Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 31 mars 2014 18:02

Jojomensan.
Här jobbas det.
Det går helt okej tycker jag, även om allt är nytt. :)

Nacken värker som bara den trots extra aku-nålar på förmiddagen.
Hoppas det släpper under natten sen.
Det var för övrigt sista behandlingen i dag.
Nu ska huvudvärken hållas undan på egen hand, åtminstone ett par månader.
Vi får hålla tummarna. :)

Ha en bra kväll så hörs vi sen!

Jobb · Lisa · Vardag
Av Lisa - 31 mars 2014 12:17

Lupus gillar sin rastgård! :)

Av Lisa - 31 mars 2014 11:53

Hela vintern har jag längtat.
Lithells Tre peppar is back!

Det blir grillad korv till lunch nu innan jobbet kallar! :)

Av Lisa - 31 mars 2014 09:29

 

Ni vet den där spinningen jag nyss var så lyckling över?

Ain't gonna happen.

Nackspärren från hell har smuigt sej på under natten å attackerar värre å värre.

Klarar bara vrida huvudet max en centimeter åt vänster utan å skrika rakt ut. :(

Vågar inte träna utan får försöka värmekurera å smörja med heatlotion å hoppas på att det lättar tills jag ska börja jobba.


Typiskt.   

Av Lisa - 31 mars 2014 08:16

I dag vaknade jag av att telefonen ringde strax efter sju.
Det var dagens arbetsplats som vill kolla om jag kunde byta bort min kväll mot ett dagpass.
Nu hade jag önskat denna kvällen av en anledning(enda lediga aku-tiden kl. 11) så jag gav dem nej.
Naturligtvis har jag aningens dåligt samvete nu, men jag måste tänka på mej själv med väl?
En enda kväll bland idel dagturer som jag verkligen behövde.
Det är väl inget fel i det?

Så dagen i dag består av aku å eftermiddagsjobb. :)
Å där emellan hinner jag trycka in en lunchspinning. :)
Inte ofta jag får till ett sånt pass, men det ska bli skönt. :) (eller vidrigt. Spinning är verkligen hat-kärlek, så förbannat jobbigt, men samtidigt kul!)

Martin ska som sagt vabba i dag, men det verkar som det går åt rätt håll.
Viggo skrek tex. inte rakt ut när jag nämnde frukost. :)
Å han steg upp ur sin säng å började leka med lego det första han gjorde.
Goda tecken, helt klart! :)

Dagens andra kaffekopp är upphälld.
Dags å duka bordet med frukosten. :)
Ha en bra måndag!

Av Lisa - 30 mars 2014 21:50

Här jag ja.
I soffan å reflekterar lite innan bädden kallar.
Har jobbat i nio timmar(okej, 8,5 för jag hade rast med. :P) å det har gått bra.
Tycker fortfarande det är kul å hoppa omkring å byta jobb från dag till dag.
I morron är det nytt igen, ny hemtjänstgrupp närmare bestämt. :)

Martin får vabba å vi får hoppas att Viggo börjar äta så smått, å piggna till.
På tisdag är jag ledig sen hoppas jag att vi kan göra ett nytt försök med den där vardagen vi fortfarande inte sett röken av.

Nu ska jag sova.
Kram å gonatt!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
Av Lisa - 30 mars 2014 11:23

En kort joggingtur å en stund i solen utan strumpor.
Ett samtal till 1177 å kok av vätskeersättning.
En kram från en lillebror å leenden från söner.

Då ska jag nog orka med allt det där andra också.

Av Lisa - 30 mars 2014 09:48

I dag är jag bitter.

Viggo legat å gnylt i vår säng hela natten så för det första är trött förståss.

Dessutom verkar det som jag legat konstigt på min höger arm där jag har ruggigt ont.

Ovanpå detta vägrar Viggo fortfarande stiga upp å äta.

Han bara ligger å gråter att han är trött å har ont i magen.

Det har nu gått fyra evighetslånga dagar å det känns som ungen ska drunkna i sina kalsonger som snart är så stora att dom glider av av sej själva. :(

Finns det nått värre än när barnen är sjuka å då helst när matvägran är den del av bilden?! :(


Lägg sedan till att jag ska köra i väg å jobba klockan ett, på ett nytt ställe, så jag måste va på topp. :(

Det har jag sannerligen ingen lust med i dag, även om det säkert är bättre för humöret än å vistas i den här desperata sjukstugan. :(

Hur skönt det än må vara med "sovmorron" så föredrar jag, alla gånger, att börja tidigt för då slipper den jobbångest man hinner bygga upp under en förmiddag.


Hugah! Det är inte så kul just nu, det är det inte.

Men så fort frukosten lagt sej lite tillrätta i magen ska jag springa en sväng.

Rensa tankarna å få lite frisk luft...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards