Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2010

Av Lisa - 31 mars 2010 21:16

Personangrepp känns så jävla lågt.

I know, en risk man får ta å sånt man får räkna med, men det känns så meningslöst  i allafall...

---------------


Färdigjobbat för denna dagen.

Ledig i morron å sen lång dag på samma ställe på fredag.

Trivs himla bra där.

Funderar på å kolla upp om jag kan va där i sommar i stället.

Kunde va guld värt att vara i Asarum å jobba...

Får ju inte tag i nån chef på det andra ställe så jag ger snart upp det.


Lediga i morron. Alla tre.

Gustav ska nog komma hit.

Hoppas på fint väder.

Gissar på att min blivande make(surreal eller vad? :P) ska gräva.

Han håller på det projektet just.

Gräver ut till uteplatsen som ska bli gjord nu under våren. :D

Han har grävt varje kväll denna veckan.

Kanske masar jag mej in till torget å handlar lite blommor till krukor å blomlådor. :D

Ska bli så mysigt att inte behöva stressa i allafall.

Länge sen hela familjen kunde ligga kvar(like that's gonna happend? :)).


Nu ska jag spana runt efter lite Emil på cdon. Har fått rabatterbjudande på en hundring å börjar tröttna på Pippi. :D


Gonatt!

Av Lisa - 31 mars 2010 11:35

Ja, i dag känner jag verkligen för att skriva.

Skriva av mej å dela med mej.

Hinner dock inte så mycket. :D

Kanske blir det även en liten make-over här sen i kväll om jag orkar vill säga. :)

Ska snart jobba nu ju.


Vi kan nog utesluta allergi som potensiell orsak till snor å hostande för om jag inte hyar helt fel brukar det väl inte framkalla feber i förstataget?

That´s right, febern är här nu. :( Igen.

Stackars Viggo som aldrig får va frisk.

I morron är det påskfest på dagis, men det känns som vi får skippa den.

Känns inte helt ok att lämna Viggo när han är dålig, men det får gå i dag.


Martin ska ju va ledig i fem dagar nu över påsk den lyxliararen. :)

Själv är jag ledig i morron å sen lördag å söndag. Helt okej det med. :)

Mysigt att va hemma alla tre i morron.   


Nu ska jag plocka lite. Höres igen i kväll. :D

Av Lisa - 31 mars 2010 09:50

Jag sa precis: Mamma älskar dej Viggo.

Då vände sej Viggo från sina bilar mot mej å svarade:

Titti älska mamman.   

Man kan bli lycklig för mindre. :D

Av Lisa - 31 mars 2010 08:18

I går var jag på Apoteket, eller ja, Kronans droghandel heter det ju numera här i stan.

Det ser exakt likadant ut som innan å har samma personal, å jag vet att jag kommer kalla det Apoteket för alltid. :)

I vilket fall som helst.

Syftet med besöket var att få tag på nått medickament som kunde hjälpa mot Viggos envisa hosta.

Jag fick hjälp(eller vad vi ska kalla det) av expedit...

Hon menade på att så små barn som Viggo hostar mest i sömnen å blir inte alls störda av det å sover vidare å att hostan mest å bekymmer för föräldrar som vill sova.

Say what?

För det första. Jag skiter i om jag får sova.

Helt ärligt. Jag är så van vid att va vaken så det är mitt minsta problem.

Men när min pojke hostar så han gråter du sover han banne mej inte!

Sen kom det klassiska tipset om att höja huvudändan på sängen.

Undrar just om hon hade kunnat bistå med tips om hur man gör det på sängstomme MALM från Ikea? :P

Jag köpte i vilket fall en flaska med hostdämpande.


Viggo fick en skvätt i går kväll å höll sej lugn till elva.

Mellan elva å ett var det däremot high life här.

Men inte så mycket hosta som bekymmrade utan växtvärk. :S

ALltid är det något liksom.


Tror ändå förkylningen har fått ett uppsving igen här.

Viggo har inte var riktigt frisk sen innan sin födelsedag.

Nu hostar han å nyser om vartannat å ögen rinner.

Antingen är det en ny sjuka eller så har han utvecklat nån allergi.

I form är han då rakt inte i allafall.


Det blir inget dagis i dag. Farmor kommer å passar.

Skönt det för jag är rädd att detta kan bli värre under dagen.


Innan jag avslutar. En glad nyhet! :)

Det verkar som Viggos toavägran var högst tillfällig.

Nu är vi tillbaka till kalsonger å han är duktigare än nånsin. :D

SKÖNT! :D


Vi hann med en runda på Kulbrunnen i går med. :)

 

Av Lisa - 30 mars 2010 21:00

Precis enligt planen körde vi till Coop å handlade vid tio-tiden.

Å ja, det blev en hel del mer än mjölk å bröd.

Hårfärg å en muffins-bok till exempel.

När vi var på väg genom kassan ringde bokningen å frågade om jag hade nått planerat i morron.

Vad tror dom?! :)

I vilket fall som helst sa jag jag till att jobba i morron kväll i stället för på torsdagkväll.

Där rök den två dagars ledigheten. Men jag får va ledig tillsammans med grabbarna på torsdag. :)

Vi firade in våren genom att köpa oss en varsin glass.  

Viggo fick en sanwitch å jag den nya Ben&Jerrys.

 



Det var sista gången jag köpte en hel glass till Viggo. I allafall av den sorten, för den dög inte åt unge herrn utan han slukade det mesta av min i stället. :)

     


Att äta glass var det vi hann med innan vi styrde in mot staden.

Där mötte vi upp Emelie.

Å sen sprang vi lite i affärer.

Kan lungt påstå att jag kammade hem full pott.

Hittade en ny jacka på Vero Moda.

 

Å sen kostade jag på mej en ny väska. En stor Converse.

Den räcker åt mej å åt två barn när den nya bebisen(underbart arbetsnamn, don´t you think? :P).

Kommer ha den snyggaste skötväskan i allafall. Lätt. :)

   

Som sej bör när man befinner sej i stan vid lunchtid blev det Bönan-lunch, till Viggos stora lycka. :D

         


Vid tretiden körde vi hemåt igen.

Å vid halv fem var Stina å Emelie på plats här hemma.

Strax där efter kom både Martin å Snoff.

Stina å Viggo gaddade i hop sej å fick tillåtelse att ta en fralla innan middagen. :)

Vilket gäng va? :)


Vi åt kyckling med creme fraschie gourmet-getost-rosmarin-honung.

Har sett "recepet" på mjölkpakten ett tag nu är var såååå frestad. :)

Det var en riktig höjdare i min smak. :)


En liten sammanfattning av dagen.

Har tagit en massa bilder till, men de kommer nån annan dag. :)


Nu ska jag va lite social med Stina å Emelie här. De är så rastlösa att de leker Mästarnas mästare här. :)




Av Lisa - 30 mars 2010 07:59

Den här lediga dagen kunde knappast börjat bättre. :)

Vakande strax innan sju av att en glad liten pojk ville kela.

Han ville tyvärr upp å äta flingor också, men först läste vi Billy å Bollen i sängen. :)

Nu har vi ätit våra flingor, det är ganska tunnsått med annat att ha till frukost, å kickar sakta men säkert i gång denna lediga tisdag.

Viggo lyxar till det med lite pippi-tittande såhär på morron kvisten medan jag lyxar på mitt vis, med kaffe å blogg. :D

Vädret vekrar ganska lovande, om än lite kyligt ännu. :)


Dagen är lite löst planerad.

Ska handla hem det nödvändigaste(å antagligen lite till... :P) på Coop å framåt eftermiddagen kanske vi kör in till stan å möter upp Stina efter jobb.

Behöver köpa nått hostdämpande till Viggo å kanske nått påskigt på Inreda.

Nån gång under dagen ska vi på påsk-ris-jakt å sen påskapynta lite å förhoppningsvis dammsuga. :D


I vilket fall som helst är jag extremt lycklig över att huvudvärken lyser med sin frånvaro än så länge *peppar, peppar*. :P

Dessutom är det så skönt att va hemma med min pojke, äntligen. :D


 


Av Lisa - 29 mars 2010 05:46

Usch å fy.

Jag  rokar verkligen inte i dag. :S

Vill tillbaka till sängen.

Längtar redan tills i kväll...

Av Lisa - 28 mars 2010 21:28

Fjärde å sista arbetsdagen kvar nu innan jag är ledig två dar.

Är helt slut å har verkligen inte lust att jobba min fjärde morron på yttligare ett helt nytt ställe, men vad gör man?

Slutar redan klockan ett i allafall. :)


I dag hämtade grabbarna mej på jobbet.

Körde inom Coop å köpte grejer till grillspett.

Tänkte haft klyftpotatis till dessa, men det blev runt femhundra spett eller så, så vi lät bli andra tillbehör än vitlöksbröd. :P

En smarrig grillpremiär, om än något misslyckad vädermässigt.

Fem minuter efter denna bilden togs flyttades grillen upp på altanen, då det började ösregna. :)


Martin han steg upp tidigare än tidigt i morse trots att Viggo sov hos M å P å har såklart hunnit med en massa. :)

Han ligger inte på latsidan precis den mannen. :)

Det börjar bli vårfint ute här kan jag lova. :D


Nu ska jag trots att jag borde va lite piggare än vanligt(tekniskt sätt är ju klockan bara halv nio nu..) lägga mej jämte min efterlängtade pojke å sova! :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards