Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2012

Av Lisa - 31 mars 2012 21:22

Har precis hjälpt mannen å fylla på vårt barskåp med diverse trevligheter.

Efter att ha varit på resande fot sen fem i morse kom han här strax innan nio.

Jag ifrågasatte varför han bara köpt en ynka låda vin, men fick förklaringen på varför när vi packade in flaskorna i skåpet, där fanns nämligen redan en hel massa. :D

Nu har vi så vi klarar oss med alkoholhaltiga drycker ett tag, åtminstone fram till rosé-säsongen drar i gång på allvar.

Med tanke på dagens väder lär ju det dröja innan man är sugen på just rosé på altanen.


Den här dagen har varit galet lång å galet intensiv, precis som våra dagar brukar va. :)

Det har varit en BRA dag trots den där bilen som jävlas med mej nu igen.

Viggo å mormorn kom hem från leksaksaffären med en bland annat en såpbubble-pistol. :)

Den var vi såklart tvungna å testa, trots snöfall å iskalla vindar.

Som synes hoppades det även lite på studsmattan innan kylan vann över oss å vi letade oss inåt igen.

Jag lagade köttfärssås å pastaskruvar efter Viggos önskemål å tro det eller ej men ungen tog om pasta två gånger!? :D

Hurra hurra hurra!

Leo han verkar gått å blivit bottenlös sen han blev frisk för han äter allt han kommer över numera. :D

En fröjd är vad det är. :)

Viggo har såklart pipit å gnällt, mest efter sin pappa som vanligt, men han är trött med.

Dock känns inte dagis på måndag så avlägset i dag.

Hurra för det med! :D

Äntligen ska de få leka med andra barn igen å vi får gå ur sjuk-bubblan. :D


Såklart har jag även kokt soppa här i dag.

Ljuvlig fisksoppa med saffran å fänkål å underbar färsk lax å kummel från CG's-fiskdisk. :D

Fisken var så god att det verkar bli fler turer till CityGross nu framöver.

De har ju även det bästa köttet så jag kan tänka mej å svälja att personalen(inte alla självklart! det finns ju klart guldkorn, dock inte han som packade upp kaffe som jag frågade om jag kunde komma förbi å får till svar: om en stund... låter kanske inte så otrevligt, men ska jag gå tillbaka senare då eller? don't think so med två vildar i vagnen...) är lite sisodär å att det trots den enorma utbyggnaden fortfarande är trångt.


I morron är semestern slut å jag ska jag jobba kvällen.

Börjar redan tolv men innan dess ska vi hinna med familjefrukost, å äta tillsammans allihopa som Viggo längtat efter hela veckan. :)


Nu ska jag avsluta denna dagen med lite slötitt på tv.

Kram å gonatt på er! :)


Förresten, nån som vet vart man får tag på badleksaker, vanliga basic typ djur å sånt?

Barnens sjunger på absolut sista versen här så jag tänkte fylla deras påskägg med det... :)

Av Lisa - 31 mars 2012 12:13

Fikamys i uterummet hos mormor! :)


Hej på er!

Den här förmiddagen gick inte alls så smidigt som jag planerat.

Vi skulle köra å köpa frukost, ta med den till mamma, äta den å sen köra en runda till leksaksaffären hela gänget.

Låter inte det toppenmysigt?

Det blev frallefrukost hos mormor, det blev det, men inte utan slit.

Bilen var nämligen totaldöd när jag lastat in barnen å allt vi skulle ha med.

Inte batterislut heller, utan en lysande motor-el-fels-lampa. :(

Bara ut med barnen, lasta vagnen å mej själv å promenera de två kilomentrarna upp till föräldrahemmet.

Två kilometer, ingen strecka alls egentligen, men med två hungriga barn i på tok för tunna jackor å en korg med grejer kan jag säga att det kändes som flera mil.

Leo gallskrek hela vägen å jag fick till å med ringa å be mamma möta upp oss så jag kunde bära Leo sista biten.

Viggo vrålade i kapp med lillebror å det tog en bra stund innan de lugnat sej.


Fick ta mammas bil till Ica å tillslut satte vi oss till bords, Viggo åt en tallrik flingor å ett par bett på en fralla så det får man va nöjd med.

Efter lite lek körde jag hem hit igen å hämtade Viggos bilstol å i detta nu är han å mamma trots allt i leksaksaffären.

Han vägrar äta eller dricka nått mer men jag har lovat mej själv att inte tjata om mat i dag så han får hållas.  

Men vätska måste jag lura i honom på nått vis.

En hel vecka sen han åt riktigt nu. Det syns på den redan smala kroppen med vill jag lova.

Nästan två kilo har han tappat.

Om jag måste va hemma med dem på måndag igen ska jag till vårdcentralen å inte åka därifrån förrän de tar oss på allvar!

(jo, jag har gått å blivit en hönsmamma. aldrig under Viggos fyraåriga liv har jag känt en sån förlamande oro...! :()


Leo å jag har gått hem hit i snöstormen å han sover gott i vagnen än.


Martin skickade sms om hur vi hade det innan, jag valde att hålla honom i ovetande om bilen.

Stackarn kommer bli helt knäckt när han kommer hem. :(

Om jag kunde hade jag dumpat skrället(bilen alltså, inte Martin. :P) min kärlek till åbäket är nu officellt död.

Den runierar ju oss det aset med alla haverier. :(


Nu ska jag försöka fokusera på det mysiga i den här dagen.

Bilen lagar sej inte bara för jag är knäckt å Viggo blir inte bra bara för jag är orolig.


Dags å slappna av lite.

Å passa på å njuta av min semesterdag. :D

Av Lisa - 31 mars 2012 08:09

Uppstigna, påklädda å redo.

Nu sticker vi till Ica å köper frallor att ta med hem till mormorn! :)

Hoppas ni får en härlig lördag, det tänker vi ha! :)


 

Suddigt, men ändock Vi! :)

Av Lisa - 30 mars 2012 21:58

... kommer äntligen min Anna hem!   

 

Av Lisa - 30 mars 2012 21:15

Nä egentligen har jag väl inte så mycket å tillägga om den här dagen.

Den har varit tuff.

Matvägran å gnäll å ett susande öra med nått slags eget surround-system. :(

När Martin väl kom var jag så pass yr att ag fick lägga mej.

Undrar om han nånsin tänker äta igen?

I morron ska jag försöka låta bli å tjata.

Servera mat, erbjuda en gång sen inte ett ljud.

Låter enkelt men är supersvårt.


Martin ska som sagt på roadtrip i morron å jag kunde inte byta bort den här jobbhelgen så jag fick ta semester..

Vi ska helt traditonsenligt spendera dagen i hop med mamma(pappa sitter i samma buss som Martin. :)).

Jag ska laga soppa å vi ska till leksaksaffären.

Förhoppningsvis gynnar miljöombyte båda mina barn. Leo slipper va uttråkad å Viggo kanska kan låta bli å tänka på att han är trött om vi är hos mormor?

Det är min förhoppning nu åtminstone.


Är så trött å sliten.

Undrar när jag får känna mej pigg å peppad igen?

Jag sover dåligt, av oro, mardrömmar å Leo som håller låda så jag ska snart försöka ta igen lite.


Inte mycket till fredagsglädje här inte, men just nu känns det som jag går under lite för varje matvägrande dag.

Jag saknar min glada, smarta å pigga pojke.

Jag ber till högre makter, om mirakel, låtmej vakna med ett normalt öra å två ätande söner i morron bitti.

Det är väl inte för mycket begärt?

Av Lisa - 30 mars 2012 20:46

 

(klicka på bilden för å komma till receptet)


Vi körde på en gammal favorit till fredagsmyset i kväll.

Jamie Oliver via Kryddburken.

Beef Sandwich.


I receptet ingår pepparrotsvisp.

Det kan man ju köpa färdig på tub, men jag tycker den smakar lite för lite pepparrot så jag brukar göra egen.


Pepparrotsvisp.

Vispa 2 dl grädde ganska hårt.

Vänd ner 1 dl creme fraiche å riven pepparrot efter smak.

Krydda med nymald svartpeppar, örtsalt å lite socker.


Använd som vi till Beef Sandwich eller varför inte till tunnbrödsrullar tillsammans med rostbiff å ruccola? :)

Av Lisa - 30 mars 2012 13:32

Vi överlevde att handla på CityGross mitt i fredagsrusningen.

Det var en pärs det medges, slagsmål i vagnen, pip å gnäll å så högljutt överallt att det höll på å ta dö på mej som hör allt i eko theese days.

Barnen fick ungefär allt de pekade på å vi kom hem med allt på listan utom mörk choklad.

Ett helt okej facit även fast jag inte hittade bake-off-ciabattor eller flankstek till i kväll(fick bli entrecote i stället...).

Vi testade på den manuella fiskdisken så det blir fisksoppa på morrondagens meny.


När vi kom hem var matvägrar-takterna tillbaka.

Jag vill bara gråta av desperation, men vad f*n hjälper det?

Inget funkar. Vi får nog va hemma i tid å evighet.

Suck.


Har pulat runt lite nu.

Planterat en rosmarin-planta vi köpte å vattnat övriga odlingar, tagit ett varv med dammsugaren å plockat disk.

Nu skiter jag i måstena å vilar mitt överbelastade huvud jämte Viggo i sängen en stund.

Om det hinns innan Leo är vaken igen vill säga. :D


Trevlig helg på er!

TGIF, eller vad säger ni? :)

Av Lisa - 30 mars 2012 13:16

Varför varför varför skulle jag gå in HÄR?


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards