska flänga lite med pappa nu på förmiddagen. Men jag har inte riktigt bestämt mej, inte så kul för Viggo att hoppa ut å in ur bilen på en massa ställen. Kanske igen höjdare för Buffi heller, vi sinkar nog en del.

Tanken var dock att vi skulle inom lampaffären, men det kan ju jag ta en annan dag kanske...

Har vi tur så ska avloppet fixas i eftermiddag, å eventuellt diskmaskinen kopplas in! Jippi!

Snart klart såhär långt, lite kakel å färg på luckorna "bara". :)


Martin ska troligtvis klippa häcken med. :) Jag vill med rafs i trädgården, hade behövt en skottkärra dock. Å lite jord å sånna där blomlådor som alla har(som jag INTE skulle ha). Två stycken svarta hade varit snyggt på garageväggen. :)


Nu ska jag byta en blöja, sen ruller dagen i gång. :)


Jag å Viggo i våra fest outfits i lördags. Det står såklart My dad rocks på Viggos tröja, dagen till ära!

Av Lisa - 29 juni 2008 16:16

I dag har jag å Viggo varit i stan å hälsat på Anna, Morgan å Maja.

 


Vilken liten sötnos, med betoning på liten! Hon var lätt som en fjäder om man jämför men min egen lilla pojk! 

 

Vilken skillnad va?! Det skiljer trots allt bara 4 månader, snart är hon nog i kapp! :)


Medan vi var i väge fixade Martin å Håkan med den nya diskbänken. :)

Kan dock inte använda vasken ännu, för avloppet är inte i ordning. Tur att vi har plastmuggar å papptallrikar kvar sen kalaset i går. :)


Vi ska till mamma å pappa snart, vi snyltade in oss där på middag. :)

Lax skulle det bli, det ska bli gott. :)  Ska va där vid fem så vi ska snart be ge oss! :)

Av Lisa - 28 juni 2008 22:51

Kalaset var himla lyckat kan jag meddela.

Goda smörgåstårtor å ännu godare prinsesstårta á la mamma! :)

Fick fina presenter med, alla tre. :) 


Viggo har variten en ängel hela tid, så himla duktig trots allt stimm å alla som har vill kela.


Ska snart sova men jag måste dela med mej av ett par klockrena citat från kvällen... :)


Gustav efter fem(eller mer) glas vitt vin, som han för övrigt var "tvungen" å dricka för Martin skull efter som han hade öppnat bag-in-boxen: Jag har inte så bråttom hem längre.


Mamma konsterar att hon är så gammal så hon har glömt hur hon firade sin 25 års dag... En dryg timme senare, konstaterar pappa det samma, precis som att vi andra inte har bytt samtalsämne X antal gånger redan. :)




Gonatt å tack allihopa! :) 



Av Lisa - 28 juni 2008 09:18

Japp, det är lördag, men vad hjälper det? :)

Inga långa sovmornar här inte. :) Viggo vaknade å åt vid halv sju, sen somnade han å Martin om. Jag låg å stimmade över allt som ska göras å tänkte på texten till Nordmans I lågornas sken. Den förbannade låten hemsöker mej, den är ju för otäck för att få finnas! :(

Lyckades slummra till lite innan kvart över åtta då Viggo ville upp. Blev erbjuden att ligga kvar å sova nån timme till, men nån ro i kroppen till att ligga kvar när de andra är uppe det har jag verkligen inte i dag. 

Jag har därför redan dammsugat å moppat klart. Har bara badrummet kvar, kände att jag behövde lite kaffe först, så därför sitter jag här lite.

Pojkarna är som sej bör å hämtar frukost. Inte Rex dock, han ligger i soffan å sover. :)


Jag hade förresten glömt bort att jag med ska få paket i dag. :) Eftersom vi inte hade nått kalas utan var hos mamma å pappa på min födelsedag.


På tal om paket så fick Viggo presenter i går med. :) Lite försenade fyra-månaders paket. En badrock(såååå gullig) av Emelie å en tuff jacka å en mjukisdräkt av Stina. han blev jätteglad, han skrattade i allafall när vi höll upp grejerna framför honom.


Martin fick en gullig present av Emilie, Peter å Malte, en flaska mousserande med ballonger stod i brevlådan. :) 

I övrigt får jag tycka att det var ganska dåligt med uppmärksamhet fårn hans kompisar. :( Han fick nått ynka sms bara... Jag tycker faktiskt att 25 år är lite av en milstolpe i livet, men ja, bättre att glädjas åt de som faktiskt hörde av sej! :)

Sen fick han present av jobbarkompisarna, som jag blev lycklig för!

Ett kubb! Det måste man ju ha när man har hus! :)

Nån liten gång ska vi väl hinna spela det i sommar...


I natt har Viggo ätit tre gånger helt plötsligt, har ju varit bortskämd med en gång vid fyra-fem hela veckan. :) Men ja, han är väl med stressad stackarn.

Efter frukosten ska jag ge mej i kast med tårtorna, så att jag har tid att kompliteringshandla om det skulle behövas!


Wish me luck! So long... --------------> 


Av Lisa - 27 juni 2008 22:19

Nu har jag änligen satt mej ner en stund. Har donat non-stop hela dan.

Tvättat, strykt, städat, gjort pizza å hängt upp gardiner.

I allafall i två fönster. :)  I "mellanrummet" där det inte är inrett i övrigt, å i vardagsrummet.Det blev snyggt. :)


Tyvärr är jag inte riktigt kla med städningen, vill inte ta sovrummet när Viggo sover där. Så jag har lite av hallen, sovrums-golvet å badrummet kvar som ska hinnas med i morron innan klockan fyra. Två smörgåstårtor ska jag också göra. En med räktema å en med kräftskärtar i avocadoröra.

Har kokt äggen å gjort majonäs(två gånger, den första omgången blev för lös :()

Är lite orolig för hur det ska gå med utseendet på tårtorna, det blir liksom aldrig som man vill med dekorationerna...


Nu ska jag lägga mej, tyar inte sitta uppe.. :)


Natti! 

Av Lisa - 27 juni 2008 14:42

Tyckte det mesta var ganska lamt i premiären om jag ska va ärlig...

Tills Miss Li entrade scenen! 

Jag blev kär. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards