Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Brooooomsa!

Av Lisa - 22 maj 2011 23:00

Det är ett helt år sedan vi gifte oss.

Ett år?!

Det måste va det snabbaste året nånsin.

På ett vis känns det betydligt längre sen å på ett annat känns det som i går.

Då fanns inte ens Leo, å även fast det har känts som han alltid funnits sen första minuten så är han trots allt bara åtta månader.

Det sägs att allt går mycket fortare med barn nummer två å det är säkerligen sant, men jag noterar Leo's framsteg betydligt mer än vad jag la märke när Viggo var bebis.

Jag har lärt mej att uppskatta varje minut med dem nu, å att förlorad tid aldrig kommer tillbaka.

Jag njuter mycket mer av Leo's bebistid å det är därför jag vill bromsa.

Han blir stor för fort. Det händer nya grejer hela tiden å han bemästrar mer å mer.

I dag satte han sej själv upp från liggande, det kändes väldigt stort.

Nu var meningen inte att bli så där djup på söndagskvällen, men det känns i hjärtat att jag inte tog till vara på Viggo mer när han var så liten, det är därför jag njuter så av att ha honom med hemma med oss å få vara mer närvarande.

Mina älskade små killar, vad vore jag utan er..?  


Den äldre killen i mitt liv har övergett mej för sängen, men jag är fortfarande lite väl uppe i varv efter min å Annas kvällspromenad.

Det var vi, paddorna å regnet. :)

 

I kväll var det egentligen kvällen då vi skulle åka inlines.

Eller, Anna skulle åka å jag skulle mest försöka överleva. :)

Nu satte regnstormen stopp för just inlinsen, men den hindrade oss inte från en promenad. :)

En timme senare känns det ruggigt bra att vi verkligen gjorde det. :)


Dagen i övrigt bjöd på lite av varje.

Viggo ringde hit sin mormor på förmiddagen, men dissade henne fullkomligt när hon väl var här.

Men då fick Leo desto mer mormor-tid i stället. :)

Stina joinade också å tvättade sin bil hos oss.

Hon övertalade även oss att följa med på kalas hos vår mormor eftersom våra andra planer blev ändrade till nästa helg.

Sagt å gjort.

Vi kom till Ronneby vid halv tre å vid tjugo i fyra körde vi hem igen. :)

Under den dryga timmen han Leo först bajsa igenom sina byxor sen kräka ner hela sin skjorta+jackan.

Han fick åka hem i bara blöjan, för några extra kläder hade vi såklart inte med. Tur det är sommar. :D

Vi andra hann äta ungefär tio kilo kakor å dricka lite kaffe å Viggo han leka med ett förstoringsglas. :)

 

Väl hemma kom barnens farfar en runda å sen var det dags för barnen å sova.

Martin å jag åt en ruggigt god söndagsmacka(, i form av club sandwich som ni får recept på i morron) framför Mästarnas mästare.

Som för övrigt blev en besvikelse, Limpar i final å inte Kenny, trist tycker jag nog...


Nu ska jag krypa ner jämte min lilla man däreuppe å ladda inför en ny vecka. :)

En vecka med en massa kul planerat. :D


Gonatt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards