Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2008

Av Lisa - 20 januari 2008 16:22

Kom precis hem i från Hasslö.

Hanna var underbart söt, såklart. :)

Längtar så mycket efter vå egen lille nu... Är sugen på att skruva upp sängen å skötbordet, å ordna med blöjor och tvättlappar i hyllorna... Men jag får nog vänta ett par veckor till... :)

Av Lisa - 20 januari 2008 09:08

Klockan halv åtta ville Rex så desperat att vi skulle vakna å mata honom att han hängde sej i gardinen. Inte så att han kom med full kraft från golvet å råkade sätta klorna i tyget utan han blanserade i fönsterkarmen å kände efter innan han hittade rätt ställe atthäva sej ut i luften på.

Så nu är en av mina sovrumsgardiner helt prickig av klohål... :(

Säga vad man vill, men han har i allafall fantasi, funkar inte de vanliga sätten(hoppa upp på byrån, riva på bänken, slå på mej) hittar han bara på något nytt. Orkar inte ens bli arg längre...


I dag ska vi alltså vara barnvakt till Johan å Nellie, dom kommer klockan 10. Ska försöka hinna duscha innan dess är tanken. Men toaletten är ockuperad av någon som sitter å löser ett barnkorsord.... :)


Vi ska ju som sagt till Hasslö i dag, ska bli spännande. Har nästan aldrig träffat en så lite en.. :) 

Av Lisa - 19 januari 2008 22:13

Alltså HughGgrant filmen jag köpte häromdagen är precis kass!

Riktigt värdelöst! Så dåligt så det blir pinsamt!

Av Lisa - 19 januari 2008 17:47

Eftersom vi(eller iallafall jag) redan är så tjocka har vi bestämt oos för att ha efterrätt i dag, Chokladpuddig och vispgrädde, mums! :)


I morron kommer Johan å Nellie hit klockan tio, vi ska vara barnvakt. Fast vi packar in oss i bilen å kör till Hasslö. Äntligen är det vår tur att träffa Hanna. Köpte självklart lite till åt henne med i dag. :)


Gratängen är i ugnen... Å polisskolan är fortfarande på tv... :( 

Av Lisa - 19 januari 2008 17:06

Jag ska vara hemma längre tid än vad jag vågar tänka på... Skrämmande men samtidigt otroligt härligt... :)

Martin sitter VE OCH FASA å tittar på Polisskolan, å för att göra det hela ännu otäckare är det just den filmen med han som ylar... Tror jag få ta datorn å ett par tidningar med mej in i sovrummet å umgås med katten i stället... Pallar inte med det gapet...

Eller ska jag ge mej i kast med middagen..? Fast martin ska skala potatis, eftersom det är nog det tråkigaste jag vet...

Väntar en stund til i allafall... :)

Av Lisa - 19 januari 2008 16:53

Detta är alla kläder vi har köpt till mini, det börjar bli en hel del...

Rex blev nog lite svartis och var tvungen att vara med på bilden, han låg mitt på alla kläderna först, men flyttade sej trots allt... :)

Av Lisa - 19 januari 2008 16:11

Kom precis hem.

Hela familjen dvs. mamma, pappa, stina, gustav, martin och jag har var på en trip. :)

Först Sölvesborg och textilkompaniet, sen till Tostebergaängar och sist till Eko. 

Har varit en mysig dag, köpte lite nya bebis kläder. :) 


Stina köpte toapapper, 12 rullar för 59 kronor på Eko, å trodde hon hade gjort ett kap.  Tji fick hon när vi gick in på Ica för att handla på hemvägen, för där kostade tolv rullar 40. :) Haha... :)


Jag har med gjort en liten tabbe i dag. I morse skulle jag raka mina ben med min nya rakappart jag fick i julklapp. Stod i duschen glad i hågen å skulle sätta i gång, tror ni den funkade?! Icke! Blev lite knäckt... Bara det att när jag kom ut ur duschen upptäckte Martin att jag hade glömt sätta i batterier. Med andra ord var det inte apparaten det var fel på, utan mej.. :)


Nu blir det lite slapp i soffan innan det är dags att göra potatisgratäng. :) 

Av Lisa - 19 januari 2008 10:21

Steg upp klockan nio och ringde störningsjouren. Vår nya granne spelade musik så högt att vi hörde varje ord. Ted Gärdestad stod balnd annat på programmet denna lördags morron. Å vad jag längtar tills vi ska flytta...

När min skriker på nätterna, tänker jag gå ut å ställa mej i trappan som hämnd! 


--------------------------------------------------------------

Sitter å kämpar med melodikrysset, men det vill sej inte riktigt i dag.. :(


Har inget planerat alls i dag, Stina ville till Sölvesborg å köpa gardiner, men vet inte hur det blir. Stormen kanske kommer... :/


Handboll på tv i kväll, tycker jag kunde varit lite små mysigt, men martin hatar handboll... så då får jag titta själv...


Martin har varit på city gross nu på morron å köpt oxfilé till middag, den karlen och hans förbannade köttbitar! Problemet var bara att vi inte har nått att ha till, så han får vackert handla igen... Vi ska nog ha efterrätt med... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards