Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2016

Av Lisa - 29 februari 2016 21:47

Här är min lilla "kontors-hörna" i vardagsrummet! :)

En dator å en trälåda i kanten av fönsterbrädan.
Det duger fint till mej.
Faktum är att när jag skrev "vanlig" dagbok back in the days satt jag alltid i fönstret på mitt flickrum också.
Det passar mej helt enkelt. :D
(Sen att ett riktigt kontor med riktigt skrivbord å grejer alltid har varit en dröm kan vi diskutera vid ett annat tillfälle. :P)




Jahapp.
Det blev en måndag enligt rutin skulle man kunna säga.
Pingis för Martin å Viggo(jo, Martin spelar med en annan pappa, därför det alltid är han som tar honom dit.)
Tv-spel för Leo, som är helt galet trött å osocial just på måndagar.
Å bloggkväll för moi. (Recept å annat skoj har jag ordnat med. :P)
Martin å jag åt scones till kvällsmat å sen var det läggdags för grabbarna.

När barnen somnat masade jag mej till gymmet.
Var väl inte dundersugen precis, men jag ska ha me&i-patty här i morron(välkomna! ;)) så då hinns det inte med så jag tog mej som sagt i kragen.
Tänkte mej en halvtimme eller så i snabb fart på crossen men höll på å förgås av uttråkan efter en kvart å hamnade där jag brukar. :P

Jag försöker va rädd om mina benhinnor å tänkte inte springa, men som synes kunde jag inte låta bli. :)


Nu ska jag spela quizkampen en stund(jo, vi har återupptagit det. Rätt kul ändå. :P) sen ska jag försöka mej på att lägga mej i vettig tid för en gångs skull! :)

Sov så gott.
Vi hörs i morron! ;)

Av Lisa - 29 februari 2016 19:12

Efter att ha testat å mixtrat å fixat har jag kommit fram till att de godaste glutenfria sconesen, dom gör man av det här:

Exakta mängder är följande:
3 dl glutenfri mjölig
1 tsk bakpulver
25 gram smör
1 dl Yoggi/fil
1 ägg

Blandas i hop.
Forma till en stor kaka eller plutta ut i smord muffinsplåt.
Toppa med råsocker.

Grädda i 250 grader i ca 10 minuter.

Receptet ger en såhär kaka som räcker till två, men kan dubblas om ni är fler! :)
Dock hade jag hållt mej till 1 ägg få också! :)

Av Lisa - 29 februari 2016 17:13

Sportlovet hinner precis ta slut innan det är dags igen.

Gah.
Jag hade ju helst velat va hemma med Viggo alla dagar, men vill ha semester/föräldraledigt till sommaren med..!

Känner mej så himla jagad å pressad över just lov å ledighet.

Har en styck son dessutom som ä-l-s-k-a-r att va hemma å inte är sen med att tjata om att "han minsann aaaaaaldrig få va ledig på loven..

Jag vill ju gärna va på jobbet med å inte va borta därifrån jämt å ständigt.

Hur gör ni?
Är ni lediga på loven?

Av Lisa - 29 februari 2016 16:09

Älskar det faktum att ljuset är på väg tillbaka.


I morron är det mars.


Å innan vi hinner blinka kan vi njuta av det här igen...



  


 


 


Jag har hela livet påstått att sommaren inte är min grej.

Jag har ångrat mej.

(för-)Sommaren är banne mej bäst..! :)

Av Lisa - 29 februari 2016 13:11

 


180 kronor för långs träningsbyxor i favorit-modellen på Kappahl! :)

Å i underbar färg med!
Var ju tvungen att slå till! :)

Av Lisa - 29 februari 2016 11:30

Jag hade faktiskt flera "plötsligt-händer-det-moments" under den gågna vecka.

Tex. hade jag vanlig bh på varje dag (stort i min värld!!) å så bokade jag min första klipptid på år å dar, men det största var nog ändå samtalet jag fick i måndags.


Ett samtal som genererade i min crock-pot. :)


 

Det är helt sant.

Jag fick den av företaget som impoterar grytorna till Sverige för de sett att jag blogga om min önskan om just en crock-pot. :D

Jag valde en sånhär om någon blir nyfiken den exakta. :)

Å en crock-pot är en eldriven gryta som långkokar mat å sköter sej själv när man göra annat.

Man behöver inte ens va hemma uatn fyller bara grytan med det som ska lagas å sen ställer man in temp(hög eller låg) å tid. :D


 

Jag har bloggat i nio år å aldrig nånsin tidigare fått en materiell bekräftelse av någon form(mer än erbjuande om att få betalt för att tipsa om sms-lån. *emojiapan som håller för ögonen*) som min blogg-själv jublade över den här grytan.

Den representera lite den "lön" jag aldrig tjänat på allt jobb jag lägger ner här å gav en kick att faktiskt försöka få bloggen att växa å utvecklas mer under det kommande tionde året. :D

 

Mitt mat-jag hoppade förståss också jämnfota. :D

Jag tror vi ska få mycket glädje av min slow-cooker framöver å jag lovar att återkomma i redan nu i dagarna med receptet på revbenen den lagade åt mej i lördags. :D

Å sen finns det plan på att laga kyckling i veckan, men det får vi ta då. :D

 

 

 


Av Lisa - 29 februari 2016 06:57

Slut på lyxen å full-vecka väntar.

Min kropp vill inte vakna å inte sen yngsta sonen heller.

Vi hade behövt köra typ nyss, men Leo är inte ens uppe.

Nog är det vardag alltid.
Med besked! :)

Av Lisa - 28 februari 2016 17:49

Färdigfirat å inga fler kalas förrän i september! :)

Nu tänker jag gå i post-kalas-koma en stund.

Viggo är nöjd å belåten med både kalas å presenter å det känns toppen inför kommande veckan. :)

Jag återkommer senare.

Kram å hej för nu! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards