Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2013

Av Lisa - 28 februari 2013 21:53

Har dushat å parkerat mej i soffan under den tjocka filten vi fick i julklapp av kommunen förra julen. :)

Precis som de flesta andra kvällar nuförtiden har jag väl egentligen inte så mycket å komma med, men skriver förståss ett par rader ändå. :D

Har jobbat i kväll, enda dagen denna veckan, å är ganska trött såklart, vad annars? :)


I morron är vi lediga. Lovely. :)

Ska försöka städa färdigt, Martin har dammat å städat källaren i kväll, så vi ska ta resten av huset i tanken.

Å så ska vi handla, fredagshandla är ju vår grej som ni vet.(å måndagshandla, å tisdagshandla and so on.. :))

På fredagar är det ju även givet med trerätters, men jag har ingen som helst plan på vad vi ska äta faktiskt. Men det brukar lösa sej under dagen. :D

 

Helgen i övrigt är vigd åt Viggo's spök-kalas på lördag å på söndag ska vi till Jajja å co Sölvesborg. :D

 

Nu ska jag bädda med rena lakan, sen blir det zzzzz... :D

På tal om sova så stannade Viggo i sin egna säng till fem i morse. :)

Han var stolt som en tupp å jag har sovit som en stock fram tills dess, sen somnade jag dock inte om, men det vågar jag inte klaga på med tanke på att Leo väckt Martin fyra gånger under natten. :P

I morron bitti ska vi dock ta det lugnt å sängmysa lääääänge innan vi stiger upp.

Det är min plan i allafall, barnen vill väl som de brukar, helst äta frukost innan sju. :D

 

Kram å gonatt på er. :)

Av Lisa - 28 februari 2013 11:12

 

Den här lilla busen stegade in till provtagningen med siktet inställt på lådan där de förvarar sina du-var-så-duktig-presenter där han plockade fram ännu en dinosaurie som han ville ha.

Redan innan provet var taget. :D

Snacka om att känna sej som hemma. :P

Han var superduktig även i dag å det gick förvånansvärt fort, hela proceduren inklusive väntan på vår tur.


Annars känner jag mej förhållandevis lugn i själen i dag.

Sista(förhoppningsvis!) gluten-testet är lämnat, nu väntar vi bara på svaren(negativa, ännu mer förhoppningsvis!).

Å s¨åag har prata med dagis om lite som tyngt mej å kan återigen konstatera att de är underbara på Leo's avdelning å att de verkligen gör allt för min lille kille där, å att de förstår både honom å mej!

Det är helt galet hur djupa spår Viggo's första dagis-tid satt i mej, när det kommer till att trigga oro.

Skillnaden mot då å nu är att jag står på mej å att personalen är mer än villiga att ha en öppen dialog. :)


Solen strålar å värmer ute å det kan mycket väl va den som bidrar till min positiva syn denna torsdag. :D


Bara barnkalaset kvar nu, sen bör lugnet lägga sej i ett par dagar åtminstone. :D

Nu ska jag koncentrera mej helhjärtat på Agda-93-års måltidssituation, den väldigt roliga individuella uppgiften i nya kursen. :D


Kram på er!   

Av Lisa - 28 februari 2013 09:29

Känns som vi gjort detta innan...?!

Leo
Av Lisa - 28 februari 2013 08:32

Hej från oss!
Gör oss redo för ytterligare en fullbokad dag.
Dagis, provtagning, plugg å jobb.
Men i kväll klockan nio tar jag faktiskt helg! :)

Ha en bra dag!

Av Lisa - 27 februari 2013 20:30

Trevlig kväll efter en trevlig dag! :)

Av Lisa - 27 februari 2013 11:28

Hamnade förståss i det kök som ska laga fläskkotletter, men det ska bli himla kul ändå.
Lite Sveriges mästerkocks-känsla! :)

Av Lisa - 27 februari 2013 07:21

Vadå för mycket?!
Jag fattar inte varför det aldrig kan lugna sej..? :(
Tusen saker å tänka på å så en redovisning nu på morronen.
Jomenvisst.

Ge mej ett break nu.
Ett litet ett i allafall...?

Av Lisa - 26 februari 2013 22:14

Kan inte göra så mycket mer än att be om ursäkt.
Förlåt att jag är så tråkig.
Snart blir det bättre.
Det hoppas jag verkligen.
Om inte nu, så i mars eller april kanske?
Då borde det ha lugnat sej.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards