Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2011

Av Lisa - 28 februari 2011 21:35

Jag visste väl att det fanns en som skulle digga Viggos's present lika mycket som jag gör...   


    Inlevelsen å kunskapen var på topp(det finns dock facit om nån tvivlade på det :P).


Viggo gillar faktiskt å sätta upp djuren, å vet var kängrun, koalan å alla Afrikanska djur hör hemma. :)

Å vad mej själv beträffar så ÄLSKAR jag denna världskarta från Oskar & Ellen å rekommenderar den varmt, både till treåringar å lite större barn. :)

Av Lisa - 28 februari 2011 20:39

Jomenvisst.

Nu är jag totalt genomförkyld. :S

Lommhörd till tusen å täppt.

Sååååå Tradigt!

Inte mycket å be för dock.

Bara å bita i hop å låtsas som inget.

Barnen kan ju inte precis hjälpa att jag är dassig, även om bacillerna jag fått säkerligen nått mej via dem. :P


Vi har haft en mysig dag.

Gjort ny lera å så har grabbarna badat, tillsammans. :)

        

En väldigt bra stol den där Leo har i badet, tack för den Linda. :)


Å så har vi lekt en massa med Viggos bondgård. :)


En massa mys alltså, men det är inte av den anledningen som det är en stor dag, en stor Leo-dag för att uttrycka det mera specifikt. :)

Min lilla sötis har, veckan innan sin halvårs-dag, fått sin första tand.

Galet. :D

Å inte nog med det, han är ruggit nära att kunna sitta själv. :)

Eller, han kan det till å med, men inte så lång tid åt gången än, men det dröjer nog inte länge till .:)

Min duktiga lilla kille. <3

Dessutom åt han en hel portion majs utan att jag behövde luras, så det finns hopp även på matfronten. :)


Har precis gråtit av skratt till Ullared, det är så kul! :P

Martin sover som en stock här jämte, även fast han insisterar på att ha fotboll på.

Kanske kan man lyckas lägga sej i tid i dag då..? :)

Ska duscha nu, sen får vi se hur det går med den saken. :)




Av Lisa - 28 februari 2011 13:06

Var bara ute en pytteliten stund efter besöket på Öppna förskolan å jag fryser fortfarande. :/

Råkallt så det förslår. :S

Jag vill ha vår nu, eller åtminstone sol..! :)


I dag var ju dagen jag skulle bli nyttig.

Det har redan gått åt fanders då jag åt en fralla vid fikan på Öppna förskolan. :(

Dessutom har förkylningen nått en ny nivå, känner mej snorig å allmänt tung i huvudet. :(

Gaaaaah, om man inte kan man ju inte träna ens om man skulle vilja.

Det får skjutas på helt enkelt, till senast nästa vecka, å då måste jag!

Jag vill verkligen inte se ut såhär, å det håller inte att tänka: en annan dag i tid å evighet, för nu pekar vågen säkerligen uppåt för varje dag som går i stället för neråt...


Nu ska jag försöka övertala Viggo, som med känns lite trött å snorig just nu, att slita sej från tv:n å leka i stället.   

Av Lisa - 28 februari 2011 12:29

 

Har ni nånsin hört talas om någon som impuls-shoppar

vaniljarom å kondenserad mjölk...?


Nu har ni. :P

Av Lisa - 28 februari 2011 06:49

I dag var mina pojkar rörande överens om att kvart i sex är en utmärkt tid å vakna. Ingen av dem frågade vad jag tyckte, men om jag hade fått bestämma hade vi i allafall sovit en timme till. :P

Leo har varit vaken en massa både i går natt å natten som gick så lite sovmorron hade jag inte tackat nej till. :D

Men det är väl inget nytt. :)


Just nu håller var å en på å pysslar med sitt, Leo ligger på ettt täcke å plockar å tuggar på en tygbok, Viggo växlar mellan att brygga kaffe(utan vatten än så länge. :P) å leka med bondgården å jag lägger ett par minuter på bloggen. :P

Å så dicker jag såklart kaffe, både fantasi å den äkta varan. :)

Känns fortfarande som att jag har nån sjuka i kroppen som ligger å lurpassar... :S

Men tills denna, om den ens gör det, behagar bryta ut på riktigt såkör vi på som vanligt. :)

Så det blir som vanligt ett besök på ÖF sen blir det leka hemma för hela slanten. :D

Egentid med Viggo har det varit ganska klent med under veckan som gick.

Men i eftermiddag när Leo sover ska vi befinna oss hemma, på Viggos rum å ta igen lite av det vi förlorat. :D

 


Nu börjar det bli dags att fixa frukost. :)

Ha en bra måndag! :)


Av Lisa - 27 februari 2011 22:00

I dag steg jag upp klockan sju å började förbereda inför förmiddagens frukost kalas. :D

Bakade frallot å monterade ihop två Princesstårtor. :D

      

Är väldigt nöjd med resultaten på bägge. :D

Å jag tycker allt att rosorna blev okej, för att va ett första försök. :D


Såklart låg vi trots den tidiga morronen en anigens efter när gästerna kom.

Men jag fick assistans av både pappa, Stina å Emelie i köket så när Viggo var klar med presentöppnande kunde vi nästan äta. :D

         


I dagens paketskörd gömde sej kläder, djur, en bok, lego, ett golvpussel, en kaffebryggare å det efterlängtade stallet, som i själva verket var en hel bondgård. :D

Av Stina, Gustav, Emelie å Snoff fick han bara ett kuvert som innehöll en bild på en studsmatta.

Jag å Martin har således gått med på att placera ett såntdär schabrak i trädgården så fort våren kommer på riktigt. :D


Maten vi bjöd på var av sen-frukost-variant dinkelfrallor,mini-ägg värpta av mammas höns å diverse pålägg å lite kex å ost. :)

Vi drack juice, kaffe eller te till det hela. :D

     

 

Jag är nöjd med upplägget, förmiddagskalas, frallor i stället för bara fika å möjligheter att variera i oändlighet, med sill å skagenröra eller pancakes. :D

Vi tänker forsätta med detta koncept, det är en sak som är säkert. :)

     

Ni kan ju gissa vad Viggo ansåg om tårtan..? :D

Jag kan säga som såhär, han fikade hellre på Tom&Jerry-kex. :)

  Leo han skötte sej exemplariskt, såklart. :D

Han brukar inte precis älska när det är stojigt å stimmigt, men i dag gick det toppen. :D


Tack för alla presenter!


Har en helt orörd tårta över då flera gäster uteblev.

Jag som hade tänkt börja hålla igen i morron.

Vet inte vad jag ska göra med den, kan ju inte slänga en hel tårta, som jag lagt så mycket kärlek å tid på. :)

Nån som vill komma å fika i morron eftermiddag? :P






 En klar fördel med det hela var att det blev lite kvar av dagen efter själva kalaset.

Eftermiddagen spenderade vi med att köra till Preem å tvätta bilen å leka en halvtimme på lekplatsen i stan.

   

Det var precis svinkallt, trots plusgraderna som termometern visade å jag fryser faktiskt lite fortfarande..

Men det var värt det alla gånger, även om Martin försökte ha i hjäl mej där ett tag å satte fruktansvärt hög fart på mej å Viggo i en gunga! :P

Jag börjar bli gammal, det är bara att erkänna det. :)

Väl hemma igen städade vi undan det sista å gjorde pizza till middag å lekte med allt nytt. :D

Bondgården var en klar favorit å kaffebryggaren.

Nu var det inte vilken kaffebryggare som helst, utan en som det kunde rinna vatten igenom, på riktigt!

Som ni säkert förstår så var den rena drömmen för en vattentokig nybliven treåring. :D

Vi har torkat en herrans massa vatten å druckit lika mycke kaffe. :)

 


Är ganska matt, men det har varit en lyckad dag, en lyckad helg å jag tror att Viggo är mer än nöjd. :D


I morron startar vi en ny fullspäckad vecka.

Men först ska vi se klart nästsista avsnittet av PBsen blir det läggdags. :D

Natti, natt! :)



Av Lisa - 26 februari 2011 21:12

Jag har sen jag vet inte när varit medlem i panel.se.

Det innebär att de skickar nått mail i veckan där jag ombedes delta i diverse undersökningar.

Det tar bara nån minut å svara å jag är liksom van. :D

För besväret får jag sedan poäng, ett poäng per beräknad minut jag lägger ner på å svara.

Häromdagen fick jag ett mail om att dessa intjänade poäng behövde användas.

Jag var inte helt på det klara över hur jag skulle använda dem.

Det visade sej att poängen kunde bytas mot pengar att handla presentkort för på Presentkortstorget.

Jag hade hela 500 intjänade poäng som omvandlades till hela 500 kronor som ag fördelade mellan Blomsterlandet, Cervera å Lagerhaus. :D

Trevligt värre å väldigt överraskande. :)


Sen att ingen av dessa butiker finns i Karlshamn, det är ett senare bekymmer det. :)

Av Lisa - 26 februari 2011 20:07

Här jobbas å slits det in i det sista. :)

Eller ja, så farligt är det väl inte. :D

Jag har bakat en av två tårtbottnar å inväntar en leverans av en springform till tårta nummer två som jag glömde låna med mej från M å P...  :)

Gustav ska komma nerom med den när han kör hem Stina, men jag har ingen som helst aning om när det blir. :D

Så fram  tills dess ligger jag på soffan å tar igen mej lite efter dagens bravader. :P


Ruskigt god mat, speciellt såsen som vanligt så så semlor till efterrätt.

Så nu är man sådär galet mätt som man bara blir när pappa står i köket. :D

Leo somnade i bilen hem å Viggo strax efter vi kommit hem.   


Nu lyckas Martin slita sej från fotbollen så vi ska se ett avsnitt. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards