Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2009

Av Lisa - 31 mars 2009 20:32

Ett inlägg till blir det innan nio. Dock utan nått riktigt vettigt innehåll, men det får ni ta. :P

Dagis kändes bra när jag hämtade Viggo med, thank god!


I morron lämnar jag Viggo som vanligt kvart över sju. Har självstudier som jag tänker köra till skolan å göra direkt efter jag har lämnat honom.

När jag är klar tar jag med mej Bill hem. Ska se om de hinns med en hårfärgning(nått måste göras, jag se för jävlig ut just nu, på alla håll å kanter :S)

Sen hade jag tänkt baka lite rosenbröd till mitt MaryKa-party som äntligen ska äga rum i morron kväll. :D Ingen som blir sådär sista-minuten-sugen på att komma? :P


På tal om att se för jävlig ut missar jag ju tyvärr träningen i morron kväll. Tänkte försöka komma ut på en långpromenad på torsdagkväll i stället(Hanna, ska du med? ;))

De två kommande måndagarna uteblir träningarna för att det är påsklov å sen annandag påsk. Så nu gäller det verkligen att ha karaktär nog att träna hemma.

PEPPA MEJ gärna!


Dagen bjöd ju som ni vet på studiebesök på Fonus. Riktigt bra, men det var lite kort om tid å min frågor hanns int riktigt med. Jag hade velat veta mer om själva människor-i-sorg-kontakten å bemötande å sånt... Men, men, en hel del lärde jag mej ändå. :D

 Det bjöds på godis å kaka, men jag tog bara en slät kopp kaffe, creed till mej där!. :D


Inte en massa bröd i dag heller, dock pita till middag...

Det är nog bara att acceptera de här tusen extra kilona, det verkar inte vilja ge sej precis...


Som utlovat, inte mycket vettigt, mest bara en massa matande av allt jag har på hjärtat eller ja, inte riktigt allt, har mer men det kräver tid å engagemang.. Å det har jag inte nu, ska slänga mej i soffan å kolla lite på Leila bakar innan DH. :P

 

 

Av Lisa - 31 mars 2009 19:32

Rex har kommit hem.

Hade till å med varit ute å letat när han hux flux satt på fönsterbläcket. :D


Jag hade ju planerat en datakväll. ;)

Det verkar dock inte bli så mycket me det, tyvärr.

Viggo har precis somnat å är orolig as hell av nån anledning. Han skrikt här å hållt låda. :Z Mindre roligt, framför allt när man är hemma själv.

Ska snart ta tag i disken å sen duscha å plocka.

Får se om dt syker upp nått mer inlägg innan DH, har ju lite bilder å visa i allafall  så...


Thats life. :D


Sötnosen!

 

Av Lisa - 31 mars 2009 16:40

Rex har inte kommit hem i dag. :S

han brukar stå på uppfarten å vänta när man kommer.

Har ropat och slagit en sked i hans matskål, men nix. 

Ingen katt i sikte...

Av Lisa - 31 mars 2009 16:22

Detta roade jag  mej med på lunchen i dag. :P

Kalaha. :D kan säga så mycket som så, att det är i allafall inte jag som bara har två kulor. :D

Frågespel, jag vann. :P

Av Lisa - 31 mars 2009 07:37

I dag grät Viggo inte ens! :D

Det var samma fröken som jag träffade i går, å henne gillar jag. <3 Verkligen!


Jag är trött i dag. Somnade nästan om när klockan ringde.

Viggo har sovit oroligt=ingen annan heller får sova...


Jag är ganska lack på skolan igen nu, längtar till sommaren då jag är färdig.


Det verkar som Viggo kommer får en sju(eller åtta) veckor lång semester i sommar. Vilken liten lyxlirare. :D

Jag ska ta föräldraledigt inna jag börjar jobba, det är ju två veckor mellan skolslut å jobb så det passar perfekt. :D

Första veckan jag jobbar ska Stina ha semester så då rycker hon in, sen ska M å P ha med honom på semester å sen ska Martin ha fyra veckors ledigt! :D

Bättre än så kan det ju inte bli!


Neeej, klassrummet nästa, känns inte alls kul i dag!

Av Lisa - 31 mars 2009 06:04

Jag är själv uppe.

Kotten slummrar forfaranade å jag har bara frukosten kvar.

Ganska perfekt, så slipper jag bli stressad å Viggo slipper bli uttråkad. :)


Skola i dag då, prat om vård vid livets slut å sen Fonus-besöket.


Hoppas dagis känns lika bra i dag å att alla våra fröknar är friska nu!

Av Lisa - 30 mars 2009 21:30

Nu känns det inte alls lika tungt att det är dagis-dags i morron.

I dag när jag hämtade Viggo blev jag uppmött å hälsad på direkt, samt fick en fin, fin rapport om hur just min lilla grabbs dag hade varit.

Mera sånt, det är precis vad en gnällig mamma fylld av dåligt samvete behöver!

TACK!

Förhoopingsvis har jag projecerat å klagat på dagis för sista gången nu. *håller tummarna*


Ska snart slänga mej i duschen, sen vidare till sängen.

Går lång-dag i morron med.

Studiebesök på Fonus på eftermiddagen som jag ser fram emot. :P


Gonatt mina vänner( imorron kväll tränar Martin så då är jag garanterat on igen. :D)




Av Lisa - 30 mars 2009 16:40

När jag hämtade Viggo kändes det verkligen bra, för första gången.

Rätt bemötanade kan förändra allt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards