Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2009

Av Lisa - 9 juni 2009 14:04

Då var vi hemma igen.

Viggo hade bara sovit mini-lite i bilen på vägen till Sternö så han däckade igen på vägen hem å sover fortfarande. Mitt lilla hjärta. <3

Vi skulle handlat på hemvägen, men vi får ta det sen när han har vaknat i stället. Går lika bra det.

Dagen har gått fort.

Först var vi å hämtade mina grejer hos Monica. Tre ögonskuggor å så serumen. Så nu ska jag bli snygg värre. :D

Fick en extra liten skugga me. :) Sånt gillar vi. Tack!


Sen var det ica som gällde å sen raka spåret hem å packa.

Kom till Sternö runt elva å körde hem vid halv två ungefär.

Mysigt å bra väder var det. Fullt ös på kidsen med.

Madde å Cecila hade också barn med sej nämnligen. :)

Sen var det två som hade hundar med sej å Irene tog med sin sambo. <3 :)

Isolde, Wilma å Viggo. :)


I dag ska även mitt schema dyka upp med posten, förhoppningsvis...


Klockan är redan två. Skulle kanske försöka mej på lite studier då innan Viggo vaknar igen...



Av Lisa - 9 juni 2009 08:54

Allt känns mycket bättre i dag.

Äntligen!

Vi ska bege oss upp mot byn, ska hämta mina ögonskuggor hos Monica å handla picknick-mat å kaffefilter på ica!

Får se om vädret håller i sej, hoppas på det! :)

Av Lisa - 8 juni 2009 22:05

Vad det var kul å jobba!

Allt kändes verkligen toppen å det gick som en dans! :)

Som jag har saknat mitt jobb, men nu är jag tillbaka.


Fick äntligen kontakt med chefen med, jag kommer anställas from. den 15 på 85 %, dessutom hade hon skickat schemat nu! Glad nyheter eller vad?


Nu ska jag bara lyckas avsluta skolan någorlunda bra så man kan gå vidare på allvar! 


I morron ska vi på picknick-avslutning med klassen(om vädret tillåter) men jag har inte handlat eller förberett nånting. Det är då rakt inte likt mej då picknickar is my thing! Men det finns tid å ordna det i morron, även om kotten hemskt gärna får ta sovmorron då också. :)


Kvällen är vigd till studier å DH för min del å hela onsdagen med.

Då ska jag göra provet å skriva klart allt. Kommer bli tajt då jag jobbar igen på torsdag så då finns det ingen tid.

Det är dessutom deadline på allt på torsdag... Gaaaah, hoppas jag har ork nog!


Nu ska jag sova!

Allt känns med ens lite lättare! :D

Av Lisa - 8 juni 2009 12:46

Såklart är jag redan klar.

Kläderna packade å lunchen uppäten.

45 minuter tills jag ska åka.

Kan inte koncentrera mej alls på skolarbeten utan utformar bara mina argument angående tjänst å schema huvudet.

Kan sätta pengar på att jag inte kommer se röken av nån chef, men jag är beredd!

All energi går åt till detta grubblande, å snart måste jag få svar.

Det är min framtid som hålls i från mej, å som jag behöver få klarhet i.

Är det för mycket begärt?!


SUCK!


Saknar Viggo redan, kommer inte träffa honom förrän i morron nu.

Tufft, men i morron är vi lediga på dagen medan min kväll kommer bestå av plugg, plugg å åter plugg!


Nej, nu ska jag göra lite nytta innan jag sticker!

Av Lisa - 8 juni 2009 11:54

Sitter med två datorer i gång å kämpar.

Det går inget vidare att koncentrera sej eller få i hopp nått vettigt som överensstämmer med min allra sista uppgift i geriatriken(besides provet då..).

Har lämnat kotten på dagis, det tog sin lilla tid då vi blev hänvisade in å det inte dök upp nån fröken som skulle ta emot oss..

Innan vi skulle köra fick jag tokleta efter en av Viggos gympaskor. jag hittade den aldrig utan fick lämna honom med sandaler.

Tur att han inte ska va där så länge.

Han kommer bara äta å sova i princip...


Min söta lilla pappa har lovat att köra mej till jobbet, då vädret verkligen inte är att lita på. :S


Har letat fram mina arbetskläder å de rosa foppa-tofflorna. Ska jag va helt ärlig pirrar det lite i magen på mej. Jobba, det var så länge sen nu...


Ska snart ta mej lite å äta, sen gäller det! :P

Av Lisa - 8 juni 2009 09:38

Låg i sängen till halv nio...?!

Viggo vaknade av Martins klocka vid tjugo över fem å slog upp ögonen lagom till att se sin pappa försvinna genom dörren.

Han illvrålade å var ledsen, jag trodde det kört med sömnen men han somnade om. Till åtta, liggandes på mej i diverse ställningar.

Jag var kissnödig å låg stel som en pinne, men vad gör man inte för att få lite extra vila? :)


Viggo kommer inte sova innan dagis, men då får han sova med de andra innan han ska hem. :)

Han ska bara va där till två så det blir en kortis bara.


Å jag då, jag ska ju jobba. Största bekymmret just nu är kläder att ha när jag cyklar dit? Äger liksom inget cykelvänligt alls, ingen jacka inga regnkläder... Lön snart? Ja tack! :)


Nu ska jag sminka mej lite!

Av Lisa - 7 juni 2009 20:05

Förrutom å deppa har jag å Viggo befunnit oss hos mamma å pappa

mellan tio å sex.

Martin joinade till middagen då vi blev bjudna på köttfärslimpa. :D

Viggo har röjjt järnet å ätit lyxlunch å lekt med allt å inget. :)

Dessutom åkte vi i samlad trupp till val lokalen å använde vår demokratiska rätt.

Min röst föll precis som alltid på miljön. :)


I morron ska jag alltså jobba kvällen för första gången på jag vet inte hur länge. Sen sommaren 07 till å med. 

Känns lite vemodigt att vara borta från Viggo så länge, men så kommer det ju bli nu. :S

Viggo ska till dagis vid elva så jag kan få lite skola ur världen innan jag börjar.

Hoppas jag hinner med det bara....


Ält, ält, ält... 


Gonatt!

Av Lisa - 7 juni 2009 19:49

Det bara maler å maler å maler i huvudet på mej.

Vill inte släppa alls.

Vilket j*vla skit rent ut sagt!!!

Jag blir galen på detta, inget hjälper.

Jo å sova, det är så utröttande att bara älta å må skit att jag skulle kunna lägga mej nu.


Möjligtvis släpper det lite efter morrondagen, då ska jag bara rafsa i hop sista av geriatriken så det bli skickat å sen jobba då..

Hoppas det låter bli å regna bara jag ska cykla till jobbet nämligen.


Hoppas, hoppas hoppas allt släpper när den kommande vecka när slut...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards