Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Påskpyssel å jobb.

Av Lisa - 6 april 2012 22:09

Våra alster!


I förmiddags fick Viggo för sej att han ville måla på ägg.

Å inte dög det med några kokta som vi kunde äta sen.

Riktiga ägg skulle det va, å de skulle gå å spara.

Vi gav oss därför på å blåsa ägg.

Efter slit å krossade skal kom Martin till vår undsättning å lyckades tömma tre stycken ägg på dess innehåll. :D

Dessa målade vi sen å satte i äggkartongsbitar. :D

Det är så kul å göra saker tillsammans med bara Viggo, för man märker verkligen hur han uppskattar den tid vi ägnar i hop.  

Han sa nog tio gånger: jag älskar dej mamma å hade så mycket idéer å planer för sina ägg.

Det där svarta längst upp på de två han gjorde är tex ridhjälmar om ni inte såg det. :D   


Vid två var det dags för mej å jobba en stund å vet ni? My mojo is back!

Jag tog med lite grejer å bakade fin fina muffins i hop med ett par boende. :D

Sen fikade vi på dem med finkoppar å hade trevligt.

Jag älskar mitt jobb igen å känner äntligen att det är värt den tid å det hjärta jag lägger ner på det! :D


Nu ska jag med va lite påskledig i två dagar.

I morron är det dags för den stora påskmiddagen hos M å P. :D

Vi blir en gedingen skara i år, hela elva stycken.

Nio av oss ska traditionsenligt leta ägg i trädgården.

Jojjmensan.

Tre av äggletarna är under sju år å resterande är över tjugo men vad gör det liksom? :)

En trevlig tradition det där tycker jag nog. :D

Jag ska baka Key Lime Pie's till hela sällskapet jag. :D

Det är mitt bidrag, det är påskpresenten får oss allihopa till värdparet. :D


Våra små kottar har jag förberett ett varsitt jätte-ägg till som de får leta efter redan på morronen. :D

Det blev inga nya badleksaker, men lite annat skoj å bra-å-haigt å en å annan godisbit. :)


Nu ska jag masa mej till duschen här.

Sen blir det bädden.

Natti natt!

 
 
Frida

Frida

6 april 2012 22:34

Låter som en mysig kväll på jobbet!
Appropå ägg, koka dem länge så går de att spara! Har gjort och sparat men tyvärr slängt.. Men vet en som haft kvar i över 10 år... Det blir som en liten hård kula inuti..
Påskharen här har förköpt sig, allt fick inte plats i äggen... Köpte varsin OnePiece till mina, men dem tänkte Påskharen hänga på tvättvindan :)

http://fridala.blogspot.com

Lisa

6 april 2012 22:39

Äggen jag har köpt till mina hade nästintill unnat rymma en onepice, i allafall i mina smås storlekar. :D
De får vattenflaskor å badskum i stället dock. :D
GLAD PÅSK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards