Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Levande..

Av Lisa - 5 februari 2009 19:22

Jo, jag lver, nätt å jämt fy å tvi vad trött jag är. Känner mej nästan febrig, huvudvärken dunkar å allt går i slow motion.

Men jag har klart dagen, inga mer måsten i kväll. Mer än att hålla mej vaken till nio, så vi kan njuta lite av Per Morberg. Ska snart lägga mej i soffan å kolla lite på dvd:n, halva nöje med programmet är att titta på Pers kök å alla ägor. Hade önskat han kunde visa upp hela huset nån gång bara.


Vi handlade innan, på två ställen bara för att vi ska ha pizza i morron. Men det verkar tyvärr som att Hemköp med tänker dissa pepperonikorv. :S Den brukar finnas på Maxi så Martins mamma körde inom när hon hade vägarna förbi(tack, tack!), men det var en annan sort än den vi brukar ha... PLEASE kom tillbaka! :D


I övrigt börjar jag bli riktigt lack på alla tips om att jag ska sova på soffan på nätterna.

AV flera olika orsaker ser jag faktiskt inte det som alternativ.

För det första kommer jag frya i hjäl, det är för kallt i källaren för att det ska bli praktiskt möjligt att ligga där.

Det är heller inte aktuellt med nått annat rum, det är helt enkel för lyhört, jag sover så lätt så jag hade vaknat ändå.

Sen tror jag faktiskt jag sover bättre i min egen säng, med min familj.

Å som sista åsikt om det hela så kan det kanske tyckas att det är Martin som ska ta hand om Viggo på nätterna(vilket han gör) bara för att han är hemma å pappaledig, men som jag ser det är det minst lika jobbigt för honom att va trött, om inte lite värre.

Jag kan gå till skolan å bara tänka på mej själv, vill jag inte le på hela dagen eller prata behöver jag inte det.

Men han är hemma, många dagar utan att träffa nån annan än Viggo, å han måste hålla humöret uppe hela tiden. Det är jobbigare om ni frågar mej. När jag var hemma för många dagar höll jag på att bli galen, Martin har inte samma möjlighet, inga pappa-lediga kompisar så långt ögat når...

 

Ja, jag fattar att vi måste få sova, å det inte är nått fel i det, MEN vi gör det här på vårt sätt, ok? :D

 

Nog om det! :D


I morron ska jag till Samariten med Viggo, ska kolla om han har öroninlammation, kanske en long-shot, men det är lika bra så kan vistryka det från listan till orsaker...


Nu kallar soffan, känner mej aningens lat som bara kollar på tv hela kvällarna, men så är det just nu. :D


Puss!


 
 
Frida

Frida

5 februari 2009 20:21

Håller med dig fullt ut Lisa!
Stå på dig/er :)

http://www.mammanolte.blogg.se

 
Ingen bild

Thine

6 februari 2009 07:53

Lisa. Ge dej nu....Gnäll INTE att du är trött och inte har sovit och sen när man kommer med goda råd och tips för att man bryr sig och är omtänksam så kan du inte ta det utan dina taggar åker ut direkt för du går alltid in i någon sorts personangrepp när man ska försöka vara snäll osv. Martin är hemma och är pappaledig HAN kan sova på dagarna när Viggo sover om Viggo haft en orolig natt DET kan INTE DU för du ska prestera iskolan. Och jag menade inte att du skulle sova på soffan/i ett annat rum VARJE natt utan kanske 1 natt i veckan för lite sömn och för att du ska vara pigg i skolan. Jag menade inget illa med det. Du gnäller här i bloggen att du inte sovit alls mycket och att du är trött osv men då måste man ju göra något åt saken och du måste ju också kunna ta tips och råd utan att det ska bli konflikter av det hela. Jag var ute efter att ge dej råd och goda tips inte att jag ska få ta skit vilket jag börjar dock bli van med från dej för att jag försökte hjälpa till. Känns som att det är rätt mycket dubbelmoral i hela den här grejjen. Du gnäller över saker & ting sen när man ska hjälpa till-JA då får man skit för det. Hur ska du ha det?...Hoppas Viggos sömn vänder så allt kan bli bra men när hela grejjen blivit ett problem eftersom du inte får sova på nätterna DÅ får man göra någonting åt saken. Det finns väl ingen människa som kan gå och jobba/gå iskolan om man inte får sova om nätterna?!?Och vilken är ledig?Jo M-Inte du...Sen behöver du ju inte sova varje natt någon annanstans men kanske till allt lugnat ner sig.
Sen ta inte allt som man skriver som råd och tips som personangrepp. Det är ju faktiskt DU som gnällt över för lite sömn annars hade detta aldrig kommit upp. Ville ju bara vara till hjälp. Men nu vet jag att du aldrig kan ta sådana saker utan ska alltid vrida och vända på allt så man framställs som en hemsk människa som ska försöka bestämma över ditt/ert liv.
Lär dig ta kritik Lisa...!
Ha det bra!
/T

 
Ingen bild

jajja

7 februari 2009 23:04

mange är ju pappaledig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards