Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Tosselilla. :D

Av Lisa - 20 juli 2010 20:22

Vi sammanstrålade som bestämt i Norje från våra olika boplatser i kommunen, Familjen Loorentz/Bengtsson från Karlshamns stad, Familjen Parnfelt från Mörrum å vår lilla familj i från Asarum.

Målet var Tomellila å Tosselilla sommarland. :)

 

Vi var på plats strax innan elva. Långa bliköer bitvis, som vi gissar berodde på alla besökare på Kiviks marknad. :)

Vi började med å äta å sen följde diverse parkaktiviteter på löpande band, getter matades, karuseller åktes å bassänger fick besök. :D

             


Allt har varit underbart bra. Liiiite väl varmt, då hoppkuddarna å rutschkanorna var brännheta. Annars är jag grymt nöjd. :D

Barnen var så himla lyckliga å urduktiga.   

Inget gnäll what so ever å de höll sej hos oss.

Såklart blev de trötta på slutet, men det märktes för vår del mest i bilen hem. :)

Tror dock att de har betydligt roligare när det växt till sej ett år till.

Mycket de var för små för ännu, så nästa år har de säkert ännu roligare. :D

Å jag med, för då får jag åka karusell å är förhoppningsvis mera rörlig. :)

Jag har faktiskt inte haft speciellt ont under dagen utan det kommer först nu. Har lite sammandragningar till å från dock.

Men det har jag haft ett tag...


Är såklart trött som ett as rent ut sagt.

Ger det till nio, sen lämnar jag in.

Viggo sov dåligt i natt så vi ligegr lite efter redan innan.

I morron börjar jag inte förrän fyra, så vi låtsas att jag är ledig fram tills dess. :)


Tack för en underbar dag, mina vänner Anna å Emilie å era familjer. :)   


   

Detta nätet klättrade jag i nät jag var liten. :)

Nu var jag på plats som mamma. Surreal eller vad?

När blev jag vuxen?!

 
 
Ingen bild

Snusförnuftig

20 juli 2010 21:55

Ärligt talat tycker jag att det verkar vara mkt gnäll för ingenting. Orkar du gå en hel dag på nöjespark och åka och bada var varannan dag och sitta på marken eller i en solstol kan du nog arbeta. Då är det nog mer viljan än förmågan det hänger på.

Så ta ut din semester!

 
Ingen bild

Ida

21 juli 2010 08:53

Åhh i bland blir jag jävligt irriterad. Snusmumrik: att bada, gå på nöjespark, sitta eller stå. Det är en jävla skillnad om man jämför med att jobba inom vården. Jag gör inte det men har provat på det yrket och visst kan det som alla andra yrken vara lugnt i mellanår. Men det finnsett stort MEN. Äldre dementa eller bara lite virriga ( är du frisk o gammal bor du hemma) kan få för sig saker, de kan slå, göra motstånd när de får hjläp. Dessa saker kan få förödande konsekvenser. Har du problem med ett bäcken kan fel rörelse, hastig rörelse göra väldig skada på Lisa. Hon ska självklart få hp vore ju väldigt annars. Be om att få ett par dagars studiebesök när du är gravidvettja!!! Är man gravid och söker hp eller sjukskrivnig betyder inte det att du ska vara sängliggande Det var allt!! Kram till dig snusförnuftig!!!

 
Ingen bild

Snusförnuftig

22 juli 2010 00:10

Jag motsätter mig inte att vården är tung. Den med flera andra yrken är tunga särskilt som gravid. Men det är många yrken som inte får Hp beviljad trots att de borde få. Särskilt intressant är att du verkar tro att jag inte vet vad vårdyrket innebär trots att vi inte känner varandra.

Men jag förstår inte att man räknar med att få HP! Huvudansvaret för ens egna välmående ligger väl ändå på individen!! Får man inte Hp så får man ta semster eller i värsta fall tjänstledigt utan betalning. Att gnälla och kräva är inte alltid bästa utvägen. Samhället kan inte försörja alla som inte är i bästa toppform.

 
Ingen bild

Anna

23 juli 2010 00:44

Jag blir så ledsen för din skull Lisabella!!! Hoppas hoppas att din ansökan kan gå igenom, man har ju som sagt inte det så fett med pengar ändå och semestern vill man ju kunna ta till annat roligare när man kan njuta utan värk!
Samhället kan inte försörja alla som är i toppform men de kan i sin tid undvika att man får bestående men som i sin tur kan göra så att man sen inte kan jobba eller röra sig...alls. All in Lisa!! Sista dagen i morgon sen kan du få bada, mysa och hitta på precis vad du vill!!

 
Bettan

Bettan

25 juli 2010 12:29

Vilka härliga bilder =)
Verkar som ni haft en toppen dag!

Hoppas allt är bra, kramilikram

http://bettttan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards