Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Jaha.

Av Lisa - 9 september 2010 12:12

Vilket trauma.

Bebisen ligger på fel håll.

Ska till Karlskrona i morron för ett vändningsförsök.

Lyckas inte det väntar kejsarsnitt.

Inte precis vad jag tänkt mej.

Är så ledsen å besviken.

Jag vill ju föda detta barnet, själv å åka hem.

I stället kanske det blir ett stort ingrepp å en massa dagar på BB...


Satan med!

 
 
Ingen bild

Angelica

9 september 2010 12:23

Lugn i stormen hjärtat!

För det första kommer säkert bebisen vända sig, och om det inte kyckas o du måste göra kejsarsnitt så är det en otrlig upplevelse det med! jag har gjort 2 stycken varav ett akut och ett planerat. Jag var vaken vid båda tillfällena och jag såg alltihop och fick bebisen direkt i min famn och ammade direkt. Det var helt underbart o inte alls speciellt jobbigt efteråt. Jag åkte hem efter 2 dagar med zelma. jag tjatade lite o sa att jag hade ofelia hemma som jag gärna ville hem till så jag fick smärtstillande med mig hem och sen bar det iväg. 10 dagar har man klaffar på magen sen är man sågott som återställd. helt sjukt så snabbt kroppen återställer sig. jag var uppe o gick redan några timmar efter båda kejsarsnitten så det är inte så farrligt som man kan tro.
Snittet är hur fint som helst o om jag ska vara ärlig är brstingarna man får på magen sju resor värre än det lilla strecket som nu efter lite mer än ett år kanppt syns o är 10 cm lång under trosan.
se det inte som ett nederlag om du inte får föda vaginalt, det är inget nederlag att inte föda vaginalt, jag förstår inte varför så många tänker så?!
Lycka till, jag är säker på att allt kommer kännas super så fort du får den lilla i famnen, då spelar ingetning annat någon roll. Ps. passa på o vila när du är på Bb för sen får du häcken full, de kan jag lova. ;) STOR KRAM

Lisa

9 september 2010 12:32

Tack älskade vän.

 
Bettan

Bettan

9 september 2010 12:59

Hej vännen!
Jag har ju ingen erfarenhet i ämnet men jag håller i alla fall tummarna för att allt ska gå superbra! Efter vad jag har hört så är det väl vanligare att det lyckas, än misslyckas, när man försöker vända på bebisen.
Kram

http://bettan82.blogspot.com

Lisa

9 september 2010 16:07

Tack.

 
Ingen bild

Ulrica Thiel

9 september 2010 12:59

Försök att se det positiva min vän! Bäbisen är frisk och mår bra och det är det viktiga. Snart har du din guldklimp i famnen :-)

Lisa

9 september 2010 16:06

Såklart. :D

 
Ingen bild

Emelie

9 september 2010 13:09

Lilla gumman, förstår hur du känner men bara allt går bra o alla mår bra efteråt så skit samma med det andra.. Det är inte det viktigaste att förlösa, du har redan fixat det en gång! Jag hoppas ni får träffas snart istället o att allt går bra!
Puss o Kram på er!

Lisa

9 september 2010 16:07

Viktigast är såklart att alla får må så bra de kan. :D

 
Ingen bild

Jajja

9 september 2010 15:27

Älskade lilla Lisa

Lisa

9 september 2010 16:06

Hoppas vi kan ses i helgen? Eller kanske nån dag nästa vecka? :D

 
Frida

Frida

9 september 2010 16:57

Det viktigaste är att bebis mår bra :)
Som dom skrev, du har faktiskt lyckats förlösa Viggo :) Det kommer säkert gå bra ska du se, men förstår att det inte kan vara så roligt att få veta detta ett par dagar innan...

Men det kommer säkert gå bra ska du se :)

http://www.mammanolte.blogg.se

Lisa

9 september 2010 17:20

Tack. :D Men nä, jag hade behövt lite längre tid på mej å bearbeta det hela. :)

 
Ingen bild

annelie

9 september 2010 17:52

Trauma o trauma, ja man kan ju se lite olika på saker o ting minst sagt.......

Lisa

9 september 2010 17:58

Uppenbarligen!
Om du inte har nått bättre å komma med varför kommentera alls?!

 
Frida

Frida

9 september 2010 19:17

Jag förstår det, fy för att få veta en sådan sak ett par dar innan :/ Bry dig om den kommentaren, vill förmodligen bara reta upp dig!

http://www.mammanolte.blogg.se

Lisa

9 september 2010 20:32

Tack igen Frida. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards