Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2007

Av Lisa - 30 december 2007 15:32

Usch vad jag inte gillar att se ut som en val! :(

Jag rent av hatar det!

Är så jävla tjock i anisktet å på underkroppen så man kan spy... :(

Faaan! 

Av Lisa - 30 december 2007 13:29

Har faktsikt sovit till klockan var nästan tio i dag. :)

Efter frukost åkte vi, trots småregn å tvättade bilen. Den var svart i stället för grå så det var verkligen akut.

I eftermiddag ska vi till Väggahallen å se slutspelet i KM. Först matchen börjar halv sex, men det brukar va rusning så vi ska va där en timme innan. :/ 


Min absoluta favoritblogg just nu. :) 

Av Lisa - 29 december 2007 20:15

Usch å fy, min rygg pallar inte med att jag sitter upp under längre stunder. :( Det värker som tusan bakom skulderbladen. :( 

Min fina vetekudde hjälper lite i allafall... Bra julklapp det!

Anna å Morgan har slagit oss i TP-90tal två gånger.. :/ Vi har haft  jättetrevligt.

Men nu är man ganska slut...


Av Lisa - 29 december 2007 13:39

Ja, jag är medveten om att jag her duktigt mycket no-life som har tid att sitta här hela tiden. Men jag kan bara inte låta bli, det kryper i kroppen om jag inte får skriva av mej titt som tätt..

Börjar oroa mej för hur det ska gå i samband med flytten, tänk om jag inte får internet direkt i huset?! Hemska tanke... Huuuh!

Eller om det visar sej att bebisen i magen är en riktig jobbig en? Hur ska jag då göra?

Om jag aldrig hinner sitta vid datorn för att den vill bli uppassad hela tiden?  :)

Kanske skulle vara trevligt med ett sånt liv, förvisso...

Ett liv där det händer nått vettigt att skriva om...


Tänk om det händer nått så mini inte får leva... Då vet jag inte var jag gör! Känner helt klart att det är något som fattas liksom, det måste vara det lilla grynet, eller? Ja, ja, det tomrummet kanske har dykt upp bara för att det lever någon i min mage som kan förväntas fylla det? Eller fanns det redan innan? Det var ju inte precis oplanerat detta barnet... :)

Längtar i allafall snart i hjäl mej, efter vårt hus och efter mini!


Flumm, flumm, flumm.... Så fungerar min hjärna... 

Av Lisa - 29 december 2007 12:57

Har precis varit i leksaksaffären å letat efter spelet "Med andra ord".

Tänkte att det kunde varit skoj å spela i kväll när Anna och Morgan kommer.

Men det fanns såklart inte! :( 

Martin har kollat i Asarum me, men vi verkar få klara oss med TP...  :(


Ska marinera lite kött nu, det blir en repris från förra lördagen, alltså grillad fläsk- och kycklingfilé med hasselbackspotatis, grönsallad och vitlöksbröd. :)

Det ska nog slinka ner... :) 

Av Lisa - 29 december 2007 10:37

Så här såg vi ut... :)

 
















 

Av Lisa - 28 december 2007 19:26

I går när vi kom hem från våra ärenden var det två vaktmästare i vår lägenhet. De hade skorna på och en av mina fina nya handdukar i högsta hugg i näven. Handduken var helt dyngsur och i vardagsrummet stod varenda möbel snett. Mattan och gardinerna var helt skrynkliga. Med andra ord var det absolut inte beredda på att någon skulle dyka upp.. :/

Är man hemma tar de nämligen alltid av sej skorna. Deras ärende var att lufta elementen, så att vi skulle få värmen tillbaka. Men här är fortfarande kallt, det är bara elementet i sovrummet som funkar som det ska!

FAAAAN, vad det ska bli gott å flytta! 

Av Lisa - 28 december 2007 14:24

Thea har blivit sjuk så det blir inga gäster i dag för vår del. :/

Har hela köket fullt med hamburgerbröd som inte rymms i frysen och 1600 g köttfärs i kylskåpet. Ringde å kollade med mamma å pappa om dom var sugna. men gurri är på lan, så de skulle ha myskväll...

Det blir som det blir, vi får äta så mycket vi orkar helt enkelt :D  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards