Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2009

Av Lisa - 10 juni 2009 19:22

Vi får väl nästan påstå att det är min examensdag.

Skolan är slut, finito.

Väntar bara på provresultatm och betyg i Geriatriken å sen mitt slutbetyg såklart.

Lämnade in demensuppgiften samt fick mitt betyg i social omsorg. MVG. :D


Stina är här å ska färga mitt hår.

Men först lite fotboll å pizza... :)

Av Lisa - 10 juni 2009 15:01

Nu är jag klar med skolan!

Jippi! :D

Ska hämta hem min kära son strax, sen är han ledig fram tills nästa torsdag. :P


Kan numera kalla mej UNDERSKÖTERSKA!!!! :D



 
Av Lisa - 10 juni 2009 08:43

Bara lite finputsning kvar sen är jag jäklar färdig med uppgiften.

Den var inte så stor när man väl började.

Ska ta med mej den redan i eftermiddag å se om jag kan lämna den till min lärare redan i dag. Så hinner hon kanske läsa den till i morron då jag ska springa i från jobbet för betygssamtal. :)


Bara provet med sen är det över, för hur mycket jag än har älskat att plugga så ska det blir oerhört skönt att äntligen få kalla sej undersköterska å få jobba.


Som det verkar nu hinner jag ju in till stan å köpa present redan inna provet å då kan jag hämta Viggo tidigare med ju. :)


Jippi!


Är helt slut i kroppen dock, Viggo har nån jag-ska-bara-sova-på-mamma-period å det känns vill jag lova. Han är ingen minibebis längre precis. Han sover gott med huvudet på min mage, medan jag ligger vaken. :S

Så kan man ju inte ha det, men jag orkar som alltid inte tjabba på natten. 

Dessuom finns det misstanke om nya tänder, då det är det betendet som är på g så det är förhoppningsvis övergående. :D


Nu ska jag skriva det allra sista sen blir det dusch å smink(med nya ögonskuggor :D) sen in till stan. :D

Av Lisa - 10 juni 2009 07:47

I dag konstaterar jag följande:

-regn, igen. :S


-sista skoldagen.


-man behöver ingen morrontidning när man tömmer lådan på två tidningar varannan dag i stället för att läsa den på morronen.


-jag kör för mycket bil, släpper jag ut Viggo via ytterdörren springer han direkt å ställer sej vid sin plats å väntar på att dörren dit ska öppnas.


-jag måste skärpa mej vad det gäller skor. Har köpt ynka två par på två år, varav det ena knappt räknas(walkingskor). Dessutom kan jag inte gå i klackar längre, what tha *PiiiiiP*, hur hände det?


-det börjar bli bråttom med studentpresent-inhandlande.


Sen undrar jag:

Hur blev ett sånt utskrattat å hånat jobb som undersköterska mitt drömyrke?! :D


Nu ska jag skriva vidare här...


Sara---> Jag vet inte om jag är redo att skiljas från mina jobbkläder, eller från tanken att jag ska bli en aningens mindre så de passar. Men jag lovar att höra av mej om jag vill sälja dem. :D

Av Lisa - 9 juni 2009 21:19

Alla kanaler funkar, utom en, femman.

Blir man trött eller?

Det enda jag vill  se under tv-veckan, DH..

Men nej, det blir inget med det.

Får väl ta en dusch å plugga i stället...

Av Lisa - 9 juni 2009 20:41

Å jag ryser nästan hela tiden.

Samma känslor som när man ser Den bästa sommaren.

Lovely! :D


Av Lisa - 9 juni 2009 19:40

Mina skattepengar har kommit!

Wiiihooo!

Jag firade genom att beställa ett par plagg från H&M. :)

Framför allt två par byxor att ha på jobbet då mina (svindyra) jobbarkläder inte sitter som de en gång gjorde. :S

Å då är det byxorna i synnerhet som är på gränsen till oanvändbara. :(

Tröttsamt men sant, å i dag har jag kalasat på kakor i flera omgångar, illa!


Har fått en hel del gjort av skolgrejerna, försöker i detta nu plugga till provet.

Det går väl mindre bra då det inte är speciellt lätt att lista ut vad som kommer då det är kunskaper från hela kursen som ska testas..

Å andra sidan, det jag inte kan i dag kommer jag inte kunna lära mej till i morron ändå...

Jag är vid gott mod i allafall å demensuppgiften bör jag också hinna med. :)


Planerar att leta mej neråt soffan nu å kolla på den riktiga Anne på Grönkulla på tv4+. :)

Av Lisa - 9 juni 2009 14:14

En jätte-sjal i rosa å orange, blöja å ett par skor- all vad man behöver? :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards